FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Terkotanie w silniku - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane II phII
Terkotanie w silniku

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   hulajnoga10 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 07-lipiec 07
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Megane II ph II
  • Silnik:1.5dci
  • Przebieg (tys.km):80

Napisano 17 luty 2013 - 11:55

Witam,
Autko to Megane 1.5 dci 86 KM. Przebieg 95 tyś km.
Od pewnego czasu występuje taki problem:
W momencie przyspieszania od drugiego biegu wzwyż mniej więcej od 1800 obrotów następuje stukanie/ terkotanie w silniku/osprzęcie. Trudno zlokalizować. Przestaje stukać po osiągnięciu mniej więcej 2100 obrotów. Ponadto, nie wiem czy to ma jakiś związek ale na zimnym silniku podczas ruszania muszę dodać minimalnie więcej gazu w przeciwnym wypadku coś zastuka w silniku tak jak by za mało gazu... na ciepłym silniku problem ustępuje. Nie wiem czy to normalne?! Auto normalnie przyspiesza, żadnych błędów na desce.(clipa nie sprawdzałem) Spalanie idealne. Spotkał się już ktoś z takim problemem? Obawiam się tych panewek... ale gdyby to one dawały o sobie znać to chyba w całym przedziale obrotów? Dzięki!
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Tomik 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 02-luty 08
  • Skąd:Krzepice
  • Auto:Grand Scenic II ph I - Citroen Saxo II - Kingway Rocky
  • Silnik:1,9 dci - 1,1 i
  • Przebieg (tys.km):135 tyś

Napisano 17 luty 2013 - 12:14

Może rozrząd się przestawił, miałem podobnie
Zapraszam do oceny
MOJE AUTKO
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC II PhI
  • Silnik:1.5 dCi K9K 728
  • Przebieg (tys.km):ok. 330

Napisano 17 luty 2013 - 20:24

na miejscu masz naszego forumowego (nie z tego forum :lol: ) szpeca od renówek. nie zwlekaj zanim będą większe kłopoty!

Dołączona grafika
Renault Scenic II PhI 1,5 dCi 101 KM z aktualnym apetytem w ilości Dołączona grafika
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   hulajnoga10 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 07-lipiec 07
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Megane II ph II
  • Silnik:1.5dci
  • Przebieg (tys.km):80

Napisano 24 luty 2013 - 20:59

Dzięki! udam się do niego i zobaczymy w czym tkwi problem.


No więc dzwoniłem do tego Pana. Okazało się, że jego warsztat jest bardzo blisko mojego miejsca zamieszkania.
Powiedział, że na 99% pewny jest, że to stukanie to wina wtrysków. Regeneracja 4 wtrysków i pompy to koszt 1800 zł. Duuużo :lol:
Prawdopodobnie przyczyna to łuszcząca się pompa. No ale, że lubię drążyć takie tematy to zastanawiam się czy może dla pewności nie wymienić uszczelek pod wtryskami? Kiedyś czytałem na forum, że ktoś miał podobny problem a u niego okazało się, że przyczyną były zużyte uszczelki. Co radzicie jeszcze zrobić przed tak kosztowną regeneracją? ;-)

Użytkownik hulajnoga10 edytował ten post 24 luty 2013 - 21:00

0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC II PhI
  • Silnik:1.5 dCi K9K 728
  • Przebieg (tys.km):ok. 330

Napisano 25 luty 2013 - 09:19

Wyświetl postUżytkownik hulajnoga10 dnia 24 luty 2013 - 20:59 napisał

Regeneracja 4 wtrysków i pompy to koszt 1800 zł. Duuużo :lol:
zawsze możesz zrobić za połowę ceny i po kilkuset kilometrach stanąć w polu...
akurat taka cena wcale nie jest duża, poza tym u tego gościa naprawia auta kilkadziesiąt userów z kilku forów, więc coś w tym jest.

Użytkownik mrarek edytował ten post 25 luty 2013 - 09:22

Renault Scenic II PhI 1,5 dCi 101 KM z aktualnym apetytem w ilości Dołączona grafika
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   damian_opole 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 19-wrzesień 12
  • Skąd:Opole
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1.5 dCi
  • Przebieg (tys.km):188

Napisano 17 marzec 2013 - 09:50

Witam.Mam podobny problem.Jestem po wymianie pompy wtryskowej, regeneracji wtrysków i wymianie rozrządu itd.
Jak odpalam samochód i otwieram maskę to słyszę wyraźne stuki,że coś o coś uderza,gdy dodaje gazu tak do 1800-2000 obrotów stukanie narasta,ale gdy dodam powyżej 2000 obrotów to stukanie ustępuje.Przed naprawą tego nie było.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC II PhI
  • Silnik:1.5 dCi K9K 728
  • Przebieg (tys.km):ok. 330

Napisano 17 marzec 2013 - 11:06

a rozrząd jak?
Renault Scenic II PhI 1,5 dCi 101 KM z aktualnym apetytem w ilości Dołączona grafika
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   damian_opole 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 19-wrzesień 12
  • Skąd:Opole
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1.5 dCi
  • Przebieg (tys.km):188

Napisano 17 marzec 2013 - 11:14

Nie jestem w stanie powiedzieć czy to rozrząd czy coś innego. Ale jak otwieram maskę to jakby coś stukało po stronie kierowcy.
Zaraz pójdę do samochodu,sprawdze dokładnie jeszcze raz i Ci napiszę:notacrook:

Użytkownik damian_opole edytował ten post 17 marzec 2013 - 11:16

0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC II PhI
  • Silnik:1.5 dCi K9K 728
  • Przebieg (tys.km):ok. 330

Napisano 17 marzec 2013 - 11:15

piszesz Przed naprawą tego nie było
no to reklamacja!
Renault Scenic II PhI 1,5 dCi 101 KM z aktualnym apetytem w ilości Dołączona grafika
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   damian_opole 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 19-wrzesień 12
  • Skąd:Opole
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1.5 dCi
  • Przebieg (tys.km):188

Napisano 17 marzec 2013 - 11:45

Pomyłka. To jednak rozrząd z ojcem pojeździliśmy i dokładnie zbadaliśmy.
I na dodatek pojawiły się stuki w zawieszeniu.
Dodam tylko,że samochód stał u mechanika 2 tygodnie,więc teraz się boje,że nieźle tam namieszał.

Użytkownik damian_opole edytował ten post 17 marzec 2013 - 11:46

0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   hulajnoga10 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 07-lipiec 07
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Megane II ph II
  • Silnik:1.5dci
  • Przebieg (tys.km):80

Napisano 18 marzec 2013 - 10:42

Kolego a powiedz mi czy masz tak, że stukanie występuje w momencie kiedy jest duże obciążenie auta? W takim razie ktoś nie umiejętnie założył rozrząd? Jaki był powód regeneracji wtrysków i pompy wtryskowej? Dzięki!
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   damian_opole 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 19-wrzesień 12
  • Skąd:Opole
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1.5 dCi
  • Przebieg (tys.km):188

Napisano 18 marzec 2013 - 14:04

Duże obciążenie auta,tzn. mała prędkość duży bieg czy ładunek? Byłem dzisiaj u mechanika u którego naprawiałem to kazał mi odpalić samochód i dodawać gazu,ten tylko na słuch sprawdził i stwierdził,że w ''dizlach'' tak jest,że są głośne.
Pompa się rozleciała,pyłki się dostały do wtrysków i wszystko w pi**u poszło. Prawdopodobnie od złego paliwa,tzw.''chrzczonego''tak stwierdził mechanik...W sumie wg mnie po 167kkm mogło coś się zepsuć.

Na środę jestem umówiony z innym mechanikiem z innego miasta i on dokładnie mi sprawdzi samochód;)
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   hulajnoga10 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 07-lipiec 07
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Megane II ph II
  • Silnik:1.5dci
  • Przebieg (tys.km):80

Napisano 18 marzec 2013 - 14:31

Chodziło mi o małą prędkość, wysoki bieg. No nic, ja jestem na koniec tygodnia umówiony na wymianę rozrządu i tarcz to zobaczymy szczegółowo co jest nie tak. Jakoś mi się nie chce wierzyć, że to wina wtrysków, ponieważ nie ma żadnych innych objawów typu spadek mocy, złe odpalanie. Test przelewowy wyszedł wzorowo.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   mrarek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 09
  • Skąd:piekary śląskie
  • Auto:SCENIC II PhI
  • Silnik:1.5 dCi K9K 728
  • Przebieg (tys.km):ok. 330

Napisano 18 marzec 2013 - 14:57

Wyświetl postUżytkownik damian_opole dnia 18 marzec 2013 - 14:04 napisał

Byłem dzisiaj u mechanika u którego naprawiałem to kazał mi odpalić samochód i dodawać gazu,ten tylko na słuch sprawdził i stwierdził,że w ''dizlach'' tak jest,że są głośne.
czym prędzej go zmień, zanim załatwi silnik na dobre...

Cytat

Pompa się rozleciała,pyłki się dostały do wtrysków i wszystko w pi**u poszło. Prawdopodobnie od złego paliwa,tzw.''chrzczonego''tak stwierdził mechanik...
widać nie bardzo się zna na tych silnikach i opowiada, co w gazecie wyczytał... nawet w szmelcwagenowskich silnikach ten problem występuje

Cytat

W sumie wg mnie po 167kkm mogło coś się zepsuć
pompa "wysiada" sama z siebie (opiłki), a nie od przebiegu. lej olej 2T - zapobiegniesz w przyszłości opiłkom.

Dodano: 18 mar 2013 - 13:57

Wyświetl postUżytkownik hulajnoga10 dnia 18 marzec 2013 - 14:31 napisał

ja jestem na koniec tygodnia umówiony na wymianę rozrządu i tarcz
jedziesz do Kliniki? :notacrook:
Renault Scenic II PhI 1,5 dCi 101 KM z aktualnym apetytem w ilości Dołączona grafika
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   hulajnoga10 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 07-lipiec 07
  • Skąd:Kielce
  • Auto:Megane II ph II
  • Silnik:1.5dci
  • Przebieg (tys.km):80

Napisano 18 marzec 2013 - 15:18

Tak do Kliniki :notacrook: Przeprowadzają warsztat w inne miejsce i czekam jak już się ze wszystkim ogarną.
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi Traktorek w silniku 1.6 benz. Pil 
  • 2 Odpowiedzi
  • 6420 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Radio - Trzaski na działajacym silniku. Car Audio (nagłośnienie, nawigacja) Rafaltp 
  • 4 Odpowiedzi
  • 3395 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Ciśnienie w silniku 1.4 benz. olisko84 
  • 2 Odpowiedzi
  • 2022 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Hosting dla Wordpress