Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyrobiony gwint świecy


Zolti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Poluzowała mi się świeca która z biegiem czasu wyrobiła gwint i ostatecznie została wydmuchana. Przy dokręcaniu nie czuję oporu, a nie chcę gwintu całkowicie zerwać (jeśli jeszcze jest.) Wiem, że są sposoby i metody na naprawę bez ściągania głowicy. Czy ktoś może orientuje się czy w Krakowie bądź okolicy jest mechanik który taką naprawę by wykonał?

Mój obecny mechanik, podowiedzał mi że mógę kupić tuleję naprawczą którą wkręcam razem ze świecą ale podejrzewam, że najpierw trzeba poszerzyć/nagwintować otwór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Z tuleją jest o tyle problem, że zazwyczaj tokarz zrobi większy/grubszy gwint, a świeca musi mieć gwint drobnozwojowy (tak mi kiedyś powiedział znajomy mechanik jak zobaczył tuleję w moim aucie).

Są zestawy naprawcze gwintów, które umożliwiają wkręcanie/wykręcanie świecy. Słowo klucz przy szukaniu to: helicoil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki deku za radę... a co myślicie o czymś takim jak klej wysokotemperaturowy "spawanie na zimno" np. CX-80. Wytrzymuje niby 315 stopni... i podobno bardzo wytrzymały nawet do klejenia bloków silnika, chłodnicy, odporny na benzynę i olej itp...

Jakby tak wpuścić świecę obsmarowaną takim klejem i poczekać aż uzysta odporność (16h) - da się na tym pojeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co myślicie o czymś takim jak klej wysokotemperaturowy "spawanie na zimno" np. CX-80. Wytrzymuje niby 315 stopni... i podobno bardzo wytrzymały nawet do klejenia bloków silnika, chłodnicy, odporny na benzynę i olej itp...

To niech kolega poszuka w necie jaka jest temperatura podczas zapłonu mieszanko paliwowo powietrznej w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jakoś umknął mi ten temat. 315stopni to zdecydowanie za mało. Też długo szukałem kleju, żeby wkleić tulejkę. Tak jak pisałem wcześniej - miałem tulejkę z grubym gwintem (a przez to nieszczelną). Nie znalazłem żadnego, który by się sprawdził. A miałem niby jakiś "płynny metal" do 1tyś stopni (nie wiem co sięstało - chyba wyparował), czy też jakieś "cementy" do tłumików (nie wyparowało ale się kruszyło). Miałem jeszcze sprawdzić silikon o którym mówię, ale sprzedałem auto i mam Megankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety koledzy mieli rację, 315 stopni to zbyt mało... ale spróbowałem... wytrzymało jakieś 3km :( Sprawę rozwiązałem inaczej... sprzedając Meganke jako uszkodzoną - kupił ją jakiś handlarz... więc pewnie niedługo pojawi się na otomoto jako stan idealny itp... jak trafię na ogłoszenie to dam info na forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!