FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Pękający filtr paliwa - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phII
Pękający filtr paliwa

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   wooolfik 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 10-styczeń 13
  • Skąd:Pruszcz Gdański
  • Auto:Megane I kombi
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):260000

Napisano 10 styczeń 2013 - 22:05

witam. w przeciągu 3 miesięcy dwa razy pękł mi filtr paliwa. bardzo możliwe że zbiegło się to z wymianą pompy przy progu. czy są jeszcze jakieś możliwości że filtr pęka. np jakiś zawór albo coś innego? na forum wyczytałem że komuś też już pękał filtr po wymianie pompy i szukam tylko potwierdzenia albo podpowiedzi o jakiejś innej możliwości. dzięki za pomoc
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www z dyskami SSD


Szukasz samochodu?
Sprawdź najnowsze oferty sprzedaży


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   pcz_07 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 05-maj 10
  • Skąd:LKS
  • Auto:Mégane II phI
  • Silnik:1.4 16V + STAG-4 QBOX
  • Przebieg (tys.km):182

Napisano 10 styczeń 2013 - 22:10

a jak zakładasz nowy filtr, o odpowietrzanie mi chodzi jesli można to tak nazwać, i firme podaj
Do każdego posta znjadzie się riposta :D
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   wooolfik 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 10-styczeń 13
  • Skąd:Pruszcz Gdański
  • Auto:Megane I kombi
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):260000

Napisano 12 styczeń 2013 - 17:45

te które pękały były filtrona a teraz kupiłem Purflux FC500E i też puchnie jak się przekręca zapłon, czy jest jakaś inna możliwość niż pompa? jaką pompę najlepiej kupić żebym miał spokój? jakie w ogóle powinno być ciśnienie na wyjściu pompy?

Dodano: 11 sty 2013 - 16:31
a jest jakiś zawór podciśnieniowy który zwalnia ciśnienie jak jest za wysokie w układzie paliwa?

Dodano: 12 sty 2013 - 17:45
mam jeszcze kilka pytań. jak włączam zapłon to pompa paliwa przy progu się załącza i wydaje mi się że chodzi za długo, czasami chodzi nawet przez kilka kilometrów (słychać że pompuje paliwo przez co wytwarza ciśnienie). czy nie powinna podać paliwa do filtra i się wyłączyć? jak tak to mniej więcej ile czasu powinna pracować? i czy jest jakiś przekaźnik od tej pompy, który reguluje jej prace?
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 12 styczeń 2013 - 19:19

Pompa jest zasilana przez przekaźnik sterowany komputerem wtrysku.
Na filtrze powinien być zawór umożliwiający powrót nadmiaru paliwa i zawór ten powinien być otwarty. Załączam opis podłączeń filtra i sprawdź czy masz tak jak w tej instrukcji. To jest opis dotyczący laguny z tym silnikiem, może u ciebie jest podobnie.

Załączone pliki

  • Załączony plik  filtr.jpg (428,33 KB)
    Ilość pobrań: 43

0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   wooolfik 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 10-styczeń 13
  • Skąd:Pruszcz Gdański
  • Auto:Megane I kombi
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):260000

Napisano 13 styczeń 2013 - 21:57

ten zawór jest otwarty. czemu pompa pompuje ciśnienie cały czas? gdzie jest jakiś przekaźnik od niej który steruje jej pracą? ile czasu powinna pompować?

Dodano: 13 sty 2013 - 21:57
powiedzcie mi tylko czy pompa wstępna ma chodzić cały czas po przekręceniu zapłonu czy po chwili ma się wyłączać
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 14 styczeń 2013 - 11:04

Tak sprawdzanie pompy opisuje dialogys:

"Uruchomić pompę paliwową przy użyciu przyrządu
diagnostycznego lub też przez bezpośrednie zasilanie
pompy (przy każdym włączeniu zapłonu, pompa
niskiego ciśnienia jest zasilana przez 30 sekund).
KONTROLA WYDATKU (POMPA TŁOCZĄCA)
Skontrolować wydatek pompy używając probówki z
miarką 2 000 ml. W celu uruchomienia pompy,
włączyć zapłon. Pompa jest zasilana przez 30 sekund
jeśli następuje rozruch silnika.
Zmierzony wydatek powinien się mieścić w przedziale
między 80 i 100 litrów/godzinę minimum."

Według mnie (to są tylko moje domysły)pompa pracuje 30 sek gdy silnik się uruchomi. Później paliwo zasysa pompa niskiego ciśnienia wbudowana w pompę wtryskową. Pompa el. ma tylko podać paliwo do filtra by go ewentualnie odpowietrzyć, zastępuje gruszkę w innych wersjach.
Przekaźnik od pompy jest pod maską w skrzynce bezpieczników i przekaźników. Który to - nie wiem.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   wooolfik 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 10-styczeń 13
  • Skąd:Pruszcz Gdański
  • Auto:Megane I kombi
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):260000

Napisano 14 styczeń 2013 - 20:31

który z tych przekaźników jest od pompy wstępnej?

Załączone pliki


Użytkownik wooolfik edytował ten post 14 styczeń 2013 - 20:32

0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   pcz_07 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 05-maj 10
  • Skąd:LKS
  • Auto:Mégane II phI
  • Silnik:1.4 16V + STAG-4 QBOX
  • Przebieg (tys.km):182

Napisano 14 styczeń 2013 - 20:37

w download widziałem gdzieś schemat
Do każdego posta znjadzie się riposta :D
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   wooolfik 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 10-styczeń 13
  • Skąd:Pruszcz Gdański
  • Auto:Megane I kombi
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):260000

Napisano 14 styczeń 2013 - 21:26

szukałem już w schematach w download i nie widziałem takiej puszki z przekaźnikami. więc pytam bo może ktoś wie i mi wskaże
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   gojgien 

  • Wyświetl blog
  • Grupa: Zasłużeni dla forum
  • Rejestracja: 23-czerwiec 07
  • Skąd:RYBNIK
  • Auto:Scenic II Ph II '07
  • Silnik:1,5 dCi K9K-732 106KM + TL4
  • Przebieg (tys.km):136

Napisano 15 styczeń 2013 - 00:52

Fakt że nie z diesla, bo książka SAM NAPRAWIAM która posiadam tych nie opisuje. Poszukaj ewentualnie takiej do Ph II. Tu kawałek tego starszego wydania
Załączony plik  Przechwytywanie.JPG (53,62 KB)
Ilość pobrań: 15
Wygląda z powyższego, że jeśli jest tak samo to byłby to ten brązowy, pierwszy z lewej, wysunięty do góry na Twojej fotce.
Wydłubać i sprawdzić czy pompa zadziała, albo czy przestanie pracować.

Użytkownik gojgien edytował ten post 15 styczeń 2013 - 00:59

Dołączona grafika Dołączona grafika
mój sceniol drugi http://megane.com.pl...km-2007r-ph-ii/
Człowiek mądrzeje z wiekiem. Zwykle jest to wieko od trumny
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   aniewa 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 31-październik 07
  • Skąd:Chełm
  • Auto:scenic II phI
  • Silnik:1,5 dci 101kM
  • Przebieg (tys.km):202000

Napisano 17 styczeń 2013 - 10:33

Doczytałem o działaniu pompy elektrycznej pompy odpowietrzającej i wklejam poniższy tekst:
"Cechy szczególne układu niskiego ciśnienia w silnikach wyposażonych w pompę odpowietrzającą
Pompa ta jest uruchamiana wyłącznie przy włączaniu zapłonu przez kilka sekund i podczas rozruchu."
Ciśnienie jakie wytwarza powinno zawierać się w granicach 1,5-2 bar. Gdy jest za wysokie to przyczyna tkwi w zaworze na pokrywie filtra, on reguluje to ciśnienie.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   wooolfik 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 10-styczeń 13
  • Skąd:Pruszcz Gdański
  • Auto:Megane I kombi
  • Silnik:1.9 dCi
  • Przebieg (tys.km):260000

Napisano 17 styczeń 2013 - 21:52

przekaźnik jest sprawny. na razie samochód stoi u elektryka i prawdopodobnie komputer nie daje sygnału do wyłączeni pompy. jak będę wiedział coś więcej to napisze.
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer