FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Temperatura a termostat - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic I phI
Temperatura a termostat

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Hekko 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 15-maj 13
  • Skąd:Polska
  • Auto:Scenic
  • Silnik:1.9 dti
  • Przebieg (tys.km):20

Napisano 15 maj 2013 - 10:58

Witam.
Od niedawna posiadam samochód Renault Scenic 1.9 dti.
Ostatnio pękła mi obudowa termostatu, płyn się wylał, samochód się trochę zagrzał no i zaczęło się dymić.
Termostat z obudową wymieniłem.
Wcześniej nie zwracałem uwagi czy samochód się grzał czy nie, stąd moje pytanie.
(w załączniku poniżej jest zdjęcie, do jakiej temperatury nagrzewa się samochód po ~10-15 minutach od odpalenia)
Do której kreski powinno się samo nagrzewać auto?
Po przejechaniu około 2 kilometrów wskazówka z pierwszej kreski na samej dole zaczyna rosnąć i już po 2 minutach jest nad drugą kreską i nadal rośnie.
dogrzewa się i zatrzymuje się nad trzecią kreską (zaznaczone czerwoną kropką na zdjęciu w załączniku)
Mam także drugie pytanie, przy której kresce powinien włączyć się wentylator? bo gdy samochód jest nagrzany do stanu minimalnie ponad trzecią kreską, wentylator nie kręci się.
Więc czy samochód powinien się tak grzać? przy której kresce powinna być temperatura w czasie jazdy?
Boję się nim jeździć na dłuższe dystanse w takiej sytuacji..
Proszę o pomoc!

Załączone pliki


0

Sprawdź:

Giełda:


Części samochodowe


Samochody używane


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Kreciq 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 22-grudzień 09
  • Skąd:mazowieckie
  • Auto:Volvo S40 II ph2 Automat
  • Silnik:2.4i 170 KM + LPG
  • Przebieg (tys.km):63

Napisano 15 maj 2013 - 12:42

90oC, to normalna temperatura pracy silnika. Termostat otwiera duży obieg (na chłodnicę) przy 89oC. Okolice zaznaczonej przez Ciebie kropki, to właśnie temperatura optymalna (ok. 90oC. Wiatrak na chłodnicy włącza się, jak wskazówka zbliża się do kreski ponad czerwoną kropką.
Tak więc nie masz się co martwić, wszystko jest ok.

Użytkownik Kreciq edytował ten post 15 maj 2013 - 12:43

Było Megane, jest Volvo S40
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Hekko 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 15-maj 13
  • Skąd:Polska
  • Auto:Scenic
  • Silnik:1.9 dti
  • Przebieg (tys.km):20

Napisano 15 maj 2013 - 17:31

Dziękuję bardzo za pomoc!
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   RobercikN 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 07-sierpień 11
  • Skąd:Ząbki
  • Auto:Megane Scenic
  • Silnik:1,9
  • Przebieg (tys.km):250

Napisano 17 maj 2013 - 17:22

u mnie wskazowka sie zatrzymuje jakies 4-5mm nad pozioma kreska. gdzie i za ile kupiles obudowe bo mi dzisiaj pier....a :/ no i ile dales za wymiane lub jesli sam wymieniales to czy samemu ciezko wymienic?
Dołączona grafika
Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki
P_r_z_e_m_o
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   topor1988 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 15-październik 12
  • Skąd:Lublin
  • Auto:Megane I phI
  • Silnik:1.6e
  • Przebieg (tys.km):150000

Napisano 19 maj 2013 - 22:16

Witam.
Podepnę się aby nie zakładać nowego tematu.
U mnie, samochód grzeje się do 4 kreski, i dopiero wtedy włącza się wentylator, chłodzi samochód do 3 kreski (90 stopni) i znowu się nagrzewa do kolejnej kreski i dopiero wtedy włącza się wentylator. Często gaszę samochód koło tej 4 kreski bo jeszcze się nie włączy wentylator.
Myślałem, że to wina płynu - wymieniłem.
Termostat puszcza przy 90 stopniach (dotykałem rury poniżej chłodnicy, i powyżej 90st. robi się ciepła) ale dlaczego wentylator włącza się dopiero przy kolejnej kresce?
Dołączona grafika

Dodam ze posiadam Megane Coupe 1.6e '97r
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   KepuS 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 22-kwiecień 13
  • Skąd:Starachowice / Warszawa
  • Auto:Megane Scenic I phI
  • Silnik:1600, K7M
  • Przebieg (tys.km):228000

Napisano 19 maj 2013 - 23:48

Topor, u mnie w Scenicu ph1, tak samo włączał się wiatrak, wkońcu silnik się przegrzał:notacrook: i poleciała uszczelka pod głowicą (naszczęście sama uszczelka:)) okazało sie, że termostat się zablokował i nie otwierał sie w pełni, dodam, że po wymianie uszczeliki przez korek zbirnika wyrównawczego "wywaliło" płyn,
po wyciągnięciu termostatu wentylator włącza sie tak jak napisał Kreciq.
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Rixon87 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 11-sierpień 11
  • Skąd:Wrocław
  • Auto:Megane I phI
  • Silnik:1.4 E7J 764 + LPG
  • Przebieg (tys.km):168

Napisano 20 maj 2013 - 10:00

Mi jak walnęła uszczelka pod głowicą to też grzał się do prawie 4 kreski po czym załączał się wentylator a podczas jazdy temperatura utrzymywała się lekko powyżej 3 kreski.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   ziomek4007 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 03-luty 11
  • Skąd:wlkp
  • Auto:MI phII, MII phII
  • Silnik:1.6 16V, 1.5dCi
  • Przebieg (tys.km):118000

Napisano 01 lipiec 2013 - 22:02

Wymieniłem termostat. Wskazówka jest idealnie w połowie, wcześniej była z 1-2mm niżej. Niby wszystko ok, wentylator się załącza jak wskazówka przekroczy połowę skali, ogrzewanie działa, płynu nie ubywa, ale na dłuższej trasie zauważyłem ze wskazówka delikatnie faluje. Dochodzi do połowy i 1-2mm w dół. Jeżdżąc po mieście nie zauważyłem takiego zjawiska. Zle odpowietrzony układ, czy może coś innego :)

Użytkownik ziomek4007 edytował ten post 07 lipiec 2013 - 00:16

0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   fajnynick21 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 18-listopad 14
  • Skąd:Toruń
  • Auto:Megane Ph I
  • Silnik:1.6 k7m
  • Przebieg (tys.km):145

Napisano 20 styczeń 2015 - 11:45

Zadam inaczej pytanie jaka powinna być rezystancja termowyłącznika dmuchawy, jak można go sprawdzić?
Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - ortografia

P_r_z_e_m_o

Użytkownik fajnynick21 edytował ten post 20 styczeń 2015 - 15:17

0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasfenix 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 27-wrzesień 14
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Megane I phI
  • Silnik:1.6 (K7M 702)
  • Przebieg (tys.km):225

Napisano 04 luty 2015 - 15:02

Padła mi chłodnica <czerwona> - jest mikroskopijny wyciek- wszystko zmienia się w parę. Ze zbiorniczka ubywa bardzo, bardzo niewiele. Zauważyłem jednak, że wskazówka która zawsze była na 3 kresce jest teraz między 3 a 4 i tam już stoi. Wiem, że to od tej chłodnicy, dlatego mam pytanie. W ciągu dwóch dni mam do zrobienia 2x 60 km nim przyjdzie chłodnica. Czy nic się nie stanie z uszczelką? Wiem że nie ma tu jasnowidzów- czysto technicznie pytam.
Pozdro!
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   droopy 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 23-luty 14
  • Skąd:Łódź
  • Auto:Megane I Classic phI
  • Silnik:1.6E 90KM
  • Przebieg (tys.km):175

Napisano 04 luty 2015 - 17:13

@lukasfenix teoretycznie jazda z jakąkolwiek awarią układu chłodzenia jest raczej niedopuszczalna. To czy coś stanie się z uszczelką zależy pewnie od masy czynników i ciężko określić, ale moge Ci powiedzieć, że ja kiedyś miałem podobną historię. Różnica polegała na tym, że mnie delikatnie płyn zaczął uciekać przez pompę wody. Było to pod koniec miesiąca, skoro pompa do wymiany to od razu też rozrząd by należało, koszt trochę większy i musiałem 4 dni do wypłaty dojeździć. Wtedy jeszcze pracowałem na willę prywaciarza i jeżdziłem do roboty, codziennie łącznie po 25km, ciągle dolewałem płyn i niby było ok. Po tych 4 dniach rozrząd z pompą wymieniony, a niedługo później okazało się, że uszczelka pod głowicą się skończyła. Przypadek? Może tak, ale może też jazda na trochę za ciepłym silniku przyspieszyła jej śmierć.
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   lukasfenix 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 27-wrzesień 14
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Megane I phI
  • Silnik:1.6 (K7M 702)
  • Przebieg (tys.km):225

Napisano 04 luty 2015 - 22:18

Dzięki droopy za tą informację. Teraz już wiem, że na piątek biore wolne, żeby nie narobic sobie atrakcji z autem. Chłodnica ma być jutro, to wezme się za nią zaraz po pracy. Te 60 km przejadę z duszą na ramieniu. Pozdro!
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   Cornell4 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 19-listopad 13
  • Skąd:Świebodzice
  • Auto:Megane Coupe 1
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):190000

Napisano 19 luty 2015 - 17:46

Panowie, a jeśli u mnie auto nagrzewa się do 4 kreski, puszcza duży obieg i podczas jazdy utrzymuje te 89 cały czas, z górki jak jadę to spada ale jeśli postoję chwilę to wzrasta już powyżej 4 kreski i włączą się wentylator, który tylko trzyma te 94 stopnie, to oznacza uszczelka?

Dołączona grafika
Regulamin pkt.
5.7 - logika wypowiedzi
Aston76

Użytkownik aston76 edytował ten post 20 luty 2015 - 19:04

0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Zobacz również:


Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: [email protected]. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting www :: Symfony2 developer