FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Wymiana uszczelki miski olejowej dti - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phII
Wymiana uszczelki miski olejowej dti

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Izydorek 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-sierpień 12
  • Skąd:Piła
  • Auto:Megane Coupe
  • Silnik:1,9 DTI
  • Przebieg (tys.km):185 tyś.

Napisano 13 kwiecień 2013 - 22:52

Od bardzo dawna miałem problem z pocącą się miską olejową i chciałem naprawić to w swoim zakresie. Wieć postaram się krótko opisać czy i jak w domowych warunkach spróbować naprawić samemu tą usterkę. Jeśli piszę nie w tym miejscu na forum "sory" przenieście gdzie należy.

Po pierwsze jeśli tak jak ja uważasz że sam potrafisz o swoje auto zadbać najlepiej, można to wykonać w "garażowych warunkach" ale jeśli twój garaż składa się z młotka, klucza 13 i starego śrubokręta będzie bardzo bardzo ciężko :P.

Do rzeczy.
Trzeba zdemontować prawe koło przednie, osłonę w nadkolu część przednia. Zdjąć plastikowe osłony silnika: dolna i górną jeśli takowe posiadacie. Obudowę filtra powietrza wraz z przepływomierzem oraz rurę do turbo. Spuścić olej z rozgrzanego silnika (mnie akurat czekała zmiana). Następnie należy odkręcić poduszkę dolną silnika (tą pod silnikiem) i rurkę połączone z łapą i miską olejową. Rurę wydechową jak najbliżej silnika tzn. u mnie nie daleko katalizatora czy filtra sadzy jak kto woli na łączeniu elastycznym pozostawione kolano swobodnie uginało się. Następnie odkręcamy łapę koło rozrządu (nakrętkę i 3 śruby wkręcane w nadwozie) unosimy silnik blisko rozrządu tak żeby wyjąć poduszkę i ja podłożyłem stos klocków drewnianych o wysokości 12cm w miejsce poduszki silnika (zdjęcie 1)

Załączony plik  1.jpg (194,39 KB)
Ilość pobrań: 180
Załączony plik  4.jpg (137,55 KB)
Ilość pobrań: 143

Później popuszczamy lekko poduszkę tą przy skrzyni tak żeby nakrętki były na szpilkach i unosimy z tej strony skrzynie delikatnie obserwując na ile nam owa poduszka pozwoli unieść skrzynie biegów z silnikiem (skrzynia biegów manualna).

Załączony plik  8.jpg (164,54 KB)
Ilość pobrań: 107

Silnik i skrzynia musi być solidnie podparte w co najmniej 2 miejscach mi to zapwnił stos klocków drewnianych i podnośnik z nie odkręconą poduszką skrzyni.
Następnie odkręcamy śruby miski olejowej, 4 od skrzyni biegów (jedna trzymała rurkę z łapą silnika) na klucz 16 i 22 śruby torx. U mnie nie było najmniejszego problemu z odkręceniem mając odpowiednie klucze nie ma większego problemu z dostępem. Następnie luzujemy ją od korpusu silnika. Ja delikatnie podważyłem szerokim śrubokrętem. Obniży się ale nie koniecznie wyjdzie. Troszkę gimnastyki mnie kosztowało zanim wpadłem na moje rozwiązanie. Ja za wystające ucho (zdjęcie 1 przełożone przez nie przedłużka klucza nasadowego) przy rozrządzie zrobiłem sobie ramię z dźwignią na której uniosłem silnik jeszcze troszkę w górę i mogłem poruszać nim dodatkowo w przód i tył. Inna osobna która mi pomagała dość swobodnie zdemontowała miskę z samochodu. A oto jej widok:

Załączony plik  3.jpg (1 MB)
Ilość pobrań: 97
Załączony plik  2.jpg (157 KB)
Ilość pobrań: 101

Następnie zabrałem się za oczyszczenie jej.

Załączony plik  5.jpg (175,02 KB)
Ilość pobrań: 90

Następnie odtłuściłem rowek w misce, nałożyłem niewielką warstwę silikonu wysokotemperaturowego (choć mówią że nie ma takiej potrzeby), wcisnąłem nową uszczelkę w rowek. I nowa uszczelka względem starej zdecydowaniej więcej wystawała z rowka miski. Kolejnym kroku montujemy wszystko w odwrotnej kolejności i tyle. Miskę olejową przykręciłem najpierw na 15Nm a następnie poprawiłem 20Nm i tyle. Potem jeszcze wymieniałem uszczelkę kolektorów i wymiana oringów w rurce smarowania turbo. Wymiana filtrów, zalanie nowego oleju i do boju ;). Zobaczymy jak się sprawdzi i czy będą jakieś problemy jeszcze.

Sory za takie opisowe przemyślenia i mało fotek ale nie miałem na to poprostu czasu.
Pewnie macie swoje sposoby ale ja z tym problemem poradziłem sobie właśnie tak i może ten temamt komuś pomoże. Jak widać na zdjeciach przyda się parę drobiazgów jaki dobry podnośnik, trochę kluczy, solidne miejsce do wykonania tej operacji no i chęci. Nie odkręcałem sań ani nic innego niż opisałem.

Użytkownik Izydorek edytował ten post 18 kwiecień 2013 - 18:02

Diagnostyka Clipem-kontakt pw
0

Sprawdź:

Giełda:


Części samochodowe


Samochody używane


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 14 kwiecień 2013 - 11:06

Ładnie, a teraz weź to jeszcze raz przeczytaj, zastanów się czy wiesz o co chodzi, a przy okazji popraw błędy i literówki :P
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Zobacz również:


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer