Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pękający filtr paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

witam. w przeciągu 3 miesięcy dwa razy pękł mi filtr paliwa. bardzo możliwe że zbiegło się to z wymianą pompy przy progu. czy są jeszcze jakieś możliwości że filtr pęka. np jakiś zawór albo coś innego? na forum wyczytałem że komuś też już pękał filtr po wymianie pompy i szukam tylko potwierdzenia albo podpowiedzi o jakiejś innej możliwości. dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te które pękały były filtrona a teraz kupiłem Purflux FC500E i też puchnie jak się przekręca zapłon, czy jest jakaś inna możliwość niż pompa? jaką pompę najlepiej kupić żebym miał spokój? jakie w ogóle powinno być ciśnienie na wyjściu pompy?

 

Dodano: 11 sty 2013 - 16:31

a jest jakiś zawór podciśnieniowy który zwalnia ciśnienie jak jest za wysokie w układzie paliwa?

 

Dodano: 12 sty 2013 - 17:45

mam jeszcze kilka pytań. jak włączam zapłon to pompa paliwa przy progu się załącza i wydaje mi się że chodzi za długo, czasami chodzi nawet przez kilka kilometrów (słychać że pompuje paliwo przez co wytwarza ciśnienie). czy nie powinna podać paliwa do filtra i się wyłączyć? jak tak to mniej więcej ile czasu powinna pracować? i czy jest jakiś przekaźnik od tej pompy, który reguluje jej prace?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa jest zasilana przez przekaźnik sterowany komputerem wtrysku.

Na filtrze powinien być zawór umożliwiający powrót nadmiaru paliwa i zawór ten powinien być otwarty. Załączam opis podłączeń filtra i sprawdź czy masz tak jak w tej instrukcji. To jest opis dotyczący laguny z tym silnikiem, może u ciebie jest podobnie.

post-4670-0-74323400-1358014546_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zawór jest otwarty. czemu pompa pompuje ciśnienie cały czas? gdzie jest jakiś przekaźnik od niej który steruje jej pracą? ile czasu powinna pompować?

 

Dodano: 13 sty 2013 - 21:57

powiedzcie mi tylko czy pompa wstępna ma chodzić cały czas po przekręceniu zapłonu czy po chwili ma się wyłączać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sprawdzanie pompy opisuje dialogys:

 

"Uruchomić pompę paliwową przy użyciu przyrządu

diagnostycznego lub też przez bezpośrednie zasilanie

pompy (przy każdym włączeniu zapłonu, pompa

niskiego ciśnienia jest zasilana przez 30 sekund).

KONTROLA WYDATKU (POMPA TŁOCZĄCA)

Skontrolować wydatek pompy używając probówki z

miarką 2 000 ml. W celu uruchomienia pompy,

włączyć zapłon. Pompa jest zasilana przez 30 sekund

jeśli następuje rozruch silnika.

Zmierzony wydatek powinien się mieścić w przedziale

między 80 i 100 litrów/godzinę minimum."

 

Według mnie (to są tylko moje domysły)pompa pracuje 30 sek gdy silnik się uruchomi. Później paliwo zasysa pompa niskiego ciśnienia wbudowana w pompę wtryskową. Pompa el. ma tylko podać paliwo do filtra by go ewentualnie odpowietrzyć, zastępuje gruszkę w innych wersjach.

Przekaźnik od pompy jest pod maską w skrzynce bezpieczników i przekaźników. Który to - nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt że nie z diesla, bo książka SAM NAPRAWIAM która posiadam tych nie opisuje. Poszukaj ewentualnie takiej do Ph II. Tu kawałek tego starszego wydania

post-2372-0-01855700-1358207518_thumb.jpg

Wygląda z powyższego, że jeśli jest tak samo to byłby to ten brązowy, pierwszy z lewej, wysunięty do góry na Twojej fotce.

Wydłubać i sprawdzić czy pompa zadziała, albo czy przestanie pracować.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doczytałem o działaniu pompy elektrycznej pompy odpowietrzającej i wklejam poniższy tekst:

"Cechy szczególne układu niskiego ciśnienia w silnikach wyposażonych w pompę odpowietrzającą

Pompa ta jest uruchamiana wyłącznie przy włączaniu zapłonu przez kilka sekund i podczas rozruchu."

Ciśnienie jakie wytwarza powinno zawierać się w granicach 1,5-2 bar. Gdy jest za wysokie to przyczyna tkwi w zaworze na pokrywie filtra, on reguluje to ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!