FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Brak reakcji na przycisk start (rozwiązanie + pytanie) - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane II phI
Brak reakcji na przycisk start (rozwiązanie + pytanie)

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   namelessone 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-listopad 10
  • Skąd:Kraków
  • Auto:Megane II kombi
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):125

Napisano 27 październik 2011 - 11:15

Witam Szanownych Forumowiczów :)

Wczoraj przeszedłem przez problem z odpalaniem mojej Reni. Jako, że z grubsza problem jest rozwiązany opiszę go, może komuś się przyda na przyszłość. Przy okazji będę miał jedno pytanie... ale od początku.

Wczoraj rano po wciśnięciu START auto nie chciało odpalić. Zero reakcji, tylko słychać pompę. Za to działało wszystko inne - nawiew, radio, lusterka (składanie), światła. Napięcie na klemach przyzwoite. Podłączenie kablami nic nie zmieniło. Bezpieczniki w kabinie sprawdzone - w porządku. Następne do weryfikacji poszły bezpieczniki pod maską (po prawej od akumulatora). Okazało się, że bezpiecznik STOP/START był przepalony. Pomijam fakt, że dostęp do niego to jakaś tragedia, ale przynajmniej jest czytelny schemat, dzięki któremu bezpiecznik łatwo namierzyć i sprawdzić miernikiem czy jest dobry bez wyciągania. Po wymianie bezpiecznika Renia odpaliła od strzała.

No i dzisiaj rano pojawiła mi się kontrolka check engine + service. Spróbuję pod wieczór sprawdzić komputer, ale może macie jakiś pomysł co to może być? Dodam, że nie ma żadnych problemów z zapalaniem, czy z obrotami, nie gaśnie. Auto chodzi jak przed przepaleniem bezpiecznika.
As your attorney, I advise you to drive at top speed, it'll be a god damn miracle if we can get there before you turn into a wild animal.
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   lendzir 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-październik 11
  • Skąd:OST
  • Auto:Megane II Grandtour
  • Silnik:1.9 DCi 120KM
  • Przebieg (tys.km):-

Napisano 27 październik 2011 - 12:35

A bezpieczniki wyciągałeś przy włączonym zasilaniu? Jeśli tak, to w takim przypadku czasami pojawiają się błędy i wystarczy je skasować po podłączeniu do komputera. Nie wiem jak to jest w Reniach, ale w Polo właśnie miałem taki przypadek. Ewentualnie spróbuj odłączyć akumulator na chwilę, tylko pamiętaj że radio się rozkoduje i trzeba będzie przyuczyć szyby od nowa, jeśli masz elektryczne

Użytkownik lendzir edytował ten post 27 październik 2011 - 13:48

0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   namelessone 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-listopad 10
  • Skąd:Kraków
  • Auto:Megane II kombi
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):125

Napisano 10 listopad 2011 - 20:07

Witam ponownie,

Kontrolka któregoś pięknego poranka sama zniknęła zanim zdążyłem zdiagnozować komputer. Niestety problem powrócił. Dwa tygodnie spokoju i dzisiaj znowu brak reakcji na przycisk START. Sprawdziłem bezpiecznik - przepalony. Włożyłem zapasowy, przepalił się od razu... Wyczerpałem całe zapasy, a jutro święto, więc dopiero w sobotę będę mógł kupić nowe. Jak tylko uda mi się uruchomić auto, to wygląda na to, że czeka mnie jednak wizyta u elektryka.
As your attorney, I advise you to drive at top speed, it'll be a god damn miracle if we can get there before you turn into a wild animal.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   Nel 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 28-lipiec 07
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane II phI kombi . Picasso 1,6HDI
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):171

Napisano 10 listopad 2011 - 20:41

Jest to bezpiecznik cewki rozrusznika .Musisz przejrzeć przewód z rozrusznika do skrzynki bezpieczników (ten cieńszy) może gdzieś po drodze się przetarła izolacja i robi zwarcie do masy. Lub uszkodzony jest rozrusznik.
Megane II ph I kombi 1.6 16V 171tyś Picasso 1,6HDI 135 tyś
1

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   namelessone 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-listopad 10
  • Skąd:Kraków
  • Auto:Megane II kombi
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):125

Napisano 16 listopad 2011 - 13:02

Nel dzięki bardzo za informacje! Wygląda na to, że po części o to właśnie chodziło...

Oddałem auto do elektryka. Stwierdził, że na kablach miedzy skrzynką a rozrusznikiem było przetarcie izolacji i robiło zwarcie na blok silnika. Usterka usunięta. Jednak wczoraj, w tym samym dniu, w którym odebrałem auto problem powrócił. Wcisnąłem start i nic. Zajrzałem do skrzynki i bezpiecznik cały. Ale okazało się, że wsadzili mi 30 zamiast 25. Włożyłem 25 i od razu się przepalił (po wciśnięciu start znaczy się). Włożyłem z powrotem 30 i zero reakcji, jednak bezpiecznik jest cały. Po kilkunastu próbach start/stop, potrzymałem dłużej na zapłonie i po kilkunastu sekundach coś cyknęło i odpalił bez zająknięcia. Dzisiaj rano pojechałem znowu do elektryka i mówie mu co się dzieje i że wsadzili mi większy bezpiecznik. Powiedział, że to musi być coś innego, bo gdyby dalej było zwarcie, to każdy bezpiecznik by wywalało (ma rację?). Przed chwilą dzwonił i mówił, że wyciągnął rozrusznik i sprawdził wszystko - kable, przepływ prądu - i jest OK. Mówił, ze próbował nawet na bezpieczniku 20A (co nie omieszkam sprawdzić, jak odbiore auto). Sugerował, że może być problem z automatem (chociaż wygląda, że jest OK, bierze 11A), lub ewentualnie ze skrzynką (chociaż mówił, że jest w dobrym stanie). Zaznaczał, że to tylko sugestie, bo wszystko wygląda OK w tej chwili. Co myślicie?

Użytkownik namelessone edytował ten post 16 listopad 2011 - 15:48

As your attorney, I advise you to drive at top speed, it'll be a god damn miracle if we can get there before you turn into a wild animal.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   EnD 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 04-listopad 07
  • Skąd:Silesia
  • Auto:R26
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):500

Napisano 16 listopad 2011 - 15:40

Tak, przy zwarciu wywaliło by Ci każdy bezpiecznik.

Service na diagnostyce tak czy siak wyjdzie skąd się brał, komputer zapamiętuje wszystkie błędy wstecz, o ile nie zostały one skasowane.
... -> Megane II 1.4 '03 -> ... -> Megane R26 '07
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   namelessone 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-listopad 10
  • Skąd:Kraków
  • Auto:Megane II kombi
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):125

Napisano 23 listopad 2011 - 20:01

Koniec problemu (mam nadzieję). Automat rozrusznika wczoraj wieczór padł na amen. Dzisiaj wymieniony, auto pali jak nowe. Czyli generalnie były dwa problemy:
1. przetarcie izolacji na drodze skrzynka-rozrusznik (zaraz przy rozruszniku)
2. umierający automat, który w końcu kopnął w kalendarz

Dzięki wszystkim za pomoc i komentarze.
As your attorney, I advise you to drive at top speed, it'll be a god damn miracle if we can get there before you turn into a wild animal.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   waldek1972 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 11-grudzień 11
  • Skąd:poddębice
  • Auto:scenic II
  • Silnik:1,9
  • Przebieg (tys.km):117

Napisano 11 grudzień 2011 - 15:59

Z tego co piszesz to automat mógł paść przez wyższy nominał bezpiecznika.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   dzik312 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 20-marzec 12
  • Skąd:Rzeszów
  • Auto:Megane II phI
  • Silnik:1,6 benz
  • Przebieg (tys.km):120

Napisano 10 wrzesień 2012 - 22:00

Koledzy,
Wygląda na to że u mnie też automat dogorywa.
Objaw:
1. Najpierw padł bezpiecznik 25A, wymieniłem na 30A i jakieś 2 miesiące był spokój.
2. Później sporadycznie pojawiał się problem z kręceniem - słychać pstrykanie elektromagnesu, ale rozrusznik nie chce kręcić.
3. Na chwilę obecną co 3 dzień mam problem z zapaleniem - muszę pstrykać przyciskiem po 10 razy aż złapie.

Teraz pytania:
- widzicie sens zakładania automatu do starego rozrusznika, gdy nowy można dostać za ok. 250 zł?
- są jakieś namiary na tani automat (pod pojęciem automat rozumiem elektromagnes ze stykami, gdyż na mój rozum to styk wysokoprądowy nie łapie)?
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   asiek 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 08-październik 12
  • Skąd:zagłębie
  • Auto:megane coupe I phl
  • Silnik:1600
  • Przebieg (tys.km):112000

Napisano 13 październik 2012 - 12:24

Witam,
temat rozrusznika jest dla mnie nadzwyczaj drażliwy. Klient odstawił mi swoją Lagune 2.2 dci na warsztat po czym jak miałem się zajać autem to nie reagował wogóle na przycisk START/STOP. Wkońcu odpalił ale po jakimś czasie znów to samo. Ciagłe próby przyciskiem S/S i udało się po czym odstawiłem auto kleintowi pod dom - byla lekka chlupa i myślałem ze to tak z hamulców woda paruje ale ten dym byl za bardzo siwy i czarny. Otwierając maske ujżałem jak sie zaczął jarać kabel plusowy na rozruszniku !! caly peszel w ogniu a jak na zgłośc klemy do akumulatora przykreciłem żeby nie spadły. Final taki:
gaśnica pusta - ledwo stłumiła ogień, bo przecież plus cały czas podpięty, rozje.... akumulator bo szarpałem za klemy i coś się musiało uszkodzić w środku... ale auto się nie zjarało. Dobrze, że właściciel wyrozumiały....

mieliście taki przypadek ? szczerze, ja po nocach bym nie spał. Mając taki przypadek i takie auto zastanawiałbym sie czy ta CX7 sąsiada się juz zajęła czy też nie.....
JAk macie problemy z rozrusznikiem to prosze nie bagatelizujcie ich.

Użytkownik asiek edytował ten post 13 październik 2012 - 12:24

0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   hubcio1 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 15-sierpień 12
  • Skąd:Jędrzejów
  • Auto:Scenic II phI
  • Silnik:1.5 dci
  • Przebieg (tys.km):86

Napisano 06 listopad 2012 - 19:58

Witajcie

Dzisiaj u ojca pojawil sie problem opisywany wyzej. Rano wsiadl do samochodu odpalil i pojechal do sklepu, po zakupach wsiada do samochodu probuje nacisnac S/S i zero reakcji, za to wycieraczki, swiatla i tlumaczyl jakby ryglowanie zaczelo szalec - wsio samo :(. Po kilkunastu probach odpalil bez problemu i poradzilem zeby podskoczyl do mechaniora.
Diagnoza mechanika ze padl BSM. Czytajac ten temat zastanawiam sie czy zalatwiac tego BSMa czy patrzec dalej. Co radzicie?
Jesli to faktycznie BMS a moj ma numer 8200306033 macie moze namiary na kogos kto moze cos takiego miec?

Pozdrawiam

Użytkownik hubcio1 edytował ten post 06 listopad 2012 - 20:01

0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   biziu 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 13-wrzesień 12
  • Skąd:Pod stolicą
  • Auto:Megane II
  • Silnik:1,6
  • Przebieg (tys.km):150

Napisano 07 listopad 2012 - 13:05

Wygląda na to, że i ja mam ten sam problem.
Jak samochód stoi na dworze to jak jest zimny też naciskam guzik, słychać krótkie bzzz, wszystko sie świeci, radio gra itd i cisza. Jak nic nie dotykam tylko tak siedzę to po kilkunastu sekundach sam z siebie zapali, czasem trzeba kilka razy nacisnąć start, około 4 razy i też zapali. Jak stoi w garażu, jest super, pali od razu, jak na wilgoci jest problem. Jak raz zapali to przy następnym nie ma problemu. Po 5 godzinach jak wystygnie znów problem.
Próbowałem dobrać sie do rozrusznika od spodu, tragedia, ręki nie mogłem włożyć. Sprawdzę te bezpieczniki, ale jak odpala za którymś razem to chyba ok, zerknę też na kabel czy sie nie przetrał.

Rozrusznik został zregenerowany, problem ustapił.

Użytkownik biziu edytował ten post 20 grudzień 2012 - 14:50

0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   wieczorny997 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 14-wrzesień 11
  • Skąd:Olkusz
  • Auto:megane II CC ph I
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):126 000

Napisano 19 styczeń 2013 - 20:50

witam, miałem taki sam problem, okazało się że spalony bezpiecznik, włożyłem drugi tez od razu poszedł, ale już na 3 jest ok. teraz moje pytanie czy lepiej naprawiać rozrusznik ( automat, pewnie od razu szczotki ) czy lepiej kupić nowy koszty około 220zł. co myślicie?? u mnie przy zapłonie zapalał za 2 razem ( raz przekręcił sekunda ciszy i 2 kręcenie ) Proszę o radę
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   aston76 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 17-grudzień 09
  • Skąd:Poland
  • Auto:meganII
  • Silnik:1,6 16V
  • Przebieg (tys.km):134000

Napisano 19 styczeń 2013 - 21:18

 Użytkownik wieczorny997 dnia 19 styczeń 2013 - 20:50 napisał

czy lepiej kupić nowy koszty około 220zł
Nowy prostu ze sklepu, "nowy" prosto z innego auta czy może regenerowany? Osobiście wyjąłbym rozrusznik i oddałbym swój do regeneracji.
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   wieczorny997 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 14-wrzesień 11
  • Skąd:Olkusz
  • Auto:megane II CC ph I
  • Silnik:1.6 16V
  • Przebieg (tys.km):126 000

Napisano 19 styczeń 2013 - 22:59

nowy w sklepie, sam automat około 80 nie wiem ile szczotki dlatego pytam czy lepiej nowy czy regenerować swój ?? :D
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka