Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria układu parktronik - nie działają czujniki


Rekomendowane odpowiedzi

Nagle przestały działać czujniki parkowania w moim aucie. Po podłączeniu do komputera (nie w ASO), podobno nie widzi sterownika od czujników.

Po wrzuceniu wstecznego, nie ma żadnego dźwięku, nie działa też wyłącznik od czujników w konsoli środkowej. :D

 

Zdemontowałem moduł od czujników i nie mogę znaleźć używanego o takich samych numerach... ale poza numerem części, jest jeszcze opis:

HW02 / SW 1.0 / CODE03 i z takimi oznaczeniami już jest szansa coś znaleźć.

 

Teraz pytanie, czy muszę mieć taki sam moduł jak ten, który zdemontowałem, czy nie ma to żadnego znaczenia?

Sporo taniej mogę mieć moduł (od auta sprzed FL), o oznaczeniach HW02 / SW1.0 / CODE02...

 

Ewentualnie, może problem jest gdzieś indziej, niż w module/sterowniku?

post-19295-0-93389400-1376218613_thumb.jpg

Edytowane przez mpDante
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link, od wczoraj szukam na wszystkie możliwe sposoby... a na tą aukcję jeszcze nie trafiłem :D

Czyli dobrze kombinuję, że trzeba wymienić sterownik?

 

edycja:

Dobra, sterownik kupiony... jakby ktoś miał inne pomysły/sugestie, to będę wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę na schematach nr 1222, tych przed liftingiem jak i po ALE DLA SCENIOLA II 8200272822, to rozkład pinów i ich podłączenie w kostkach i do odpowiednich elementów jest identyczne. Nie wiem jednak czy same wtyczki swoim profilem będą pasowały, tego na schematach już nie widać, przypuszczam jednak, że będą takie same.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj dotarł do mnie inny, używany, mouduł. Takie same oznaczenia jak u mnie, z tym, że ten, który kupiłem jest lekko starszy (19.04.06).

<><><><><><><><><><>

Po podłączeniu do wtyczki w bagażniku, nie ma żadnej reakcji. Teraz pytanie, czy ten moduł może wymagać programowania, czy powinien działać od razu po podłączeniu?

 

Dodano: 19 sie 2013 - 13:58

Odgrzewam temat, oba moduły cofania są sprawne. Kolega sprawdził mi to w Scenicu (sprzed FL), więc wychodzi na to, że oznaczenie modułu nie jest istotne...

<><><><><><><><><><>

Tylko co teraz? Nadal mam niesprawny układ... :mrgreen:

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega mi to sprawdzał w jakimś warsztacie, podłączali pod kompa i podobno nie da się połączyć z czujnikami, więc odpuściłem sobie szukanie CLIPa. Nie wiem pod jakie urządzenie było podpinane, bo miałem to gratis :) W każdym razie, inne drobne błędy pokazało, więc komunikacja z autem była. Szkoda mi 150zł na CLIPa w ASO, bo nie mam gwarancji, że to coś da.

Czujniki nie mogły "wyparować" z dnia na dzień. Jednego dnia, wieczorem parkowałem przy ich użyciu, rano już było "głucho". Teraz postaram się zdjąć zderzak i poodpinać pojedynczo czujniki, może wtedy coś zadziała.

Wcześniej przez długi czas, jak czujnik (jeden lub kilka) zamókł, to po wrzuceniu wstecznego miałem ciągły sygnał. Po wyschnięciu nie było problemu...

To co znalazłem na necie o awarii czujników, daje do zrozumienia, że sterownik powinien pokazać jakieś błedy... albo sam układ powinien piszczeć przy załączaniu.

Edytowane przez mpDante
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainspirowany przez KOl. Nel do poszukiwania i czytania serwisówek diagnostyki napotkałem coś takiego w serwisówce dla sceniola II

Niestety znalazłem tylko namiastkę z prawie 1000 stron całości... :)

87F

KONFIGURACJA W ZWIĄZKU Z WYMIANĄ

MODUŁU ELEKTRONICZNEGO

Po wymianie modułu elektronicznego skonfigurować

ponownie moduł elektroniczny systemu pomocy w

parkowaniu, w celu wpisania typu pojazdu przy pomocy

konfiguracji CF005 IDENTYFIKACJA POJAZDU

(menu tryb naprawy, funkcja konfiguracji

przyrządu diagnostycznego).

Funkcja ta służy do dostosowania pola wykrywania

czujników do pojazdu.

Typ skrzyni biegów związany z typem pojazdu (automatyczna

lub mechaniczna skrzynia biegów)

umożliwia odpowiednie dostosowanie czasu

działania systemu pomocy w parkowaniu.

Włączenie systemu pomocy w parkowaniu zostaje

zasygnalizowane krótkim sygnałem trwającym 0,5

sekundy (włączony bieg wsteczny).

Działanie czasowe przez 3 sekundy pozwala

uniknąć, w pojazdach wyposażonych w

automatyczną skrzynię biegów, emisji sygnału

dźwiękowego przy każdej zmianie położenia dźwigni

z pozycji P do pozycji D.

Do dwóch typów pojazdów można wprowadzać

dane przy pomocy przyrządu diagnostycznego:

- J84 TA: W przypadku samochodów Scenic II, w

wersji krótkiej i długiej, wyposażonych w

automatyczną skrzynię biegów.

- J84 BVM: W przypadku samochodów Scenic II, w

wersji krótkiej i długiej, wyposażonych w

mechaniczną skrzynię biegów.

Po skonfigurowaniu modułu elektronicznego,

sprawdzić, czy konfiguracja została prawidłowo

uwzględniona, przy pomocy przyrządu do odczytu

konfiguracji LC005 IDENTYFIKACJA POJAZDU

(menu tryb naprawy, funkcja konfiguracji przyrządu

diagnostycznego).

 

Zapewne w serwisówce do meganki jest podobnie......

Prawdopodobnie tu tkwi problem z jakim się męczysz.

Rozwiązanie jest tylko jedno- CLIP i kumaty serwisant.

Może nawet Twój moduł będzie sprawny, a tylko wysypały się ustawienia tej konfiguracji.

 

dodano

 

By było bardziej wesoło to istnieje jeszcze programowalna możliwość regulacji samego buzera, od całkowitego wyłączenia dźwięku do max, nawet z możliwością zmiany tonu:

 

MOŻLIWOŚĆ REGULACJI

Zależnie od życzenia klienta, istnieje możliwość modyfikacji

głośności i barwy dźwięku brzęczyka, przy

pomocy przyrządu diagnostycznego (menu tryb naprawy,

funkcja konfiguracji przyrządu diagnostycznego).

Konfiguracja CF001 GŁOŚNOŚĆ BRZĘCZYKA

(BUZZERA) umożliwia wyregulowanie poziomu

głośności brzęczyka.

Możliwych jest pięć zakresów:

- BEZ SYGNAŁU

- SYGNAŁ CICHY

- SYGNAŁ ŚREDNI

- SYGNAŁ GŁOŚNY

- MAKSIMUM

Konfiguracja CF006 BARWA DŹWIĘKU

BRZĘCZYKA umożliwia wyregulowanie barwy

dźwięku brzęczyka.

Możliwe są trzy ustawienia:

- 800 Hz

- 1000 Hz

- 2000 Hz (wysoki)

Po skonfigurowaniu modułu elektronicznego,

sprawdzić, czy konfiguracje zostały prawidłowo

uwzględnione, przy pomocy odczytu konfiguracji:

- CF001 GŁOŚNOŚĆ BRZĘCZYKA (BUZZERA)

- CF006 BARWA DŹWIĘKU BRZĘCZYKA (menu

tryb naprawy, funkcja odczytu konfiguracji

przyrządu diagnostycznego).

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisalem, mój moduł i ten, który kupiłem używany są sprawne. Były podłączane w Sceniciu (sprzed FL) i tam działają, więc można wykluczyć problem z programowaniem/konfiguracją. Pewnie, jeżeli trzebaby wymienić moduł Megane-Scenic, to już kalibracja byłaby potrzebna, ale założeniem było sprawdzenie czy moduły są sprawne i tak jest... :/ Natomiast martwi mnie ten brak komunikacji z układem, po podłączeniu do kompa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i OK że są sprawne i działają.

Z cytowanych powyżej not technicznych wynika co pisałem. To Twoje auto i UCH zapomniało, że ma czujniki cofania i to należy skonfigurować. Auto kolegi o tym pamięta, bo tam nie było z dotychczasowym układem problemów. U Ciebie prawdopodobnie wysypały się ustawienia.

Potwierdza to fakt, że u kolegi działają obydwie centralki, zarówno Twoja oryginalna jak i ta zakupiona. A nawet 3 łącznie z jego oryginalną.

Samo stwierdzenie "skonfigurować ponownie moduł" oznacza czasami, że trzeba go do auta przypisać, włączyć działanie tej funkcji w UCH.

Ot niedokładne tłumaczenie z oryginalnego języka.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj kogoś z CLIP-em w okolicy, są i inne fora Renówkowe gdzie takie adresy, albo namiary na userów posiadających te urządzenia są dostępne. Koszt takiego podłączenia jest w granicach 50 zł a czasami i umiejętności takich osób przewyższają średniej klasy pracownika ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Auto było podłączane już chyba pod wszystkie urządzenia, w tym CLIP... na szczęście dla mnie, bez kosztów ;) Efekt żaden, brak komunikacji ze sterownikiem. Elektryk podsunął mi pomysł, że może brakować + po zapłonie i udało mi się to sprawdzić w Scenicu. Rzeczywiście, na żółtym kablu nie ma napięcia... Możliwe, że problem będzie banalny i to bezpiecznik... :/ Postaram się podłączyć "na krótko" +12 do tego kabla i zobaczę czy będzie jakiś efekt.

 

Dodano: 01 wrz 2013 - 13:02

Problem rozwiązany... spalony bezpiecznik 7,5A +po zapłonie. Tak więc, jeżeli ktoś będzie miał podobny problem z czujnikami, to jeżeli przy okazji nie będzie podświetlenia przycisków od sterowania szybami, to winny jest bezpiecznik ;)

Edytowane przez mpDante
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!