Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Jeśli był już taki temat to podajcie proszę link do niego zanim mój post wykasujecie <szukaj>

Kupiłem megane w zimę. Sprzedający uprzedził, żeby go nie zaciągać w mrozy bo "nie odbija". Jeździłem więc bez niego bo koła się nie blokowały. I chciałbym w końcu go zrobić. Dziś więc zdjąłem koła i zobaczyłem, że linki ręcznego nie cofają się płynnie. Muszę im "ręcznie" dopomóc po spuszczeniu ręcznego. Znalazłem na forum foto na którym jest przedstawiony układ niemal identyczny jak u mnie. Zauważyłem, że u mnie brakuje tej sprężynki którą wziąłem w kółko na czerwono. Nie ma jej ani przy prawym kole ani przy lewym więc na początku w ogóle nie wiedziałem że one tam występują. Wprawdzie temat dotyczył hamulca elektrycznego ale to co mnie interesuje działa chyba tak samo jak w moim manualnym ręcznym.

I teraz mam dwa pytania. Gdzie można dokupić takie sprężynki? Jeśli są na allegro to mogę jakiś link do nich? Bo domyślam się, że jeśli w serwisie w ogóle je same można dokupić to cena będzie kosmiczna :) I dlaczego u mnie ten ręczny nie działa? Bo dziś w końcu odważyłem się zaciągnąć tą kosmiczną dźwignię ręcznego ale reakcja układu hamulcowego jest prawie że zerowa. Dźwignię podciągnąłem na maxa do góry a ręcznego tak jakby nie było. Sama dźwignia za wiele do góry nie poszła. Jeśli patrzeć na ten tunel w środku auta to mniej niż do połowy jego wysokości.

Także z góry dzięki za wszelkie sugestie:)

post-56328-0-13830200-1369501348_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręczny nie działa , bo do wymiany masz linki ( w pancerzu złazi warstwa ślizgowa) linki się zastaja i pupa. Smarowanie linek pomoże na 2 dni może dłużej. Wymień linki i po problemie. Sama wymiana może nie jest trudna ale z jakiś bliżej nie określonych powodów miejsca przez które wychodzi linka z nadwozia potrafia korodować i ciężko taka linkę wyszarpać. Mi urwał się kawałek obudowy linki w gnieżdzie i trza było kombinować.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guzik a nie linka... Miałem dokładnie tak samo. Ręczny nie puszczał. Zdjąłem koło, zauważyłem miejsce gdzie powinna być sprezyna. Ani w jednym ani w drugim zaciski jej nie było. Pewności nie miałem czy w ogóle powinna tam być, ale wszystko na to wskazywało. Pojechałem do pierwszego sklepu z artykułami metalowymi i kupiłem sprężynę z pasującą mniej wiecej. Odpowiednio dociolem ja pod wymiar i założyłem. Od tej pory ręczny odbija bez problemów. Koszt to jakieś 4zl. Do serwisu nawet nie zagladaj bo za kawałek drutu policzą Ci 60...

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężynki są stosowane przy elektrycznych hamulcach w scenikach 2. W megankach 2 są identyczne zaciski ale już przyoszczędzili na sprężynkach. Idzie je w ASO dokupić, bo są koledzy którzy je zakładali sobie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym miejscu ja też głos zabiorę:mrgreen: W moim mieście w ASO nie bardzo wiedzą o ich istnieniu. A już na pewno nie ma możliwości dokupienia samych sprężynek. W grę wchodzi tylko kupno całego zacisku. Tak to u mnie wygląda. Ale na temat aso w ogóle nie warto rozmawiać bo to jest pomyłka. U kolegi standardowo obróciło panewkę w 1.5 dci gdy wyjechał nad morze. Auto się zepsuło przy samym aso renault. Poszedł więc do serwisu :) A tam nie wiedzieli co w silniku stuka :mrgreen: No comments :)

A jeśli ktoś wie ile kosztują takie sprężyny w aso oraz w którym aso je można kupić to niech da znać.

Edytowane przez maruder1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,u mnie ręczny przy zaciąganiu luzno poszedł w górę,a myśle chyba linka pękła,podjechałem do ASO i diagnoza zacisk tylny zablokowany i trzeba wymienić cały zacisk.Cena w ASO 800zł,regenerowany ,chyba poszukam gdzie inndziej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Sprężynki właściwie nie mają znaczenia dla działania ręcznego. W Twoim przypadku najprawdopodobniej linki są do wymiany. Ja u siebie zmieniłem na francuskie Maurice-Lacoy (przepraszam jeżeli przekręciłem nazwę) ponieważ wyglądały tak jak oryginały - miały specjalne osłony w miejscu przechodzenia przez tylną belkę czyli tam gdzie się zwykle przeciera pancerz. Dodam tylko ku przestrodze, że w pewnym serwisie w Krakowie, w którym pytałem o linki panowie stwierdzili, że u mnie na 100% jest zepsuta dźwignia ręcznego i chcieli mi sprzedać nową. Po wymianie linek ręczny działa idealnie, a też nie mam sprężynek.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wymieniłem linki na nowe i faktycznie pomogło :) Dopasowałem jeszcze sprężynki na wszelki wypadek, gdy będzie okres zimowy żeby to ewentualnie sprawniej działało. Dzięki za pomoc. Temat do zamknięcia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maruder1, opisz proszę wymianę linek, co i jak, krok po kroku. czy miałeś jakieś problemy? ja nie mogę wyjąć lewej linki z tego kanału pod autem. u mnie jest tam jakieś zwężenie na samym końcu tzn. przy tym otworze w podłodze. miałeś to samo? jak sobie poradziłeś? dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że linkę już wyjełeś z tego kanału( tzn. wyszła ci ta obudowa z oringami z kanału i blokuje Ci się końcówka linki która jest przy ręcznym ? jeżeli tak to ja miałem taki sam problem, ja zrobiłem tak: dalem linkę do przodu tak żeby ktoś ją mógł złapać w kabinie jakimiś kombinerkami, a ja ja poprosu uciełem pod samochodem, i póżniej już tylko nową linkę wkładać, mam nadzieje że pomogłem :)

 

PS. ja miałem w ogóle problem żeby ruszyć te linki z tych kanałów ;/ trochę nerwów poszło na to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zdjęcie jest z mojego auta. http://megane.com.pl/topic/34518-hamulec-reczny/page__pid__268973#entry268973

Więc sprawa wygląda tak:

- są dwa rodzaje zacisków: ze sprężynkami oraz bez

- mam elektryczny ręczy i fabrycznie były zamontowane zaciski BEZ sprężynek (patrz moje zdjęcia)

- kiedy kupowałem mojego szczeniaka od dilera to zgłosiłem mu szereg zastrzeżeń i był miesiąc naprawiany; w tym czasie wymieniono jeden zacisk na nowszy więc mam jeden ze sprężynkami a drugi bez; wydaje mi się, że są to zamienniki.

- wszystkie problemy z nieodbijającym ręcznym odeszły jak ręką odjął po wymianie modułu ręcznego, który jest w komplecie z linkami;

 

I teraz najlepsze:

- te bez sprężynek tak czy inaczej mają sprężynki, ale są zabudowane w zacisku; macałem ten zacisk podczas wymiany klocków to wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!