Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9dCi - czujnik położenia wałka rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Scenic 1.9dCi

Gdzie w tym silniku znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu? Przeszukałem otchłanie internetu - bez rezultatu...

Zaznaczam, że nie chodzi mi o czujnik położenia wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik znajduje sie po stronie rozrzadu w okolicy "wieszaka - takiego mosiężnego ucha do podwieszenia silnika". Czujnik jest wiskany (+wkręt) pod kątem i przeciwnej stronie do koła wałka rozrządu na tyle silnika. Dochodzi do niego wtyczka z 3 kabelkami. Możliwe ze będziesz musiał rozebrać podszybie żeby sie do niego dostać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

czy możecie mi podpowiedzieć jak sprawdzić czy czujnik położenia wałka rozrządu jest sprawny? W Megane (1.9 DCI 75 kW) do czujnika dochodzą 3 przewody. Czy sprawdza się poszczególne przewody pod kątem rezystancji? Jeżeli tak, jakie w tym silniku powinny być wartości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odświeżam ostatnio scenic stracił trochę na mocy, aż pewnego chłodnego ranka podczas jazdy przerwał mi raz, podpiąłem pod ddt błąd 1808 czyli czujnik wałka rozrządu, kupiłem używany. Po założeniu od razu zyskał na mocy, ale po paru dniach znowu pewnego zimnego ranka mi przerwał, podpiąłem pod ddt i ponownie przy prędkości obrotowej 1500/min i 42km/h tak zapisał ddt ten sam błąd wałka rozrządu, dodam że przez parę dni było dobrze. Drugi czujnik (używka) był trochę inny od tego co wyjąłem ze scenica, miał inny grzybek tzn. większy obwodem delikatnie bez nacięć, dł. ta sama. Chciałem dzisiaj założyć stary z powrotem, bo jak go wykręciłem był brudny, może to przez to łapał czasami doła, lecz zmierzyłem jego rezystancję i miernik pokazuje 1041ohm, w googlach wyszukałem że powinien mieć równi 900. Czyli wychodzi na to że ten stary jest uszkodzony, muszę jeszcze wykręcić tamten i sprawdzić, podpowiedzcie mi czy oporność mierzy się na ciepłym, czy zimnym czujniku, bo wartości są inne. I druga sprawa czy może być to wina czujnika wału korbowego? Bo komputer niby pokazuje wałka rozrządu, ale mechanik stwierdził, że jak będzie uszkodzony wału to również może być na kompie wałka, ponieważ nie mogą się oba zgrać razem. A i czy ta wartość ma być, na prawdę 900 ohm nowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie ma znaczenia czy pomiar wykonuje się na ciepłym czy zimnym silniku. W obu przypadkach powinna być zbliżona, tak było by najlepiej.

Czujnika nie musisz wykręcać, żeby go pomierzyć, wystarczy, że wtyczkę wyjmiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem z powrotem na stary i o dziwo dwa razy odpalił jak TDI VW, że wał zdążył się obrócić może z połowę, a teraz znowu pali te tradycyjne 3 obr. wałem, wiekszość renówek tak ma, tym się nie przejmuje. Teraz po wyczyszczeniu sprawdzę, czy na tym starym czujniku będzie objaw tego szarpnięcia. Dziwne, bo jak jest te +8 rano to nic się nie dzieje, a jak temp. otoczenia jest zbliżona do 0C, to wtedy rano raz, albo dwa razy występuje to szarpnięcie i tyle, cały dzień potem nie ma, za każdym razem zapisuje ten sam błąd w komputerze. Muszę się wybrać do sklepu, i zmierzyć swoim miernikiem rezystancje nowego czujnika. I powiem też, że ten czujnik jak jest uszkodzony, to ma wpływ na spalanie jest różnica na tamtym drugim i starym, średnia od razu spada na drugim. Co do pomiaru, nie wiem. Ale na ciepłym wartości, cały czas się zmieniają ( jak wykręce ciepły z silnika) a na zimnym jest stała.

 

Dodano: 09 paź 2013 - 21:05

Kurde panowie co jest, podmieniałem czujniki i jest to samo, jade rano w porządku, jadę wieczorem w porządku. A jak odpalę w nocy np. 3-2 w nocy i jadę to potrafi czasamijak zmieniam bieg, lub puszczę na luz zgasnąć odpalę i jade dalej, za każdym razem jak podłąćzam komputer ten sam błąd czujnika wałka 1808 i historyczny nie stały. Nie mam już siły, w dzień w porządku ale zawsze dzieje się to w nocy, czy coś wilgotnieje?? Dodam jeszcze że co jakiś czas w nocy przygasają światła, myślę że to od tych grzałek tak piszą w necie, wyczyściłem przekaźniki koło silnika w puszcze, bezpieczniki i masy przy błotniku i przy skrzyni nic nie pomogło, założyłem z powrotem stary czujnik oczywiście go wyczyściłem i to samo.... Nie mam siły, tak myślałem że może to przez to przygasanie świateł mu prąd podbiera, ale przecież to diesel....

Edytowane przez pauliosss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

szukałem, ale poszukam jeszcze raz

 

Dodano: 29 lis 2013 - 09:48

wyczyszczony wałka rozrządu i wału korbowego, samochód nie gasnie już i lepiej ciągnie wolnych obrotów.

 

Nowe zdania zaczynamy z dużej litery ;) :) :) Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!