Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Po wymianie opon na zimówki mam wrażenie, że tylna prawa opona na zewnętrzenj stronie jest wyząbkowana (jak się dotyka to jest wrażenie, że przód klocka bieznika jest niższy niż tył) pozostałe opony tego nie mają. Zastanawiam się co to jest. Czy jest niewłaściwa geometria tylnego zawieszenia, czy tylne zawieszenie w MII ma jakąś regulację??

 

Proszę o podpowiedź co może być i co można zrobić?

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Sprawdziełem amortyzatory - OK. Sprawdziłem geometrię - OK. i tu się zaczyna najlepsze:

 

zmioeniłem opony zimowe na letnie i ... na letnich tego zjawiska nie ma tzn nie ząbkują (zrobiłem już 2 tys km na nich).

 

Teraz zastanawiam się czy może to mieć związek z niewłaściwym rozmiarem zimówek (są węższe i niższe od oryginałów), a może te zimówki są jakieś felerne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jak kupowałem pierwsze opony do Megi , serwisant pyta : do jakiego auta ?

Megi ? polecam K..... , F......... bo nie ząbkują przy miękkim zawieszeniu Megane;

Doświadczenie miał z reklamacji nowych opon;

Nie polecał F.... - bo ząbkuje po 10-15 tys. km około 30% opon;

Wysłuchałem wykładu o ząbkowaniu opon;

Wybrałem inne F........ TZ-200 ; zobaczymy za 10 kkm; cena 255/szt.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Teraz zastanawiam się czy może to mieć związek z niewłaściwym rozmiarem zimówek (są węższe i niższe od oryginałów), a może te zimówki są jakieś felerne?

 

zimowki powinny być węższe i mogą być niższe od letnich :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bronius, od strony matematyki masz racje jak opona jest węższa to dla zachowania średnicy wyższy musi mieć profil.

 

Aczkolwiek nie rozumiem czemu uważasz że opona zimowa musi mieć tą samą średnice co letnia? (ja akurat w megi tak mam, ale w zimie można spotkać całą mase meganek jeżdzących na "liliputach" - czego w lecie nie uświadczysz)

 

Mniejsza opona = mniejsza predkość = większa moc -> jedyna istotna sprawa to rozmiary "sugerowane/zalecane" przez producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze zimą drogi są w dużo gorszym stanie to dla własnego bezpieczeństwa i portfela lepiej mieć wyższy profil, poza tym wyższa opona lepiej radzi sobie ze śniegiem

 

po drugie zmiana średnicy opony wiąże się z błędem wskazań prędkościomierza

 

po trzecie, mniejsze koło = większa moc, ale w zimę = brak trakcji

 

po czwarte, jak masz podobną średnicę koła to przy złapaniu gumy z przodu nie trzeba dwóch kół przekładać by dyferencjału nie przegrzać

 

i tak bez końca... i w drugą stronę też... :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po drugie zmiana średnicy opony wiąże się z błędem wskazań prędkościomierza

No tak ale jak zakładasz większą i licznik pokazuje Ci troszke mniej niż jedziesz to większości ludzi to nie przeszkadza i nie martwią sie tym bardzo :)

 

...poza tym wyższa opona lepiej radzi sobie ze śniegiem

po trzecie, mniejsze koło = większa moc, ale w zimę = brak trakcji

bronius może i ok ale mówimy o różnicy 1-2cm, a nie o kółku od taczki - nie rozbrykałeś sie za bardzo? :P

 

po czwarte, jak masz podobną średnicę koła to przy złapaniu gumy z przodu nie trzeba dwóch kół przekładać by dyferencjału nie przegrzać

:) Wyjaśnij - bo mnie zaciekawiłeś - wszystkie kółka identyczne gdzie grzanie dyferencjału? (jw w pkt 2 gdy kółka wieksze) :-/ , szczególnie że w ciężarówkach manewr zmniejszenia kółek jest dość popularny dla zwiększenia mocy.

 

i tak bez końca... i w drugą stronę też... :-D

 

no dobra ale te argumenty nie sa przekonujące - szczególnie jak na twoje wcześniejsze słowa "bzdura"... 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśnij - bo mnie zaciekawiłeś - wszystkie kółka identyczne gdzie grzanie dyferencjału? (jw w pkt 2 gdy kółka wieksze) :-/ , szczególnie że w ciężarówkach manewr zmniejszenia kółek jest dość popularny dla zwiększenia mocy.

jak złapiesz gumę w aucie z napędem przednim i dużymi felgami na kołach i małym zapasem to na przedniej osi będą koła różnej średnicy to jadąc trasą np 300-400km można przegrzać mechanizm różnicowy bo koła cały czas będą obracały się z różną prędkością, dodatkowo (wiele aut ma) przy dojazdówce nawet w instrukcji np ford mondeo jest napisane, że dojazdówka jest tylko na tylną oś

 

chodziło mi tu o sytuację, że np latem łapiesz gumę i zakładasz zapas który jest mniejszy i jedziesz w trasę

 

są różne szkoły - ja akurat taką wyznaję 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!