Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z automatyczna skrzynia biegów


madrapast

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Na początku chciałem powiedzieć że jestem tu nowy i nie mam doświadczenia w zakladaniu tematów wiec jeśli robie cos źle wybaczcie.

W poniedzialek zakupilem Renault megane 1.6 16v 2005 z automatyczna skrzynia biegów. Pierwszego dnia auto sprawowało się wyśmienicie, przejechalem ok. 50km i odstawilem samochód do garażu. Nastepnego dnia po powrocie z pracy parkujac pojazd tylem w garazu, przy przełaczeniu skrzyni na pozycje R Zauwazylem ze jest nie naturalna przerwa około 2-3 sekundowa zanim bieg zostanie załączony. Zaparkowałem auto i zaczołem zmieniac pozycje skrzyni. Zauwazyłem ze zmiana pomiedzy D-R trwa 2-3 sek., natomiast pomiedzy P-R jest natychmiastowa. Podczas tych zmian nagle na zegarach zapalił sie komunikat ''CHECK GEARBOX'' oraz kontrolka ''SERVICE''. Kontrolki po wyłaczeniu silnika i po ponownym załączeniu, znikaja... Dodam jescze ze na wyswietlaczu pozycji biegów nie podswietla sie N i R, swieca sie jedynie P i D. Skrzynia jak by zaczeła lekkom szarpac podczas wrzycania na R. Podczas jazdy jest ok przynajmniej tak mi sie wydaje, nie mam wielkiej wiedzy o motoryzacji i skrzyniach automatycznych... Dodam jeszcze ze zauwazyłem wyciek pod autem i napewno nie jest to olej silnikowy. Podejrzewam ze moze to byc ze skrzyni. Wyciek ten nie jest silny, nie zostawia sladow na ziemi natomiast podłoga auta od strony pasazera jest czesciowo zabrudzona tym płynem... Czy jest mozliwosc ze ten wyciek powoduje te zachowania, ze skrzynia nie ma oleju, jak sprawdzic poziom i ewentualnie uzupełnic?

Mam wynik z podłaczenia pod komputer w warsztacie ale nie wiele mówia mi te kody:

 

191 Multiplex Pedal position- stored