Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie w silniku


hulajnoga10

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Autko to Megane 1.5 dci 86 KM. Przebieg 95 tyś km.

Od pewnego czasu występuje taki problem:

W momencie przyspieszania od drugiego biegu wzwyż mniej więcej od 1800 obrotów następuje stukanie/ terkotanie w silniku/osprzęcie. Trudno zlokalizować. Przestaje stukać po osiągnięciu mniej więcej 2100 obrotów. Ponadto, nie wiem czy to ma jakiś związek ale na zimnym silniku podczas ruszania muszę dodać minimalnie więcej gazu w przeciwnym wypadku coś zastuka w silniku tak jak by za mało gazu... na ciepłym silniku problem ustępuje. Nie wiem czy to normalne?! Auto normalnie przyspiesza, żadnych błędów na desce.(clipa nie sprawdzałem) Spalanie idealne. Spotkał się już ktoś z takim problemem? Obawiam się tych panewek... ale gdyby to one dawały o sobie znać to chyba w całym przedziale obrotów? Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! udam się do niego i zobaczymy w czym tkwi problem.

 

 

No więc dzwoniłem do tego Pana. Okazało się, że jego warsztat jest bardzo blisko mojego miejsca zamieszkania.

Powiedział, że na 99% pewny jest, że to stukanie to wina wtrysków. Regeneracja 4 wtrysków i pompy to koszt 1800 zł. Duuużo :lol:

Prawdopodobnie przyczyna to łuszcząca się pompa. No ale, że lubię drążyć takie tematy to zastanawiam się czy może dla pewności nie wymienić uszczelek pod wtryskami? Kiedyś czytałem na forum, że ktoś miał podobny problem a u niego okazało się, że przyczyną były zużyte uszczelki. Co radzicie jeszcze zrobić przed tak kosztowną regeneracją? ;-)

Edytowane przez hulajnoga10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regeneracja 4 wtrysków i pompy to koszt 1800 zł. Duuużo :lol:
zawsze możesz zrobić za połowę ceny i po kilkuset kilometrach stanąć w polu...

akurat taka cena wcale nie jest duża, poza tym u tego gościa naprawia auta kilkadziesiąt userów z kilku forów, więc coś w tym jest.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam.Mam podobny problem.Jestem po wymianie pompy wtryskowej, regeneracji wtrysków i wymianie rozrządu itd.

Jak odpalam samochód i otwieram maskę to słyszę wyraźne stuki,że coś o coś uderza,gdy dodaje gazu tak do 1800-2000 obrotów stukanie narasta,ale gdy dodam powyżej 2000 obrotów to stukanie ustępuje.Przed naprawą tego nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem w stanie powiedzieć czy to rozrząd czy coś innego. Ale jak otwieram maskę to jakby coś stukało po stronie kierowcy.

Zaraz pójdę do samochodu,sprawdze dokładnie jeszcze raz i Ci napiszę:notacrook:

Edytowane przez damian_opole
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyłka. To jednak rozrząd z ojcem pojeździliśmy i dokładnie zbadaliśmy.

I na dodatek pojawiły się stuki w zawieszeniu.

Dodam tylko,że samochód stał u mechanika 2 tygodnie,więc teraz się boje,że nieźle tam namieszał.

Edytowane przez damian_opole
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a powiedz mi czy masz tak, że stukanie występuje w momencie kiedy jest duże obciążenie auta? W takim razie ktoś nie umiejętnie założył rozrząd? Jaki był powód regeneracji wtrysków i pompy wtryskowej? Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże obciążenie auta,tzn. mała prędkość duży bieg czy ładunek? Byłem dzisiaj u mechanika u którego naprawiałem to kazał mi odpalić samochód i dodawać gazu,ten tylko na słuch sprawdził i stwierdził,że w ''dizlach'' tak jest,że są głośne.

Pompa się rozleciała,pyłki się dostały do wtrysków i wszystko w pi**u poszło. Prawdopodobnie od złego paliwa,tzw.''chrzczonego''tak stwierdził mechanik...W sumie wg mnie po 167kkm mogło coś się zepsuć.

 

Na środę jestem umówiony z innym mechanikiem z innego miasta i on dokładnie mi sprawdzi samochód;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o małą prędkość, wysoki bieg. No nic, ja jestem na koniec tygodnia umówiony na wymianę rozrządu i tarcz to zobaczymy szczegółowo co jest nie tak. Jakoś mi się nie chce wierzyć, że to wina wtrysków, ponieważ nie ma żadnych innych objawów typu spadek mocy, złe odpalanie. Test przelewowy wyszedł wzorowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj u mechanika u którego naprawiałem to kazał mi odpalić samochód i dodawać gazu,ten tylko na słuch sprawdził i stwierdził,że w ''dizlach'' tak jest,że są głośne.
czym prędzej go zmień, zanim załatwi silnik na dobre...

 

Pompa się rozleciała,pyłki się dostały do wtrysków i wszystko w pi**u poszło. Prawdopodobnie od złego paliwa,tzw.''chrzczonego''tak stwierdził mechanik...
widać nie bardzo się zna na tych silnikach i opowiada, co w gazecie wyczytał... nawet w szmelcwagenowskich silnikach ten problem występuje

 

W sumie wg mnie po 167kkm mogło coś się zepsuć
pompa "wysiada" sama z siebie (opiłki), a nie od przebiegu. lej olej 2T - zapobiegniesz w przyszłości opiłkom.

 

Dodano: 18 mar 2013 - 13:57

ja jestem na koniec tygodnia umówiony na wymianę rozrządu i tarcz
jedziesz do Kliniki? :notacrook:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!