FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Jak wymienia się szczotki alternatora - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic II phI
Jak wymienia się szczotki alternatora Jak dostać się do szczotek?

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Optima 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-marzec 08
  • Skąd:Bytom
  • Auto:Scenic II
  • Silnik:F4R [2.0]
  • Przebieg (tys.km):270

Napisano 02 grudzień 2012 - 21:03

Od ponad półtorej miesiąca mam problem, że po odpaleniu nie mam ładowania. Stuknięcie w alternator powoduje powrót ładowania. Podejrzewam kończące się szczotki, które pukanie w obudowę je dosuwa lekko. Zamówiłem więc komplet szczotek i we wtorek chciałbym je wymieniać.
Ale.... jak się do nich dostać?
Jakieś 2-3 tygodnie miałem pierwsze podejście do alternatora. Odkręciłem go od bloku silnika, ale nie dałem rady wyjąć na zewnątrz. Dowiedziałem się później, że trzeba wymontować reflektor i takie tam. Było już póżno więc poskładałem wszystko do kupy i wtedy na razie odpuściłem.
Ale zanim to poskręcałem chciałem dostać się do szczotek i nie wiedziałem jak. POdejrzewam, że są onbe schowane pod tym czarną plastikową osłoną (tej po drugiej stronie niż rolka napędzająca alternator). Ale tu pytanie:
jak ściągnąć ten plastik. Wydaje się jakby luźny, a jednocześnie coś go trzyma.
Podejrzewam, że jest on tylko na wcisk na te trzy szpilki, że ma takie jakby płatki, wąsy - które wciskając zsuwają się po gwincie tych szpilek - a teraz jak ciągnę to blokują, gdyż ruch jest jakgdyby "pod włos".
Pomóżnie dobrą radą jak dostać się do szczotek w alternatorze, które jutro mają przyjść, a we wtorek rano będę z tym walczył.
Życie jest zbyt krótkie i piękne aby jeździć dieslem :-)
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 02 grudzień 2012 - 21:50

Wyświetl postUżytkownik Optima dnia 02 grudzień 2012 - 21:03 napisał

Ale.... jak się do nich dostać?
Nie musisz wyjmować alternatora.
Najpierw odpinasz klemy, wystarczy minusowa. Pamiętaj o kodzie do radia i późniejszym przyuczeniu szyb, :) i będziesz wiedział o co chodzi.
Na alternatorze masz przykręcony przewód dodatni(1), czerwony, dość gruby, od niego odchodzi dodatkowy, cienki przewód do podtrzymania stojana. Ten gruby przewód przykręcony jest nakrętką (1), chyba 14, ten cienki ma wtyczkę(4). Odkręcisz gruby przewód pod "oczkiem" i nakrętkę pod nim. Odkręcasz nakrętkę (2) i śrubę krzyżakową (3). Wszystko zdejmujesz.
Nie jestem pewien czy już dostaniesz się do szczotek, nie pamiętam. Jak zdejmiesz te elementy powinieneś zobaczyć co dalej.
Zdjęcie poglądowe w załączniku.
Może się różnić, ja mam dokładnie tak jak na fotce.
Dołączona grafika

Dodano: 02 gru 2012 - 20:50
PS
Najlepiej jak będziesz miał klucze nasadowe lub rurkowe, z racji tego, że niewiele tam miejsca.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Optima 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-marzec 08
  • Skąd:Bytom
  • Auto:Scenic II
  • Silnik:F4R [2.0]
  • Przebieg (tys.km):270

Napisano 03 grudzień 2012 - 01:06

Twój opis nie bardzo pasuje do mojego alternatora. I porównując zdjęcia - wygląda inaczej. Na moim zdjęciu zaznaczyłem te szpilki (trzeciej u góry nie widać na zdjęciu), przy których wyraźnie czuć - podważając obudowę - że tam ją trzyma. Na zewnątrz można ten plastik dosyć wysoko unieść, a w okolicach tych szpilek ani rusz. I jak na fotce widać-nie ma tam żadnych nakrętek.
Dołączona grafika
Szpilki są rozłożone niesymetrycznie. Tam gdzie przerwa większa - można mocniej podważyć ten plastik czarny. Ale wyraźnie widać, że przymocowany jest na tych szpilkach...tylko czemu na nich nie ma nakrętek?

Użytkownik Optima edytował ten post 03 grudzień 2012 - 01:11

Życie jest zbyt krótkie i piękne aby jeździć dieslem :-)
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 03 grudzień 2012 - 09:14

Hmm, trudno na podstawie zdjęcia coś wnioskować, ale wydaje mi się, że plastik trzyma się na tych szpilkach bo, jest to dość dobrze spasowane, pewnie nierozkręcane. Ja bym to WD potraktował, może coś się ruszy.
Powinny być nakrętki, ale nie jestem pewien na 100%

Wyświetl postUżytkownik Optima dnia 03 grudzień 2012 - 01:06 napisał

Twój opis nie bardzo pasuje do mojego alternatora.
Zapomniałem, że są dwa różne Valeo i Bosch :)
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   meganecoupe02 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 14-maj 08
  • Skąd:Warszawa pod Płockiem :)
  • Auto:scenic I phII & megane GT III phI
  • Silnik:2.0 F4R 140KM & 2.0 M9R 160KM
  • Przebieg (tys.km):200/71

Napisano 03 grudzień 2012 - 10:42

Ja tak nieśmiało zapytam, czy z drugiej strony alternatora nie ma łbów od tych śrub?
Nie rozkręcałem żadnego alternatora od meganki/scenica, ale widziałem budowę innych i miały 3-4 długie śruby, które trzymały cały alternator "w kupie".

EDIT:
podejrzałem trochę tych alternatorów na allegro i ja bym spróbował odkręcić najpierw te zewnętrzne śruby trzymające obudowę:
Dołączona grafika
a dostęp do szczotek może być dopiero po rozpołowieniu całości i od wewnątrz odkręca się śruby.
Ten gwint, który wystaje to moim zdaniem śruba wkręcona od wewnątrz i trzyma tą czarną obudowę.

Użytkownik meganecoupe02 edytował ten post 03 grudzień 2012 - 10:52

Scenic I phII 2.0 16V, Megane coupe I phII 1,9 dCi, Fiat 126p, Laguna II phII 1,9 dCi, Megane III phI 2.0 dCi.
Diagnostyka CLIPem - kontakt pw.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   Nel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-lipiec 07
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane II phI kombi . Picasso 1,6HDI
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 03 grudzień 2012 - 20:49

Ten czarny plastik ściągasz na siłę on trzyma się tylko na tych szpilkach na wcisk (takie plastikowe słoneczka)a dopiero pod spodem jest dostęp do regulatora ze szczotkami - bardzo trudno jest go zdemontować na samochodzie ja zrezygnowałem i wymontowałem alternator.
Megane II ph I kombi 1.6 16V 171tyś Picasso 1,6HDI 135 tyś
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Optima 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-marzec 08
  • Skąd:Bytom
  • Auto:Scenic II
  • Silnik:F4R [2.0]
  • Przebieg (tys.km):270

Napisano 03 grudzień 2012 - 22:03

Dzięki Nel - czyli wychodzi na to, że tak przewidywałem. Ja nie chcę tego robić w aucie - jutro planuję na to pół dnia. Za pierwszym podejściem myślałem, że da się to zrobić w aucie - takie przynajmniej opisy czytałem, że pikuś.... No nie bardzo.
A wymieniałeś też szczotki? Spoko było?
Życie jest zbyt krótkie i piękne aby jeździć dieslem :-)
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Nel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-lipiec 07
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane II phI kombi . Picasso 1,6HDI
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 03 grudzień 2012 - 23:47

Tak wymieniałem - przed montażem regulatora musisz wysunąć taką tulejkę co osłania ośkę później się ją nasuwa bo inaczej to połamiesz szczotki.
Megane II ph I kombi 1.6 16V 171tyś Picasso 1,6HDI 135 tyś
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Optima 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-marzec 08
  • Skąd:Bytom
  • Auto:Scenic II
  • Silnik:F4R [2.0]
  • Przebieg (tys.km):270

Napisano 05 grudzień 2012 - 10:01

Szczotki wymienione. ładowanie powróciło. Teraz jak już wiem jak to wszystko jest zbudowane, spokojniemogę twierdzić, że nie trzeba wymontowywać alternatora z auta - co skraca dużo całą operację (ściąganie zderzaka, lampy, belki itp). Ta tulejka osnaiająca ośkę (taki plastikowy kapsel/kapturek) dużo pomaga w włożeniu regulatora z nowymi szczotkami. Ma ona dwie pozycje - pierwsza jest po to by zablokować szczotki (by były wciśnięte). Po nałożeniu regulatora na ośkę, przykręceniu - wciskamy ten kapseltulejkę do końca, wyskakują szczotki w swoje miejsce. Jedyną porażką było ściągnięcie tego plastikowego kapturka - plastik był tak niemiłosiernie kruchy, że łamał się wręcz w placach. Ale jeszcze dużo jego zaczepów zostało i trzyma się mocno i stabilnie.
Ale radość - wyraźnie czegoś brakuje po zapaleniu silnika: czyli otwarcia maski, wyjścia z auta i stukania w alternator hahah aż zaskoczy.... wyraźnie mi czegoś brakuje... ;)
Jak znajdę kiedyś więcej czasu to może napiszę coś a'la manual. Kilka fotek zrobiłem, kilka rad mogę opisać, z którym ja się borykałem. Na razie - jak sam szukałem mało było o tym - problem nie jest zbyt częsty.
No i... Nel - jedną szczotke połamaliśmy heheheh ;) ale dorobiliśmy z innej - musieliśmy tylko lekko ją zeszliwować na szerokość. Na grubość i długośc byłą jak tamta dobra.
Miałem też wytarty pierścień po którym ślizgają się szczotki - jeden bardziej drugi mniej. Ale myślę, że jeszcze posłuży - ten bardziej wytarty miał wgłębienie na 0,36mm (jedna trzecia milimetra).
Życie jest zbyt krótkie i piękne aby jeździć dieslem :-)
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   Nel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-lipiec 07
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane II phI kombi . Picasso 1,6HDI
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 05 grudzień 2012 - 23:17

Nie wiem jak to jest w Scenicu ale ja u siebie w Megane do demontażu alternatora wymontowuje tylko przednie wzmocnienie (to w którym jest zamek maski) więc tak jest mi szybciej i wygodniej.
Megane II ph I kombi 1.6 16V 171tyś Picasso 1,6HDI 135 tyś
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   PC800 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-wrzesień 08
  • Skąd:podkarpackie
  • Auto:Renault Scenic II ph I
  • Silnik:1,9
  • Przebieg (tys.km):199

Napisano 21 marzec 2013 - 18:08

Zawiesiły się szczotki w moim Valeo 14V 50/110A 8200 290 215. Proszę o porady, jak zabrać się do roboty oraz numery części (szczotki?). Mile widziane foto. Dziękuje

PS. Jaki jest orientacyjny koszt wymiany/naprawy w warsztacie?
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Optima 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-marzec 08
  • Skąd:Bytom
  • Auto:Scenic II
  • Silnik:F4R [2.0]
  • Przebieg (tys.km):270

Napisano 21 marzec 2013 - 21:44

Numery części Ci nie podam - bo nie występują jako części zamienne. Możesz sobie dorobić z jakiś starych. Ja zamówiłem tutaj: www.konceptis.com.pl
Nie szukałem po ich stronie tylko zaraz napisałem maila i zaraz dostałem odpowiedź.
Sama wymiana szczotek - gdy ma się alternator na stole to jest banał. Najwięcej zajmuje wymontowanie alternatora. Podobno w warsztacie wymiana alternatora kosztuje 150pln... tak gdzieś chyba czytałem hmmmm... mi by się za tyle nie chciało.
Do poczytania też tu:www. renaultforum . com . pl/batery-low-podczas-jazdy-t1265-30.html

Użytkownik Optima edytował ten post 21 marzec 2013 - 21:47

Życie jest zbyt krótkie i piękne aby jeździć dieslem :-)
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   ponuryzniwiarz 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-sierpień 10
  • Skąd:Radom
  • Auto:Scenic II Ph I
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):62000

Napisano 22 marzec 2013 - 00:15

Witam,małe pytanko do zawodowców.Jak potem z paskiem ?da rade go samemu założyć ?jak zabrać sie do jego zdjęcia ?Chcę wymienić cały alternator bo mi światła przygasaja/rozjasniają sie po dodaniu gazu a pamiętając mechanika który kiedyś mi zmieniał pasek to szło Mu to trochę opornie dlatego pytam czy solo da sie to zrobić :notacrook:
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 22 marzec 2013 - 00:21

Pewnie, że zrobisz to sam, ale jak będziesz miał drugą osobę pójdzie zdecydowanie szybciej.
Choćby po to, żeby przytrzymała pasek od góry.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   Optima 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-marzec 08
  • Skąd:Bytom
  • Auto:Scenic II
  • Silnik:F4R [2.0]
  • Przebieg (tys.km):270

Napisano 23 marzec 2013 - 08:29

Wymiana paska w porównaniu z moimi innymi samochodami, gdzie naciągało się go alternatorem - też jest łatwe, ale pod warunkiem, że robią to dwie osoby. Jedna najlepiej kluczem z przedłużką - ja miałem trzy po około 25cm każda dla wygody - luzuje napinacz, druga zakłada/ściąga pasek. Choć za pierwszym razem zajęło mi to więcej czasu - może mechanik to też wtedy robił pierwszy raz?
Życie jest zbyt krótkie i piękne aby jeździć dieslem :-)
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka