Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Electronic Fault


Rekomendowane odpowiedzi

Wszystkie bezpieczniki zostały sprawdzone,wymieniłem nawet z innej meganki też skrzynke z bezpiecznikami ktura jaest obok akmulatora(komputer)i ta druga na mojej odpala,czyściłem też wszystkie styki,zero rezultatu,czy mogła paść karta,otwiera i zamyka z karty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
  • 5 miesięcy temu...

Witam wszystkich ! Przyczyną jest brązowa wtyczka w skrzynce bezpieczników,jak pisał Adek4100 .w moim przypadku zaśniedziały trzy piny.Po osuszeniu , wyczyszczeniu i popryskaniu kontaktem auto "śmiga" do dziś.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam serdecznie

Chciałem odświeżyć temat. Podczas jazdy, samochód zaczyna wariować. Włączają się wycieraczki, centralny w drzwiach zamyka i otwiera drzwi. Samochodu po zatrzymaniu nie można zgasić, nie można wyłączyć świateł, wycieraczek. Jak go zgaszę nie można go odpalić. Dopiero po odłączeniu akumulatora wszystko gaśnie i po godzince samochód odpala. Oczywiście pojawia się błąd "Electronic Fault". Po przeczytaniu wcześniejszych postów sprawdziłem tą brązowa wtyczkę, jak nowa, styki nie zaśniedziałe, wilgoci też tam nie było, sprawdziłem inne wtyczki, też nie zaśniedziałe. Kolejna rzecz jaka zauważyłem, że ten błąd czy ta przypadłość występuje po rozgrzaniu samochodu i jak stoję np. na światłach.

Ostatnio jak wracałem do domu jak wywaliło mi ten komunikat i znowu ześwirował podjechałem do najbliższego mechanika podpiął kompa i wyskoczył błąd czujnika poziomu oleju oraz dwa błędy P- 0381 i P- 0571. Szukałem na necie rozwiązania ale nic nie znalazłem,a mechanik jak mechanik nie miał czasu. Proszę o pomoc.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia Aston76

Edytowane przez Przemylaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

od 3 dni wariuje mi megane mianowicie :

<><><><><><><><><><>><><><><>

przy jeździ autem same włączają się wycieraczki- nie idzie wył.

<><><><><><><><><><>><><><><>

kontrolki kierunkowskazów same się świecą

<><><><><><><><><><>><><><><>

nie mogę zgasić auta , wyskakuje na ekranie : electronic fault

<><><><><><><><><><>><><><><>

<><><><><><><><><><>><><><><>

Dziś przy wył. aucie same latały wycieraczki i paliły się światła - nic nie mogłem zrobić. Wyjąłem AKO (???) i podłączyłem po jakimś czasie i w ogóle nie idzie odpalić ... miał ktoś podobny problem z elektroniką i jaki może być powód ?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AKO (???) dobre jest , radio działa , wentylatory działają , zegar ale światła nie , i ekran nad budzikiem też nie działa , nie idzie odpalić nic kartę wkładam 0 reakcji

 

Dodano: 11 maj 2014 - 17:40

przed chwilą byłem jeszcze raz spróbować i pykała ...

najlepiej pod komputer jechać chyba

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro cyka, to znaczy że albo aku. jest tak słaby że nie może przekręcić rozrusznikiem, albo rozrusznik nie domaga. Jak masz kable to poproś kogoś żeby pożyczył Ci prądu, spróbuj odpalić jeśli nie zaskoczy, wtedy szukaj dalej. A to że radio działa, to nie świadczy o dobrym stanie aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i "Electronic fault" dopadło i mnie. Dziś, jadąc w silnym deszczu i po kałużach, zaświeciła się kontrolka od ESP/ASR wraz z komunikatem w stylu ESP/ASR system fault oraz SERVICE. Po chwili doszedł do tego komunikat Electronic Fault i przestała działać klima - szyby zaczęły momentalnie parować (ale sam nawiew i sterowanie nim działało, wycieraczki działały OK), silnik zaczął szarpać i wskazówka obrotomierza spadała do zera, po czym wracała do wskazywania prawidłowych obrotów. Sam nawet przez to nie wiedziałem, czy silnik pracuje, czy też nie, ale że mocno lało i jechałem z małym dzieckiem, a do domu był tylko kilometr, to jechałem, póki się dało i nie gasł. Dojechałem tak do domu i normalnie zgasiłem. Odpalałem go kilka razy i gasiłem, jednak kontrolki nadal się świeciły i doszła jeszcze jedna - ikona silnika, czyli układ oczyszczanie spalin. Mam nadzieję, że nic się nie popaliło i osuszenie oraz czyszczenie styków pomoże? Udało się to komuś naprawić niskim kosztem, bez wymiany UCH/ECU?

 

EDIT:

Byłem przed chwilą sprawdzić, jak wygląda sytuacja i jest gorzej - auto nie odpala, a po naciśnięciu START przy wciśniętym sprzęgle jest choinka na desce rozdzielczej, włączają się światła, wycieraczki i wentylator chłodnicy. Nie da się nic zrobić, tylko po puszczeniu sprzęgła i naciśnięciu ponownie start, wszystko gaśnie. Jak przestanie padać, będę musiał zajrzeć pod maskę, co jest grane.

 

EDIT2:

Dziś już mniej padało, więc zajrzałem pod maskę. Osłona od skrzynki UPC była w porządku, jednak jakimś cudem pomiędzy dwie części tej osłony dostała się dosyć długa gałązka, której jeden koniec dotykał wiązki kabli w UPC, a drugi sięgał do szczeliny pomiędzy maską a błotnikiem, więc woda bez przeszkód sączyła się po niej aż do wtyczki i gniazda jednej z wiązek, podpinanej do UPC. Płytka PCB była tylko troszkę zalana, ale zwarcie było właśnie na złączu. Inne 2 złącza były suche, ale zaśniedziałe, więc przeczyściłem je też i spryskałem WD40, wtyczki kabli też przeczyściłem i osuszyłem. Płytkę UPC osuszyłem suszarką i zamontowałem w samochodzie. Dla pewności, zanim założyłem plastikową obudowę od całej skrzynki z modułem UPC, zainstalowany moduł zabezpieczyłem od góry folią, po której wilgoć w razie czego spłynie po bokach, a nie znowu do UPC. Po podłączeniu akumulatora auto odpaliło za pierwszym razem, a kontrolki pogasły i wszystko wróciło do normy. Na razie przejechałem tylko 4 km, więc zobaczymy, czy naprawa okaże się skuteczna na dłuższą metę. Swoją drogą, to przez 2 doby postoju z uszkodzonym UPC akumulator dosyć mocno się rozładował, bo po naprawie rozrusznik zakręcił dużo wolniej, niż zawsze. Ciekawe co się działo przez ten czas z autem, bo niestety nie miałem go na oku, a jak dziś podszedłem do niego, to wycieraczki były w pionie, a zostawiłem je w pozycji poziomej :-)

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!