Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poradnik (Tutorial) wymiana sworznia bez zdejmowania wahacza


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Witajcie

Jak widać jestem tu świeży jak bułka z piekarni o 5 rano, ale nie w tym sprawa.

Mianowicie dziś mam zamiar wymienić sworznie wahaczy i teraz pytanie czy ktoś z was miał do czynienia z częściami firmy SWAG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Co do cześci firmy SWAG to nie miałem do czynienia,ja wymieniłem sworzeń wahacza w mojej megi po przejechaniu 160000km prawa strona firmy DELPHI.Przejechałem 12oookm i widzę że będę musiał ponownie wymieniać bo mam identyczne objawy jak wcześniej,wszystko było robione w warsztacie na aucie bez ściągania wahacza.Moje auto jeżdzi tylko po polskich drogach ,i była to pierwsza naprawa związana z zawieszeniem,auto kupione w salonie.

Edytowane przez zbymasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka

Rewelacyjny manual..w mojej Megi wyciekło trochę oleju przekładniowego po rozpięciu drążka kierowniczego-bez tego ni rusz..Warto mieć ze sobą końcówki drążków na wymiane

Pozdrawiam

P>S Sworzen SWAG -pasował idealnie.. 40 pln

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez tas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dla tych użytkowników co jeszcze sami nie wymieniali sworznia wahacza załączam rysunek jak powinien wyglądać pomocny przyrząd.

Głownie chodzi o średnice zastosowanych rurek lub tulei.

Na rysunku naszkicowałem zasadę wybijania zużytego sworznia i zakładania nowego. Przy zakładaniu nowego należy zwrócić uwagę by nie przekosić sworznia przy nabijaniu wahacza. Po prostu należy delikatnie pobijać pobijakiem z każdej strony sworznia i kontrolować czy równomiernie nachodzi na wahacz.

post-4670-0-50837400-1394963703_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja sworznie wymieniam raz na rok a nie jeźdze dużo tzn jakieś 15 20 tyś rocznie w żadnym samochodzie nie zaglądałem do zawieszenia tak często, nie wiem może to przez felgi 16 cali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

Postanowiłem sam sobie wymienić sworznie przy pomocy tego tutorialu - wcześniej sam też sporo prac wykonywałem przy innych swoich samochodach, więc uważałem że nie powinno byc problemu.

Przygotowałem odpowiednie narzędzia i rurki i oczywiście zakupiłem sworznie sztuk 2 aby wymienić od razu z obydwu stron.

 

Punkt 1 wykonany

Punkt 2 wykonany

 

Nie potrafię przejść do punktu 3 aby wybić sworzeń z wahacza bo nie umiem wyjąć starego sworznia który siedzi w zwortnicy.

Kombinowałm na wszystkie sposoby, Brechą, podpierałem drugim podnośnikiem zwortnicę i nie chce wyjść.

Pomóżcie, od wczoraj auto stoi mi na deskach a potrzebuję go na piątek.

JAk na złość sąsiad mechanik pojechał na wakacje i klops.

Odkręciłem potem śrubę z końcówki drążka kierowniczego (pewnie trzeba nową której nie kupię i trzeba będzie końcówki wymieniać)

 

dzisiaj znowu się do tego zabrałem i nic - w kaczej d... jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podeprzyj zwrotnicę by nie sprężynowało i z góry uderz młotkiem w wahacz ,można też od strony półosi wbić w zwrotnicę kawałek przecinaka by nieco zluzować zacisk,który trzyma sworzeń i dopiero pobijać z góry ,niema opcji by nie wylazło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

godzina bicia młotkiem i zotstało dopiero widać to wgłęebienie.

nie mam siły na razie.

czy to sie gdzieś nie klinuje??

koła na wprost - lewarkiem z 3-4 centymetry podniosłem zwrotnice.

wydaje mi sie że gdzieś sie ta końcówka klinuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy aby na pewno wybiłeś śrubę mocującą sworzeń w zwrotnicy? W rozcięcie w zwrotnicy wbij szeroki śrubokręt by trochę zelżyc uścisk. Potraktuj sworzeń naftą lub czymś podobnym. I weż załatw większy młotek, musi wyjść. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się.

Potrzeba było pomocy, robiła się dźwignia i jedna osoba musiał "pchać" na dole zwrotnice aby druga mogła wysunąć wahacz. W pojedynkę na pewno ktoś ma na to sposób ale ja niestety nie fachman.

Wymienione i oczywiście z przegubu wylało się z 1,5 l oleju - zebrane w słoikach.

Pytanie teraz - wlać go czy wymienić na nowy.

I drugie pytanie - jak wlać to gdzie jest korek wlewu.

Jutro będę klocuszki z tyłu wymieniał - tutaj też jest tutorial służący wymianie klocków z automatycznym ręcznym

Dzięki za odpowiedź i wcześniejsze podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście z przegubu wylało się z 1,5 l oleju

Witam

Z jakiego przegubu, jaki olej?

Coś pomieszałeś :blink: . Pewnie z radości :notacrook: po udanej wymianie sworznia.

Domyślam się, że wyszła ci półośka ze skrzyni i wyciekł olej.

Korek wlewu masz z boku skrzyni, uzupełniasz strzykawką z wężykiem.

Przypuszczam, że masz skrzynie o symbolu JH3, tu masz pokazane dokładnie:

Skrzynia - Klik

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!