Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ładowanie akumulatora 13,5 v- pytanie


Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj poprzez diagnostykę CLIP-em, wyszło ładowanie akumulatora 13,5 V przy włączonym silniku.

Teoretycznie to mało.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Auto kupiłem miesiąc temu, poprzedni właściciel wymieniając pasek alternatora dał nie do tego modelu- pasek był zbyt wąski i dodatkowo słabo napięty- było słychać wyraźne piski paska.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Pasek wymieniony na Boscha i odpowiednio naciągnięty- napiszcie czy te 13,5v może być wynikiem, że jeździł na takim nieodpowiednim pasku poprzedni właściciel nie wiadomo jak długo?

/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Czy ta wartość może powodować sporadyczne problemy przy rozruchu przy zimnym silniku po nocy? Czasem potrzebuję, dwa, trzy razy zakręcić aby odpalił.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dodam, że akumulator to g...y Bottari 55-tka, niestety taki zakupił poprzedni właściciel w listopadzie 2012r. Pewnie trzeba będzie wymienić przed zimą, ale trochę szkoda, bądź co bądź nie jest jeszcze wysłużony.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem miesiąc temu, poprzedni właściciel wymieniając pasek alternatora dał nie do tego modelu- pasek był zbyt wąski i dodatkowo słabo napięty- było słychać wyraźne piski paska.

Tzn. jaki. Jak 5-ciorowkowy to taki ma być.

Napięcie jest ciut za niskie, ale na wolnych obrotach takie może być. Trzeba było sprawdzić co się dzieje jak zmienia się prędkość obrotowa silnika. Jeżeli jest takie samo cały czas to raczej coś z alternatorem, a właściwie z regulatorem napięcia.

Nie ma to nic wspólnego z odpalaniem, skoro możesz kręcić. Problem może być z zapłonem lub dostarczaniem paliwa.

Te silniki palą na dotyk, jak jest wszystko sprawne, nawet jak akumulator jest słaby, wystarczy żeby silnik się obrócił i powinien zapalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

Z akumulatorem faktycznie trzeba będzie dokładniej posprawdzać, a także alternator.

Jeśli chodzi o pasek nie wiem ilo rowkowy był wcześniej, ale na oko było widać, że był sporo za wąski (na rolce czy prowadnicy jak się to tam nazywa) było widać sporo miejsca wolnego obok paska. Mechanik to potwierdził i wymienił na pasek Boscha, teraz jest na całej szerokości nie widać żadnej szczeliny.

Dodatkowo wyskoczyło parę błędów z pomocą Clipa. Kolega forumowicz który mi podłączał program ma mi przesłać mailem dokładnie jakie to były błędy, może któryś z nich powoduje trudności z odpalaniem. Pozwolę sobie spytać ale to już chyba w innym dziale. (napewno jednym z błędów było coś z obiegiem czujnika spalania stukowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

13.5v to za malo i ilosć pk paska niema tu wielkiego znaczenia.. 1.4 16v z klimą ma mieć 5pk1750 a reszte robi napinacz samoczynnie. dobry alternator zaraz po odpaleniu na wolnych obrotach daje 14.2v i stan akumulatora niema tu dużego znaczenia.. niedawno mój altern. powiedział papa a odkrylem to przypadkowo po paru dnich poszukiwań,( po minucie nap. lad. spadalo do 12v)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli akumulator jest sprawny i naładowany to napięcie ładowania będzie niższe :mrgreen: nie może być zbyt wysokie z tego powodu że dostaje wtedy aku bo się przeładowuje...Sprawdź sobie napięcie na akumulatorze miernikiem po rozłączeniu klem (przy naładowanym aku powinno się mieścić między 12.3-12.6 V). Sprawdź miernikiem również jak zachowuje się napięcie na uruchomionym silniku ( weź drugą osobę niech siedzi w środku i włącza odbiorniki - światła, ogrzewanie tylnej szyby...). Po włączeniu odbiorników napięcie spadnie ale regulator powinien podkręcić wzbudzenie na altku, a potem niech doda trochę obrotów :)

 

PS ja u siebie w megance też mam napięcie 13.6 V, w lagunie podobnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sebastian25 dzięki za rady, na tą chwilę nic się nie dzieje, ale na jesień bliżej zimy z pewnością posprawdzam tak jak sugerujesz przy włączonych urządzeniach obciążających, aby zimą nie było niespodzianek. Akumulator jest prawie nowy-wymieniany był w październiku zeszłego roku.

 

Dodano: 20 lip 2013 - 20:43

Wczoraj przy okazji wymiany opon badałem akumulator u mechanika. I tak: przy wyłączonym silniku 12,5V, przy włączonym silniku na wolnych obrotach 13,5V, o dziwo po zwiększeniu obrotów i zapaleniu świateł niestety poziom mniej więcej dalej stoi w miejscu na 13,5V, po wyłączeniu świateł i zostawieniu z powrotem na wolnych obrotach podniosło się do 13,6V i tyle. Czyli coś z regulatorem napięcia? Wymieniać czy zostawić na tą chwilę? Mechanik stwierdził, że nie jest źle i on by nie ruszał bo nie mam gwarancji na jaki regulator trafię. Ale też nie chciałbym problemów w okresie zimowym.

I jeszcze jedno pytanko zauważyłem, że brakuje mi mocowanie akumulatora aby nie ruszał się góra-dół, nie wiem jak to w Megance wygląda, ale chyba jakaś rurka która się wkręca na gwint do tego otworu u podstawy akumulatora i od góry zachodzi? na akumulator zabezpieczając go. Jest szansa coś takiego dokupić osobno?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.U mnie w Polonezie regulator utrzymuje napięcie 14,4 V a w renault 14.6 V.Jak włączę światła to napięcie ładowania obniża się o 0,2 V,w obydwu jednakowo(po uruchomieniu silnika).Jeśli chodzi o mocowanie akumulatora to na spodzie przyciska się swego rodzaju "płaskownikiem" a śruba wystaje do wierzchu

thumb_hosting_zdjec_1374348798__sruba_mocowania_akumulatora.jpg

Przeglądając zdjęcia jeszcze natrafiłem na to gdzie mam opisane ładowanie

thumb_hosting_zdjec_1374350304__napiecie_ladowania_renault_megane_kombi.jpg

Edytowane przez tekmie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem 13.5 V to za niskie napięcie i akumlator może być permanentnie nie doładowany. U mnie w megance napiecie utrzymywane jest na poziomie 14.6 V, w corolli 14.4 V, a w pozostałych polskich samochodach jakie miałem (polonez, fso1500, i 2 maluchy) też było w tym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat ładowania akumulatorów kwasowych napisano już "tony" książek wiec nie mam sensu przepisywać.W instrukcji od Megan 1ph2 jest napisane że regulator powinien utrzymywać napięcie w zakresie od 13,5 V do 14,8 V.Czytałem instrukcję od rosyjskiego ciągnika gdzie producent zaleca w okresie zimowym zwiększenie napięcia ładowania(regulator z taką możliwością).I tak się zastanawiam czy te Wasze samochody z tym "dolnym"napięciem ładowania nie były produkowane na rynki "południowe"(do cieplejszych klimatów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!