Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
robteek

Megane II phI Zrobiłem zwarcie - rozrusznik nie kręci

Recommended Posts

robteek    0

Witajcie

Szukałem usilnie pomocy w istniejących tematach ale nie znalazłem mojego przypadku.

 

Przy odłączaniu akumulatora, dotknąłem niechcący kluczem do obudowy silnika (nie mam plasyikowej pokrywy na silnik)

Zaistkrzyło jak cholera i w efekcie cos popsułem.

 

Naciskam przycisk START, wszystko się świeci tak jak powinno, dmuchawy działają ale rozrusznik sie nie uruchamia.

Do puki nie wyłączę procedury startu poprzez ponowne naciśnięcie przycisku START, pod bezpiecznikami w komorze silnika, warczy mi jeden z przekaźników.

 

Czy możecie mi podpowiedzieć co sie mogło wydarzyc ?

Będę wdzięczny za pomoc

Edited by robteek

Share this post


Link to post
Share on other sites
cinas    80

Przegląd wszystkich bezpieczników tych na klemie , obok aku i w środku, masa na śilniku , ale ECU silnika nie lubi takich akcji i często po takiej akcji pada

A że coś buczy to pewnie elektrozawór od turbo

Share this post


Link to post
Share on other sites
aston76    135

Przy odłączaniu akumulatora, dotknąłem niechcący kluczem do obudowy silnika (nie mam plasyikowej pokrywy na silnik)

Zaistkrzyło jak cholera i w efekcie cos popsułem.

A kto odłącza najpierw "+" z akumulatora? Najpierw powinno się odłączyć "-" i nie byłoby kłopotów. Podejrzewam,

że padł któryś z bezpieczników na klemie plusowej akumulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
cinas    80

A kto odłącza najpierw "+" z akumulatora? Najpierw powinno się odłączyć "-" i nie byłoby kłopotów.

 

Dokładnie jak pisze kolega i odczekać chwilkę aby rozładowały się kondensatory w modułach zanim puścimy wolno klemy , czesto po odłączeniu aku rzuca się klemy one robią zwarcie już bez aku i leci elektronika

Share this post


Link to post
Share on other sites
robteek    0

Dzięki za podpowiedzi, będę szukał. Na bezpieczniki klemy nie stawiam bo gdyby padły to nie było by napięcia na instalacji.

Ale poszukam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
rado084    0

Czy kolega poradzil sobie z tematem? U mnie tez cyka przekaznik ze 300 razy na minute ale juz przestal cykac po pewnym czasie jak stacyjke wlaczylem. Swieci sie stop, w clipie zero bledow ale nie ma polaczenia z silnikiem. Na liczniku komunikat: "electric faulty. Prosze o pomoc bo dzis mialem jechac w trase... Megane II phI 2005 r 1.9 dci.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edited by aston76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×