Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane 3l/100 km ? Możliwe !


owcza_bee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przeglądając internet w poszukiwaniu oszczędności wpadłem na pewien film.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ku06FJFRTpo

 

Być może skuszę się na takie wyjście tym bardziej że jest to niedrogie. I można oszczędzić ponad 60% paliwa i daje przyrost mocy ok. 15%.

Lecz mam kilka problemów ze stworzeniem schematu.

 

1. Pan Jan ma u siebie zbiornik na siedzeniu pasażera co pozwala na wykorzystanie grawitacji, lecz ja chciałbym wstawić większy do bagażnika. Trzeba by wstawić jakąś pompkę która dostarczy wodę ze zbiornika do grzałki która będzie owinięta na kolektorze wydechowym i kawałku rury wydechowej. Ale nie może być to pompa która przepompuje wodę przez grzałkę i wyleci tylko zagrzana woda i moje pytanie brzmi jak to rozwiązać ?? Może wstawić jakiś system który będzie tworzył ciśnienie np. rurkę od wyjścia grzałki która będzie podłączona do zbiornika i będzie tworzyć w nim ciśnienie.

 

2. Wadą tego układu jest to że po wyłączeniu silnika nie spalona para może skraplać się na ściankach cylindra, rozwiązaniem jest wyłączenie układu na 2-3 km przed dojazdem do celu. Chciałbym wstawić elektrozawór zaraz przed ujściem pary i uruchamiać go przyciskiem z kabiny. I mój problem polega na tym że gdy zamknę drogę ujścia pary to (w grzałce i przewodach jest nadal woda) czy ciśnienie wytwarzające się w dalszym ciągu nie rozsadzi mi instalacji, i jak to zrobić by parę tą przekierować do zbiornika?? Myślałem żeby wstawić elektrozawór który będzie miał pozycje:

1. Podaje parę do kolektora/otwór do zbiornika zamknięty

2. Podaje parę do zbiornika/otwór do kolektora zamknięty

3. Podaje parę do kolektora i zbiornika

Jest taki elektrozawór ??

 

Dodaje 3 poglądowe schematy:

1.Zastosowana jest pompa wody, przewód powrotny pary w czasie gdy nie jest ona dodawana do spalania, zaworek zwrotny by para nie cofała się do baku

2. Nie ma pompy wody. Zamiast tego jest przewód z parą pod ciśnieniem która wypełnia zbiornik i napędza układ

3. Trzecie wyjście to zastosowanie zbiornika dodatkowego pod maską. W nim byłby pływak który sygnalizowałby małą ilość wody w nim, tym samym uruchamiałby pompkę która zapełni zbiornik dodatkowy. Ten byłby wyżej niż kolektor i grawitacja robiła by swoje.

 

Jestem młodą osobą uwielbiającą takie wynalazki i chciałbym spróbować jak to działa.

 

Proszę o nie krytykowanie tego posta, tylko o podpowiedzi na wyżej postawione pytania. Może znajdzie się osoba która ma już doświadczenia z takim układem.

 

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

post-54845-0-11773200-1364923330_thumb.png

post-54845-0-13887200-1364923338_thumb.png

post-54845-0-86048000-1364923346_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prima aprilis był wczoraj.

hehe, no był wczoraj, ale może kolegę zasypało i nie zdążył wczoraj napisać. Ja tam w takie rzeczy nie wierzę, ale to już moja prywatna sprawa. Za darmo nie ma nic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnej nowości facet nie wynalazł. Podczas 2 wojny światowej w myśliwcach też była dodawana para wodna aby silnik mniej palił i miał większa moc. Zauważcie, że jak jest wilgotność powietrza w granicy 80-90% w powietrzu to silniki lepiej pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia to trzeba by było sprawdzać metodami prób i błędów. Ale skoro na 150 km spaliło mu 6 litrów wody, a 1 litr = ok.1700 litrów pary wodnej czyli wychodzi że na 5 cylindrowy silnik o pojemności 2.5 l zużył 6800 l pary wodnej na 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

a co do tego układu to miejsce podawania pary do silnika to najlepiej było by rozwiertać kolektor dolotowy zaraz przed wlotem do cylindra (4x) żeby jak najmniej się pary skropliło prawda? A jeśli poda się za dużo pary to silnik będzie się dusił czy żadnej różnicy nie będzie? Para musi mieć powyżej 100*C czy 160*C ?

// Na wolnych obrotach nie będzie za wczesnego zapłonu mieszanki??

Edytowane przez Pawel_Pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!