FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Jaki olej do 1.9 dCi 130KM (2011r.) - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane III phI
Jaki olej do 1.9 dCi 130KM (2011r.)

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_myPL 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 09-listopad 12
  • Skąd:Sosnowiec
  • Auto:Megane III Grandtour
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):33

Napisano 20 grudzień 2012 - 21:28

Witam,
Dzisiaj po raz pierwszy "zapalił się" komunikat: "UZUPEŁNIJ OLEJ" (poziom sprawdzany manualnie wykazał, że poziom mieści się pomiędzy min. a max), do przeglądu (przy 30tys.) mam jeszcze sporo czasu więc muszę kupić olej na "dolewki", w instrukcji obsługi oraz w warunkach gwarancji mam napisane, że zaleca się stosowanie oleju ELF wg klasy w zaleznosci od temp. zewnętrznej....np. przy -20 C 5W30, 5W40... przy -30 C jeszcze inny...
Jaki polecacie olej do tego silnika, może być ELF tylko jaki? Jeśli to możliwe proszę o podanie dokładnego symbolu oleju.
Z góry dziękuję za odppwiedź i przepraszam za "dziecinne pytanie, ale to mój pierwszy diesel więc nie mam doświadczenia w obsłudze takich silników.
Pozdrawiam
Tom_myPL
=========
Tom_myPL
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

Ostatnie artykuły


#2 Użytkownik nie jest zalogowany   aston76 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 17-grudzień 09
  • Skąd:Poland
  • Auto:meganII
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):128000

Napisano 20 grudzień 2012 - 21:33

To proponuję koledze jak najszybciej wymienić olej na świeży. I nie patrzeć, że renault zaleca wymianę przy 30tys km. Jest tam taki mały dopisek, że zaleca się skrócić czas między wymianami jeżeli auto jeździ na krótkich trasach i w mieście.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_myPL 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 09-listopad 12
  • Skąd:Sosnowiec
  • Auto:Megane III Grandtour
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):33

Napisano 20 grudzień 2012 - 21:40

Wyświetl postUżytkownik aston76 dnia 20 grudzień 2012 - 21:33 napisał

cięcie

ok, jak najbardziej wiem o skróceniu czasu między wymianami, ale ja jeżdżę przeważnie "po trasie", po mieście raczej sporadycznie... więc z punktu widzenia jak użytkuję samochód nie powinienem jeszcze wymieniać oleju.
Tom_myPL


Dołączona grafika
Regulamin pkt.
5.13 - cytowanie

Tomik

Użytkownik Tomik edytował ten post 20 grudzień 2012 - 23:11

=========
Tom_myPL
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   tom2125 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 18-czerwiec 12
  • Skąd:Szczecin
  • Auto:Laguna Kombi
  • Silnik:1.9 dti 98KM
  • Przebieg (tys.km):185

Napisano 20 grudzień 2012 - 21:51

Wyświetl postUżytkownik Tom_myPL dnia 20 grudzień 2012 - 21:28 napisał

Dzisiaj po raz pierwszy "zapalił się" komunikat: "UZUPEŁNIJ OLEJ" (poziom sprawdzany manualnie wykazał, że poziom mieści się pomiędzy min. a max)
No to ok. Przeciez nie wyświetliło się,,NIEBEZPIECZEŃSTWO JAZDY''. Elektronika to elektronika,myli się,jest dla ,,leniwych'' kierowców. To co wskazuje bagnet oleju jest podstawą.

Dodano: 20 gru 2012 - 20:47

Wyświetl postUżytkownik aston76 dnia 20 grudzień 2012 - 21:33 napisał

To proponuję koledze jak najszybciej wymienić olej na świeży
Dlaczego?

Dodano: 20 gru 2012 - 20:51

Wyświetl postUżytkownik Tom_myPL dnia 20 grudzień 2012 - 21:40 napisał

ja jeżdżę przeważnie "po trasie"
Więc kolego nie popadaj w histerię. Jezeli przekroczysz,,zalecany'' przebieg o kilka tys.km to nic się nie stanie. To tak jak z frytkami..smażysz dopóki olej nie zaczyna śmierdzieć.

A jak czytam pytania ..co ile wymieniać najbezpieczniej olej..to az mnie korci żeby odpisać,,co 1000km''.

Użytkownik tom2125 edytował ten post 20 grudzień 2012 - 21:53

0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_myPL 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 09-listopad 12
  • Skąd:Sosnowiec
  • Auto:Megane III Grandtour
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):33

Napisano 20 grudzień 2012 - 22:01

Masz rację, nie wpadać w panikę :D i nie wpadam, moje pytanie brzmiało JAKI olej stosować na dolewkę, a nie co ile km wymieniac? :mrgreen:

Użytkownik Tom_myPL edytował ten post 20 grudzień 2012 - 22:03

=========
Tom_myPL
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   tom2125 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 18-czerwiec 12
  • Skąd:Szczecin
  • Auto:Laguna Kombi
  • Silnik:1.9 dti 98KM
  • Przebieg (tys.km):185

Napisano 20 grudzień 2012 - 22:07

Wyświetl postUżytkownik Tom_myPL dnia 20 grudzień 2012 - 22:01 napisał

JAKI olej stosować na dolewkę
Taki sam w parametrach nie patrząc na producenta.
Oleje nie są robione z ,,czegoś tam''...tylko z jednej ropy naftowej..dodatki pomijam.

Użytkownik tom2125 edytował ten post 20 grudzień 2012 - 22:08

0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   TomaszM 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 08-maj 11
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane Coupe I ph II
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):270k

Napisano 20 grudzień 2012 - 22:50

Wyświetl postUżytkownik Tom_myPL dnia 20 grudzień 2012 - 22:01 napisał

pytanie brzmiało JAKI olej stosować na dolewkę

5W30 A5/B5, np. ELF EVOLUTION SXR 5W30 lub innej marki

Użytkownik TomaszM edytował ten post 20 grudzień 2012 - 22:52

0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_myPL 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 09-listopad 12
  • Skąd:Sosnowiec
  • Auto:Megane III Grandtour
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):33

Napisano 21 grudzień 2012 - 00:30

Wyświetl postUżytkownik TomaszM dnia 20 grudzień 2012 - 22:50 napisał

5W30 A5/B5, np. ELF EVOLUTION SXR 5W30 lub innej marki

Bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź
Tom_myPL
=========
Tom_myPL
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   snaketom 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 18-wrzesień 11
  • Skąd:Kraków
  • Auto:Megane II phII
  • Silnik:1.9 dCi 96kW
  • Przebieg (tys.km):145

Napisano 21 grudzień 2012 - 01:14

Skoro masz 1.9 dCi 130KM to masz silnik z FAP'em i tam był stosowany olej ELF Solaris DPF 5W30.
Mam kolege który pracuje w serwisie Renault i powiedział mi że te silniki nie lubią mieszania olejów bo źle to wpływa na żywotność filtra.
Może się mylę, jeśli tak to niech mnie ktoś poprawi.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   robpab 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-styczeń 08
  • Skąd:Bełchatów
  • Auto:MIII Dynamique
  • Silnik:1,4 TCe
  • Przebieg (tys.km):40,5

Napisano 21 grudzień 2012 - 08:52

snaketom masz rację. Do silników z FAP stosuje się oleje ELF Solaris.
Tom_myPL może zabrzmi to banalnie ale czy jak pojawił Ci się komunikat silnik był zimny/ciepły, samochód był pochylony? Najlepiej kup sobie litr solarisa i ewentualnie dolej jak komunikat sie powtórzy.
Megane III HB,
Clio III phII GT + Dezent V
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   tom2125 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 18-czerwiec 12
  • Skąd:Szczecin
  • Auto:Laguna Kombi
  • Silnik:1.9 dti 98KM
  • Przebieg (tys.km):185

Napisano 21 grudzień 2012 - 10:07

Wyświetl postUżytkownik snaketom dnia 21 grudzień 2012 - 01:14 napisał

powiedział mi że te silniki nie lubią mieszania olejów bo źle to wpływa na żywotność filtra
Filtra oleju czy DPF?..Filtr oleju to filtr oleju i nie ma filtrów specjalnych do każdego oleju...a co do DPF-a to zapycha się głównie przez krótkie miejskie dojazdy do pracy.DPF musi się wypalać w trasie,w mieście nie zdąży, ale o tym to już dealer nie informuje klienta.On już wie..on wie kiedy ten klient zawita do niego..a on mu zaśpiewa wtedy 2-3 tys. za wymianę dobrego ale przytkanego DPF-a :D .
Kupując diesla z DPF i używając go na dojazdy do pracy i kulanie się po mieście na zakupy robimy duży błąd. Diesel wymaga ciepła i wytężonej pracy,wtedy odwdzięcza się niskim zużyciem części,paliwa i dużym przebiegiem bez remontu.Miałem kilka diesli ale one 2-3 razy w m-cu,,pracowały'' na trasie Szczecin-Koszalin.

Użytkownik tom2125 edytował ten post 21 grudzień 2012 - 10:23

0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Tom_myPL 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 09-listopad 12
  • Skąd:Sosnowiec
  • Auto:Megane III Grandtour
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):33

Napisano 22 grudzień 2012 - 00:24

Dziękuję za pomoc, kupując go wiedziałem że ma FAP. Moja jazda to głownie dłuższe trasy (po250km dziennie) ale poza miastem, więc przynajmniej teoretycznie powinienem mieć mniej kłopotów.
Co do komunikatow, pojawiły się przy "letnim" silniku, tzn. Po dłuższej jeździe postój (ok. 20 min) i przy kolejnym uruchomieniu pojawiał się komunikat. - na razie zdarzyło się to dwa razy w odstępie kilku dni.
=========
Tom_myPL
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Liso 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-listopad 07
  • Skąd:ZMC
  • Auto:Scenic III
  • Silnik:1.9 dCi FAP
  • Przebieg (tys.km):30

Napisano 22 grudzień 2012 - 17:58

ELF SOLARIS DPF 5W30 lub w aso możesz poprosić o litr Motrio o tych samych parametrach (choć mam wrażenie, że to jeden i ten sam olej tylko inaczej fakturowany)
pozdrawiam
Michał L.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Tytan555 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-kwiecień 09
  • Skąd:Gdynia
  • Auto:Megane III Grand Tour
  • Silnik:1.9dci 160
  • Przebieg (tys.km):115000

Napisano 29 styczeń 2013 - 17:25

Wsyzstkie oleje mające w oznaczeniu ACEA C1 lub C2 lub C3 lub C4 nadają sie do silników wyposażonych FAP/DPF.
Renualt zaleca z normą C4 ale nic się nie stanie jak wleje się C1 i każdy inny , jedynie można przyjąć taki podział że C1 i C4 to LOW SAPS a C2 i C3 medium saps.

A najwięcej w tych normach miesza VW.......


Jeśli chesz mieć olej zgodny z tabelą użyj ELF Solarais FE 5w30

Użytkownik Tytan555 edytował ten post 29 styczeń 2013 - 17:27

0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   fario1969 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-sierpień 10
  • Skąd:Brodnica
  • Auto:Megane III GT
  • Silnik:1.9 dci
  • Przebieg (tys.km):140

Napisano 01 luty 2013 - 14:50

Użytkuję ten sam model MIII GT 130 1.9dci , już 2,5 roku. Poziom oleju (oczywiście ten podawwany przez komputer) ma tą wadę, że bardzo dużo zależy w jakiej pozycji stoi samochód. Zauważyłem, że pomimo iż w postoju "na płaskim", poziom oleju wg komputera jest max, to wystarczy, że samochód postoi chwilę przechylony "w tył" lub w "stronę pasażera" i komputer wyświetla komunikat "uzupełnij poziom oleju". Przy obecnym przebiegu (ok 143 kk) normalne jest, że komputer pokazuje 2 "puste" oczka. Po dolaniu oleju do stanu max, komputer pokazuje wszystkie oczka "pełne" i po przejechaniu 500 km znowu 2 oczka "puste".
Moim zdaniem (oczywiście subiektywnym), należy kierować się tylko poziomem wykazanym na bagnecie, a oczka traktować jako ogólną informaję.
Do swojego modelu też stosuję ELF Solaris 5W30, z tym, że od przebiegu 120 kk, olej wymieniam co 15 kk. Mam nadzieję, że powyższe info okażą się pomocne.
Pozdrawiam Jacek
Wcześniej: Megane II 1.5 GT, 1.5 dci, 105 KM -- Teraz: Megane III 1.9 GT, 1.9 dci, 130 KM
0

#16 Użytkownik nie jest zalogowany   Tytan555 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 16-kwiecień 09
  • Skąd:Gdynia
  • Auto:Megane III Grand Tour
  • Silnik:1.9dci 160
  • Przebieg (tys.km):115000

Napisano 05 luty 2013 - 15:12

Pomiar różni sie w zależności od położenia auta oraz od tego po jak długim postoju był wykonywany
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi Megane Clasic RXE 1.6, 16v 2000r. jakie fabr Mech.-Ogólne - Megane I, Scenic I Mistic 
  • 12 Odpowiedzi
  • 10241 wyświetleń
Nowe odpowiedzi dCi lubi olej? 1.5 diesel DrNO 
  • 4 Odpowiedzi
  • 6551 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Zmiana typu oleju. 1.6 benz. baad74 
  • 3 Odpowiedzi
  • 6879 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting WWW - serwery w Polsce