Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Recommended Posts

ignas    1

Witam.

Dopiero co udało mi się dojechać do domu moją meganką... Byłem na pasterce i po zakończeniu jak każdy normalny człowiek chciałem udać się do domu ale... No właśnie było jedno ale. Po odpaleniu auta, pokazał mi się jakże cudowny komunikat na pomarańczowo " Skontroluj hamulec postojowy" Przy czym chodziło o to, że przy ruszaniu normalnie powinien spuścić hamulec, jednak ciągle było zablokowane jedno koło. Po rozłączeniu akumulatora odpuściło więc udałem się w strone domu z nadzieją, że już będzie dobrze. Jednak musiałem zahaczyć jeszcze o stację benzynową i tutaj problem znów się pojawił. Problem w tym, że tutaj nie pomogło odłączenie akumulatora. Były różne wariację żeby jakoś dojechać do domu ale nic... Nawet zdjąłem koło i odłączyłem elektronikę od hamulca który na stałe blokował... Poszedłem porozmawiać ze znajomymi na stacji a po powrocie jakimś cudem błędu nie było... I teraz nie wiem co robić... auto jest już w garażu i nie mam zamiaru nim wyjeżdżać. Co poradzicie? Co to może być? jeszcze zaraz pójdę wyłączyć ten hamulec automatyczny żeby się sam nie zaciągał.

 

Dodano: 25 gru 2012 - 13:32

Naprawdę bardzo dziwna sytuacja. Dzisiaj rano poszedłem do auta a tam błedu nie było... odpaliłem pozaciągałem kilka razy hamulec i błędu nie ma śladu. Tylko strach teraz jeździć bo może w każdej chwili się sprawa powtórzyć. Pierwsze co zrobie to podjadę po świętach do elektromechanika. Ale gdyby ktoś był tak miły i wiedział coś na ten temat to prosiłbym o info :D

WESOŁYCH I ZDROWYCH ŚWIĄT! : )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jaru    7

W Scenicu II jedyny problem z hamulcem był przy kilkunastostopniowych mrozach, ale teraz mrozów nie ma, więc nie mam pomysłu poza tym, że coś zamokło i elektronika wariuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

Jeśli to coś podobnego do automatycznego hamulca w sceniolu II to przyczyną może być zamoknięta i zamarzająca końcówka linki w pancerzu.

Przez postój w garażu odmarzło i działa.

thumb_hosting_zdjec_1356443143__12122012626.jpg

To, choć dotyczy sceniola II, może być pomocne:

http://megane.com.pl/topic/34518-hamulec-reczny/page__view__findpost__p__268973

Edited by gojgien

Share this post


Link to post
Share on other sites
ignas    1

Ale w megance III nie ma link. Wczoraj były 3 stopnie kiedy to się stało więc to raczej nie jest przyczyną... ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites
norbert_p    8

Ja obstawiam jakieś zwarcie. Czy to koło również trzyma jak ten hamulec puszczasz ręcznie, a nie w automacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

Ale w megance III nie ma link

W takim razie strasznie ciekaw jestem jak to działa i po co sprzedają linki do hamulca dla M III.

Czyżbyś przy każdym z tylnych kół posiadał oddzielny, elektryczny napęd hamulca postojowego??

Share this post


Link to post
Share on other sites
_Big_Mac_    3

W MIII z "normalnym" ręcznym jak najbardziej są linki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

No dobra, a co jest przy "nienormalnym" elektrycznym w takim razie??

Chyba nie elektromagnesy lub oddzielne siłowniki elektryczne przy każdym tylnym zacisku...

W S II jest zespól hamulca wspólny i z niego do zacisków i tak linki biegną.

Share this post


Link to post
Share on other sites
_Big_Mac_    3

Zdziwiłbym się, gdyby tam był jakiś bardzo złożony system elektromechaniczny, to ma być w końcu hamulec awaryjny, który zadziała zawsze... Ale nie wiem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flacha    1

A czemu nie pojedziesz do reanult? Z tego co widzę w profilu to auto masz jeszcze na gwarancji..

Share this post


Link to post
Share on other sites
ignas    1

Moja Meganka nie ma już gwarancji :!: Dzisiaj byłem u elektromechanika który mnie całkowicie uspokoił. Jeżdżę już normalnie autem. Błąd znikł i nie ma po nim śladu. Mechanik nie chciał nawet podłączać pod komputer bo mówił, że to była wina widocznie obluzowanego kabla od elektryki przy tylnim kole które szwankowało. Fakt gdy auto stanęło zdjąłem koło i odłączyłem kabel potem znów podłączyłem i wtedy właśnie poszedłem porozmawiać ze znajomym na stacji po powrocie było ok. Dzisiaj elektromechanik mi powiedział, że skoro był obluzowany kabel nie zawsze łapało i nie zawsze zwalniał. Nie ma tutaj linki jak w Sceniku II i mówił, ze bardzo dobrze bo tam przy lince podobno takie cyrki odchodzą, że co chwile jakiś Scenik przyjeżdża z tym problemem. Ja mam hydrauliczny silniczek przy każdym kole który zaciska hamulec. Po drugie powiedział mi też i to może się przydać wam drodzy użytkownicy forum. Że czasem jak wyskakuje jakiś błąd, że usterka to warto zamknąć auto i odejść na 5 minut. Wtedy komputer sobie przemieli to, sprawdzi jeszcze raz dokładnie i dopiero wtedy wiadomo czy problem jest czy komputer zaszwankował.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekscenic    0

A umnie w Scenicu III właśnie dzisiaj wystąpił ten problem. Zrobiłem ok. 300 km w tym 2 godz. stałem w korku przyjechałem do domu zgasiłem silnik i zapaliło się " sprawdź działanie hamulca ręcznego" Jedno koło zablokowało i nie puszcza. Czytałem że często występował ten problem w Scenicu II, nigdzie nie znalazłem że może wystąpić w "trójce" a tu taki pech. Chyba pozostał tylko serwis :!: Czy możecie coś poradzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Profit    0

Panowie , przecież w Scenicu III jest elektryczny hamulec ręczny właśnie a osobnym silniczkiem (serwomotorem) przy każdym z kół.

To żadna nowość. Nie ma żadnych linek , które ponoć zacierały się lub przymarzały w SII.

 

"Chyba nie elektromagnesy lub oddzielne siłowniki elektryczne przy każdym tylnym zacisku..."

goigien - a co się tak zdziwiłeś na myśl o silnikach elektrycznych przy kołach ? Przecież to nie technika z NASA :D

 

Poniżej zdjęcie jak to wygląda.

Mi nigdy nie zawiódł ( nawet przy - 25C) ten hamulec jeszcze. Ale faktycznie jak dostanie fałszywy impuls lub słaby kontakt na wtyczce będzie to może błąd wywalić i wtedy włącza się na wszelki wypadek tryb awaryjny i komunikat. Po ponownym odpaleniu auta zazwyczaj znika.

Raz tylko miałem problem ale to odwrotna sytuacja była. Mi z kolei nie chciał zaciągnąć ręcznego po zatrzymaniu na górce. Ale ponoć za lekko zaciągnąłem przycisk i mikrostyk ledwo załapał i na wszelki wypadek błąd przełącznika wywaliło na klipie a hamulec nie zadziałał. Autko zostawiłem na biegu a jak ponownie odpaliłem to już wszystko było ok i komunikat " sprawdź układ hamulcowy " czy coś takiego - znikł.

post-4427-0-62608400-1358207410_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

"Chyba nie elektromagnesy lub oddzielne siłowniki elektryczne przy każdym tylnym zacisku..."

goigien - a co się tak zdziwiłeś na myśl o silnikach elektrycznych przy kołach ? Przecież to nie technika z NASA :D

Nie byłem zdziwiony tylko niedoinformowany, nie interesowałem się tym wcześniej. Sceniola III oglądałem tylko w salonie i to tylko z boku i środka.

Po postawieniu tego pytania zostałem objaśniony, co można wyżej przeczytać w poscie #11.

Przyjąłem do wiadomości i nie polemizuję z tym faktem od tego czasu.

Fajnie ze teraz jeszcze foktę wstawiłeś.

 

Dodano: 15 sty 2013 - 01:28

chociaż u siebie jeszcze nie miałem problemów z tym hamulcem, fajnie by było sceniola II tak zmodyfikować...... Tylko co z softem, by go z tym co mam pożenić???

Edited by gojgien

Share this post


Link to post
Share on other sites
Profit    0

chociaż u siebie jeszcze nie miałem problemów z tym hamulcem, fajnie by było sceniola II tak zmodyfikować...... Tylko co z softem, by go z tym co mam pożenić???

skórka za wyprawkę moim zdaniem. Za dużo rozbieżności w poszczególnych generacjach. Wydaje mi się , że nie tylko chodzi o zmianę zacisków ale i elektryka , soft , może pompa ABS i wiele innych jak czujniki instalacja itp.

No i nikt nie da gwarancji , ze będzie funkcjonować na 100%.

A propos hamulca w SIII. Chciałem dzisiaj na śliskim zahamować ręcznym ale nie dało rady. Hamulec ( trzymając cały czas przycisk) łapie i odpuszcza robiąc minimalne blokowania kół. A gdzieś czytałem , że ponoć można doprowadzić do całkowitego zblokowania ręcznego.

 

No cóż - ten typ tak ma. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×