Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zawór EGR, zaślepienie, czy możliwe


dawidb3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Tak jak w temacie. Po kompletnym remoncie silnika w Megane 2 1,9dci 120km 2004r zmuszony byłem do wymiany zaworu egr. Jednak chciałbym uniknąć ponownego uszkodzenia. Kupiłem taki: http://allegro.pl/zawor-recyrkulacji-egr-renault-nissan-1-9-dci-oryg-i3228064661.html

Czy jest możliwe zaślepienie go? Czy ktoś już to robił? Widziałem podobne tematy aczkolwiek nie dotyczyły one właśnie takiego modelu zaworu. Silnik to F9Q800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samego zaworu nie zaślepisz, ale z powodzeniem można zaślepić rurkę doprowadzającą spaliny do tego zaworu.

Średnica blaszki potrzebnej do zaślepienia wynosi ok 37-38mm. Grubość trudno ocenić, bo trzeba to spiąć klamerką taką jak na zdjęciu:

thumb_hosting_zdjec_1370340443__img-20130429-00461.jpg

 

Widok silnika 1,9 120KM ze zdjętym kolektorem dolotowym. Rurka zaznaczona na czerwono doprowadza spaliny do EGR-a:

thumb_hosting_zdjec_1370340516__img-20130429-00462.jpg

 

a tu widok na kolektor dolotowy. Miejsce zaznaczone na czerwono to akurat otwór, z którym łączy się zaznaczona wcześniej rurka i to w całość spięte jest obejmą, której zdjęcie dodałem jako pierwsze do tego postu.

thumb_hosting_zdjec_1370340608__img-20130429-00460.jpg

 

Najlepszym rozwiązaniem, byłoby wyjęcie kolektora, nagwintowanie go w zaznaczonym na czerwono miescu od wewnątrz i wkręcenie tam grubego pręta - takie rozwiązanie by pewnie przetrwało dłużej niż całe auto, ale nie wiadomo jakie tam są naprężenia i czy coś by nie pękło pod wpływem temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zapomniałem o jednym teoretycznie łatwym sposobie, a mianowicie można wyjąć tą rurkę, która dochodzi do EGR-a i ją zaspawać. Wtedy "tracimy" tylko rurkę, a w razie gdybyśmy chcieli wrócić do oryginalnej konfiguracji można ją zamienić na drożną. Koszt kilkanascie złotych na allegro.

 

Pochwal się, które rozwiązanie wybierzez, jak już będzie po wszystkim.

Ważna sprawa, przed wsadzeniem egra z powrotem na swoje miejsce musi być czysty, żeby był dobrze domknięty, bo inaczej może wywalać błąd na desce. Wtyczka elektryczna oczywiście zostaje podpięta do zaworu, jak w oryginale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę podpiąć się pod temat i zapytać osób jeżdżących z zaślepionych EGR w naszych DCI: czy doświadczyliście jakichś skutków ubocznych zaślepienia w postaci awarii ewidentnie spowodowanych zaślepieniem ??

 

Pytam, bo przyznaję, że problem EGR dotyczy i mnie. Wyświetliła mi się kontrolka silnika i SERVICE z informacją "Check Emission". Podpiąłem auto pod CLIP'a i wyskoczył błąd "P0486 System recyrkulacji spalin. Chwiejny styk". Mój mechanik twierdzi, że bardziej bezpieczne będzie czyszczenie niż zaślepianie, bo zaślepienie spowoduje większe obciążenie turbo. A wiemy doskonale, że turbiny w naszych DCI nie są wieczne, więc tym bardziej nie chciałbym skracaj jej żywota. Jakie jest wasze doświadczenie eksploatacji zaślepienego EGR'a ??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę podpiąć się pod temat i zapytać osób jeżdżących z zaślepionych EGR w naszych DCI: czy doświadczyliście jakichś skutków ubocznych zaślepienia w postaci awarii ewidentnie spowodowanych zaślepieniem ??

Zaślepiłem już w drugim 1,9 dCi i nie widzę żadnych objawów zużycia/uszkodzenia czegokolwiek. Auto lepiej zbiera się od niskich obrotów i kolektor dolotowy nie jest regularnie syfiony czarną smołą. Jeżeli ktoś się spodziewa, że przybedzie mu sporo mocy, to niech już przestanie się spodziewać :(

 

Podpiąłem auto pod CLIP'a i wyskoczył błąd "P0486 System recyrkulacji spalin. Chwiejny styk"

Jeszcze się nie spotkałem z takim opisem błędu, a EGR-y w renówkach bardzo często są powodem błędów.

Mój mechanik twierdzi, że bardziej bezpieczne będzie czyszczenie niż zaślepianie, bo zaślepienie spowoduje większe obciążenie turbo

Jak zaślepisz, to mechanik zarobi tylko raz, a tak to będziesz miał okazję pojawić się u niego raz na jakiś czas. Nie wiem o co chodzi z tym turbo? Przecież zawór EGR ma za zadanie wrócić z kolektora wydechowego część spalin do kolektora dolotowego. Czyli dopalanie spalin, a żeby mieszanka się lepiej spalała musi być proporcja ON i powietrza, a nie ON, powietrza i spalin. Zawór EGR zezwala na wpuszczenie spalin z powrotem do kolektora dolotowego. Jeżeli zaślepimy dopływ spalin do EGR-a, to sam zawór będzie działać prawidłowo, będzie się otwierał/zamykał, ale niczego nie wpuści, bo nic do niego nie doleci (spaliny). W ten sposób wszystko będzie działać bez błędu.

 

Często zdarza się, że brudny EGR nie domyka się dokładnie i cały czas przepuszcza spaliny - wtedy mamy spadek mocy i być może wzrost spalania (nieprawidłowa mieszanka paliowo-powietrzna). W takiej sytuacji komputer może pokazać błąd zaworu.

 

W kazdym dieslu, którego będę miał, będę zaślepiać ten zawór, to moje auto i ekologów mam gdzieś, w końcu oni za naprawę silnika nie zapłacą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kazdym dieslu, którego będę miał, będę zaślepiać ten zawór, to moje auto i ekologów mam gdzieś, w końcu oni za naprawę silnika nie zapłacą.

O właśnie, tak ekoterrorystów powinno się traktować. :( ;) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, póki co EGR jest wyczyszczony, więc chwilowo go nie zaślepiałem. Podobno był niesamowicie zasyfiony, więc z pewnością czyszczenie było konieczne. Mam jednak pytanie, a w zasadzie bardziej chciałbym potwierdzić to co mówi mechanik. Otóż kontrolka silnika "service" i informacja "Check Emission" świeci się nadal, z tym, że mechanik twierdzi, że należy teraz podłączyć się pod CLIP'a i wykasować błąd. A czy nie jest tak, że po czyszczeniu kontrolka powinna sama zgasnąć, czy faktycznie trzeba ją z CLIP'a wygasić ??

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.A samo odłączenie akumulatora nie wykasuje błędu? Nie raz spotkałem się z opinią(zaleceniem)żeby nie odłączać akumulatora bo skasują się błędy.Nie wiem jak tutaj jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę się pod temat. Od ok roku miałem problem z silnikiem. Trzęsło go (poduszki?), czasem nierówno chodził, miał małe przecieki, ostatnio pomału zacząło go dławić potem coraz mocniej - zwłaszcza przy przyśpieszeniu pod górkę nie dało się jechać. Jednym słowem auto jak 30letni rzęch. Nie palił się żaden Service ani Silniczek wskazujący na EGR. Już myślałem że turbina. Nic z tych spraw. W czasie badania komputerowego ani śladu błedu. W czasie jazdy usłyszeliśmy jakiś szumy w silnku. Specjalista z Serwisu Renault zaproponował zaslepienie EGRu starym zepsutym elektrycznie EGRem. EGR który był zamontowany został podwieszony nad silnikiem (u mnie tak było wygodnie) wraz z włożonym do niego złączem. Auto naprawiło się kompleksowo. Nie drży, ma przyspieszenie, nie rwie, równo chodzi. Teraz mozna powiedziec tak. Wszystkie problemy wynikły z niesprawnego EGRu. Okazało się, że może być niesprawny i otwierać się spotradycznie bez względu na sterowanie nie wykazując przy tym żadnego błędu. Wnisek z całej sprawy: EGR mozna zaślepić bez żadnych szkód w samochodzie (stwierdzenie z servisu renault) ale z podwieszeniem sprawnego elektrycznie EGRu, by ocyganic komputer, który myśli, że EGR jest na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co zrobili to jedno ze skutecznych rozwiązań problemu zwanego EGR-em <_< Ma jednak wadę, bo żeby to w ten sposób zrobić trzeba mieć dwa zawory, w tym jeden całkowicie sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a ja dalej borykam się ze swoim EGR. Dopiero wczoraj podpiąłem auto pod CLIP'a, żeby wykasować błąd EGR i wygasić kontrolki "service". Pan diagnosta podpiął auto, wykasował błędy, wg kompa EGR pracuje prawidłowo, pokazał mi jakieś wartości takie siakie i owakie (co najmniej jakbym wiedział o czym do mnie rozmawia :) ) po czym rozbrajająco oznajmił, że "check emission" za jakiś czas i tak wyskoczy mimo, że EGR był czyszczony. Ponoć przerabiał to kilkukrotnie, a nawet po zamontowaniu nowego EGR po jakimś czasie problem powracał.

 

No i jakby wykrakał, bo po jakichś 5 km ponownie zapaliła się kontrolka service i "check emission". Przyznaję trochę mnie to zdemotywowało.

 

Panowie poradźcie! Co zrobić żeby problemu się pozbyć? Dodam, że auto jeździ normalnie, ma moc taką, że ho ho, nie kopci.. żadnych objawów oprócz tych nieszczęsnych kontrolek. Jest na to jakaś rada ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!