Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Tom_myPL

Megane III phI Jaki olej do 1.9 dCi 130KM (2011r.)

Recommended Posts

Tom_myPL    0

Witam,

Dzisiaj po raz pierwszy "zapalił się" komunikat: "UZUPEŁNIJ OLEJ" (poziom sprawdzany manualnie wykazał, że poziom mieści się pomiędzy min. a max), do przeglądu (przy 30tys.) mam jeszcze sporo czasu więc muszę kupić olej na "dolewki", w instrukcji obsługi oraz w warunkach gwarancji mam napisane, że zaleca się stosowanie oleju ELF wg klasy w zaleznosci od temp. zewnętrznej....np. przy -20 C 5W30, 5W40... przy -30 C jeszcze inny...

Jaki polecacie olej do tego silnika, może być ELF tylko jaki? Jeśli to możliwe proszę o podanie dokładnego symbolu oleju.

Z góry dziękuję za odppwiedź i przepraszam za "dziecinne pytanie, ale to mój pierwszy diesel więc nie mam doświadczenia w obsłudze takich silników.

Pozdrawiam

Tom_myPL

Share this post


Link to post
Share on other sites
aston76    135

To proponuję koledze jak najszybciej wymienić olej na świeży. I nie patrzeć, że renault zaleca wymianę przy 30tys km. Jest tam taki mały dopisek, że zaleca się skrócić czas między wymianami jeżeli auto jeździ na krótkich trasach i w mieście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tom_myPL    0

cięcie

ok, jak najbardziej wiem o skróceniu czasu między wymianami, ale ja jeżdżę przeważnie "po trasie", po mieście raczej sporadycznie... więc z punktu widzenia jak użytkuję samochód nie powinienem jeszcze wymieniać oleju.

Tom_myPL

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 - cytowanie

Tomik

Edited by Tomik

Share this post


Link to post
Share on other sites
tom2125    5

Dzisiaj po raz pierwszy "zapalił się" komunikat: "UZUPEŁNIJ OLEJ" (poziom sprawdzany manualnie wykazał, że poziom mieści się pomiędzy min. a max)

No to ok. Przeciez nie wyświetliło się,,NIEBEZPIECZEŃSTWO JAZDY''. Elektronika to elektronika,myli się,jest dla ,,leniwych'' kierowców. To co wskazuje bagnet oleju jest podstawą.

 

Dodano: 20 gru 2012 - 20:47

To proponuję koledze jak najszybciej wymienić olej na świeży

Dlaczego?

 

Dodano: 20 gru 2012 - 20:51

ja jeżdżę przeważnie "po trasie"

Więc kolego nie popadaj w histerię. Jezeli przekroczysz,,zalecany'' przebieg o kilka tys.km to nic się nie stanie. To tak jak z frytkami..smażysz dopóki olej nie zaczyna śmierdzieć.

 

A jak czytam pytania ..co ile wymieniać najbezpieczniej olej..to az mnie korci żeby odpisać,,co 1000km''.

Edited by tom2125

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tom_myPL    0

Masz rację, nie wpadać w panikę :mrgreen: i nie wpadam, moje pytanie brzmiało JAKI olej stosować na dolewkę, a nie co ile km wymieniac? :D

Edited by Tom_myPL

Share this post


Link to post
Share on other sites
tom2125    5

JAKI olej stosować na dolewkę

Taki sam w parametrach nie patrząc na producenta.

Oleje nie są robione z ,,czegoś tam''...tylko z jednej ropy naftowej..dodatki pomijam.

Edited by tom2125

Share this post


Link to post
Share on other sites
TomaszM    5

pytanie brzmiało JAKI olej stosować na dolewkę

5W30 A5/B5, np. ELF EVOLUTION SXR 5W30 lub innej marki

Edited by TomaszM

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tom_myPL    0

5W30 A5/B5, np. ELF EVOLUTION SXR 5W30 lub innej marki

Bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź

Tom_myPL

Share this post


Link to post
Share on other sites
snaketom    1

Skoro masz 1.9 dCi 130KM to masz silnik z FAP'em i tam był stosowany olej ELF Solaris DPF 5W30.

Mam kolege który pracuje w serwisie Renault i powiedział mi że te silniki nie lubią mieszania olejów bo źle to wpływa na żywotność filtra.

Może się mylę, jeśli tak to niech mnie ktoś poprawi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
robpab    15

snaketom masz rację. Do silników z FAP stosuje się oleje ELF Solaris.

Tom_myPL może zabrzmi to banalnie ale czy jak pojawił Ci się komunikat silnik był zimny/ciepły, samochód był pochylony? Najlepiej kup sobie litr solarisa i ewentualnie dolej jak komunikat sie powtórzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tom2125    5

powiedział mi że te silniki nie lubią mieszania olejów bo źle to wpływa na żywotność filtra

Filtra oleju czy DPF?..Filtr oleju to filtr oleju i nie ma filtrów specjalnych do każdego oleju...a co do DPF-a to zapycha się głównie przez krótkie miejskie dojazdy do pracy.DPF musi się wypalać w trasie,w mieście nie zdąży, ale o tym to już dealer nie informuje klienta.On już wie..on wie kiedy ten klient zawita do niego..a on mu zaśpiewa wtedy 2-3 tys. za wymianę dobrego ale przytkanego DPF-a :mrgreen: .

Kupując diesla z DPF i używając go na dojazdy do pracy i kulanie się po mieście na zakupy robimy duży błąd. Diesel wymaga ciepła i wytężonej pracy,wtedy odwdzięcza się niskim zużyciem części,paliwa i dużym przebiegiem bez remontu.Miałem kilka diesli ale one 2-3 razy w m-cu,,pracowały'' na trasie Szczecin-Koszalin.

Edited by tom2125

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tom_myPL    0

Dziękuję za pomoc, kupując go wiedziałem że ma FAP. Moja jazda to głownie dłuższe trasy (po250km dziennie) ale poza miastem, więc przynajmniej teoretycznie powinienem mieć mniej kłopotów.

Co do komunikatow, pojawiły się przy "letnim" silniku, tzn. Po dłuższej jeździe postój (ok. 20 min) i przy kolejnym uruchomieniu pojawiał się komunikat. - na razie zdarzyło się to dwa razy w odstępie kilku dni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Liso    0

ELF SOLARIS DPF 5W30 lub w aso możesz poprosić o litr Motrio o tych samych parametrach (choć mam wrażenie, że to jeden i ten sam olej tylko inaczej fakturowany)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tytan555    4

Wsyzstkie oleje mające w oznaczeniu ACEA C1 lub C2 lub C3 lub C4 nadają sie do silników wyposażonych FAP/DPF.

Renualt zaleca z normą C4 ale nic się nie stanie jak wleje się C1 i każdy inny , jedynie można przyjąć taki podział że C1 i C4 to LOW SAPS a C2 i C3 medium saps.

 

A najwięcej w tych normach miesza VW.......

 

 

Jeśli chesz mieć olej zgodny z tabelą użyj ELF Solarais FE 5w30

Edited by Tytan555

Share this post


Link to post
Share on other sites
fario1969    0

Użytkuję ten sam model MIII GT 130 1.9dci , już 2,5 roku. Poziom oleju (oczywiście ten podawwany przez komputer) ma tą wadę, że bardzo dużo zależy w jakiej pozycji stoi samochód. Zauważyłem, że pomimo iż w postoju "na płaskim", poziom oleju wg komputera jest max, to wystarczy, że samochód postoi chwilę przechylony "w tył" lub w "stronę pasażera" i komputer wyświetla komunikat "uzupełnij poziom oleju". Przy obecnym przebiegu (ok 143 kk) normalne jest, że komputer pokazuje 2 "puste" oczka. Po dolaniu oleju do stanu max, komputer pokazuje wszystkie oczka "pełne" i po przejechaniu 500 km znowu 2 oczka "puste".

Moim zdaniem (oczywiście subiektywnym), należy kierować się tylko poziomem wykazanym na bagnecie, a oczka traktować jako ogólną informaję.

Do swojego modelu też stosuję ELF Solaris 5W30, z tym, że od przebiegu 120 kk, olej wymieniam co 15 kk. Mam nadzieję, że powyższe info okażą się pomocne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×