Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Pisze do was zdesperowany właściciel kapryśnej Megi Classic 1.6 8V wersja RT z 97 roku(z klimatyzacją). Mam problem, z którym nijak nie mogę sobie dać rady. Mechanicy niechętnie podejmują się takich napraw, właściwie to mam wrażenie, żed gdfy tylko podjeżdżam do jakiegoś warsztatu, to od razu pierwsze wolne terminy są na grudzień :)Każda pomoc będzie bezcenna.

Problem: słabe ogrzewanie.

Symptomy:

1)ogrzewanie działa, ale bardzo słabo

2)większą temperaturę ma nawiew na twarz, niż na szybę

3)silniej dmucha zimnym powietrzem niż ciepłym, przy pokrętle ustawionym na ciepłe wydaje się, że dmucha słabiej o 30%

Po analizie wątków na forum wszystko co udało mi się zrobić/ustalić to:

1)wymieniona nagrzewnica (powrót i zasilanie mają taką samą temperaturę, wnoszę więc, że przepływ przez nagrzewnicę jest ok)

2)nadmuch działa na wszystkich 6 biegach.

3)po rozebraniu kokpitu stwierdziłem, że sterowanie jest na 99% ok(sterowanie kierunkiem nadmuchu działa, regulacja pokrętła temperatury również)

Zbiża się jesień, więc z każdym dniem problem będzie coraz bardziej wkurzający. Może podzielę się swoimi refleksjami, a bardziej doświadczeni użytkownicy forum sprubują się do tego odnieść, gdyż w przyszły weekend zabieram się znów za pracę.

1) miejsce którego nie rozebrałem, to obudowa nagrzewnicy, czy tam może mieć miejsce jakaś nieszczelność? przy włączonej dmuchawie nie wyczułem niczego po bokach, więc raczej nie, ale kto wie...

2) czemu do diabła jest różnica w sile nawiewu między ciepłym powietrzem a zimnym? czy są odrębne kanały dystrybucji i ten od ciepła może być przytkany?

3) silniczek od klapki recyrkulacji wydaje dziwne dzwięki, więc może być problem z klapką, tylko czy to ma wpływ na temperaturę? (przy tym punkcie dziwna sprawa, mianowicie szyby parują szybciej niż powinny, co wskazuje na zamknięty obieg, tylko czemu jadąć szutrem, czy za PKSem wszytsko dostaje się do wewnątrz?)

4) czy miejsce, wktórym powietrze się nagrzewa to mieszalnik powietrza? i czy jest to to samo co obudowa nagrzewnicy? a jeśli tak, to czy może łapać skądś zimne powietrze?

Napewno mam jeszcze sporo więcej pytań tylko chwilowo wylacieły mi z głowy, z pewnością dopiszę. Proszę tylko nie zamykać tematu. Wiem, że na forum jest tego na kilogramy, ale uwierzcie, że 99% tych tematów sprawdziłem. Za wszelką pomoc będę wdzięczny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli klapka jest w pozycji zamkniętej(obieg wewnętrzny) to jest słaby nadmuch na szybę i do wnętrza.W czasie deszczu szyby szybko parują i mniejszy jest nadmuch przez nagrzewnicę.Przerabiałem to u siebie.Pierwsze, to odłącz wtyczkę silniczka klapki-szukaj na forum.Zablokuj klapkę w pozycji otwartej,wszystko powinno wrócić do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Klapka recyrkulacji zablokowana na otwartym obiegu. Brak efektów jeśli chodzi o ogrzewanie. Nagrzewnica gorąca, wentylator nawiewu działa, klapki sterujące nawiewem działają, regulacja temperatury nawiewu też. Od strony komory silnika wszystko jest ok. Zaczynając od klapki recyrkulacji, filtr przeciwpyłkowy, parownik klimy, odprowadzenie wilgoci odetkane, przez klapkę sterującą "ciepłe/zimne". Może wskazówką jest to, że ogrzewanie zdecydowanie poprawia się gdy silnik trzymam na 3-4 tysiącach obrotów? Gdzieś na forum widziałem informację, że to może wina uszczelki pod głowicą? Wciąż każda pomoc będzie bezcenna. Pozdrawiam

Edit:

W innym temacie przeczytałem, że przyczyną może być uszkodzony termostat. Nie podejrzewałem akurat tego elementu, ponieważ temperatura jest stabilna, tuż ponad trzecią kreską. Ale z braku innych pomysłów, może to wymienić?

Edytowane przez lordshaar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu do diabła jest różnica w sile nawiewu między ciepłym powietrzem a zimnym?

Zimne powietrze idzie bezpośrednio do mieszalnika powietrza (rozdzielacza). Ciepłe powietrze przepływa najpierw przez nagrzewnicę, później idzie do rozdzielacza. Nagrzewnica swoją budową w jakimś stopniu ogranicza przepływ powietrza i dlatego ciepłe powietrze dmucha słabiej.

Obawiam się, że będzie konieczny demontaż mieszalnika powietrza. Podejrzewam, że coś się dzieje z klapką, która kieruje powietrze przez nagrzewnicę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam.

Odświeżam temat, ponieważ mija rok walki z ogrzewaniem i dalej bez efektów. Wymieniona uszczelka pod głowicą, pompa wody z rozrządem, termostat.Temperatura silnika ok, zasilenie nagrzewnicy i odpływ- oba przewody gorące. Klapka ciepło/zimno ładnie się zamyka w obu położeniach. To samo z kierunkiem nawiewu. Aktualnie kupiłem nową nagrzewnicę, przymierzam się do wymiany. Będę wdzięczny za jakiś nowy/inny pomysł. Jak już będę miał rozebrane od węwnątrz i w komorze silnika to może jest jeszcze coś, co mogło nawalić i będzie do obejrzenia. Z góry dzięki. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Podepne się pod temat gdyż mam podobny problem tyle że w megane I phII 1.6 16v z klimą.

Mam ustawiony kierunek nawiewu szyba i nogi (zresztą na innych jest podobnie nawet na tylko na szybe)

Zimne powietrze ładnie dmucha na szybę i kabinę tak jak powinno. Kiedy zaczynam przekręcać pokrętło temp. na ciepłe do końca czuć i słychać zmiane przepływu powietrza. Z kratek na szybę przednią i z bocznych dmucha ledwie co, a ze środkowych dmucha gorące jak huragan.

Jak z powrotem przełącze na zimne wszystko wraca do normy i dmuchał ładnie równomiernie ze wszystkich kratek.

 

O co tu chodzi???

Dlaczego włączenie ogrzewania powoduje zmniejszenie przepływu powietrza w kratkach na szyby??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego włączenie ogrzewania powoduje zmniejszenie przepływu powietrza w kratkach na szyby??

To wcale nie jest takie niedorzeczne. Jak w zimę jest oblodzona szyba i za szybko się ją ogrzeje, to szyba czołowa byłaby do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja natomiast mam problem z zasilaniem nawiewu nie dochodzi prąd wiem to bo dla testu podpiąłem pod zapalniczkę jeden kawałek przewodu a drugi wsadziłem w kostkę od regulacji prędkości nawiewu (w taki żółty) i nawiew działa i niestety z powodu zimnych poranków muszę na takiej "instalacji" jeździć i do tego z z lewego nawiewu z tego na środku deski leci zimne a z prawego ciepłe czy tam są jakieś dwa różne mechanizmy ? i jak doprowadzić poprawnie prąd

Megane coupe 1,6e 98r benzyna+LPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Panowie już całą zimę borykam się z problemem jak wyżej - w aucie jest zimno jak cholera, a wszystko niby sprawne...

 

Płyn od zawsze był klarowny, czysty, żadnej mazi, zacząłem jednak od wlania środka do czyszczenia i odkamienianie K2 - płyn oczywiście nie zmętniał, bo wszystko było czyste. Wszystko zlane, przepłukane, przepłukana nagrzewnica, przedmuchana, ale nie było z czego - wszystko czyste i drożne. Znowu zalane płynem, odpowietrzone. Auto grzało się normalnie i utrzymywało swoją temperaturę, ale na wszelki wypadek kupiłem firmowy termostat - zmieniłem, znowu zalałem nowym płynem, odpowietrzone. Nic się nie zmieniło, bo stary był sprawny, nagrzewa się szybko i utrzymuje swoją temperaturę, aż włączy się wiatrak. Wszystkie węże gorące - zarówno od chłodnicy, jak i oba od nagrzewnicy. Sprawdzone klapki - działają, ta od ciepło/zimno też (na zimno jest zimno, na ciepło klapka się przesuwa aż się domknie i leci bardzo letnie, chłodne powietrze zamiast gorącego. Pojechałem następnie na test CO2 żeby sprawdzić uszczelkę pod głowicą - uszczelka jest dobra. Z resztą płyn klarowny i cały czas trzyma stan - nie przybywa, nie ubywa, podobnie jak olej - nie przybywa, klarowny, czysty. Ostatnia szansa to pompa wody - wymieniłem więc cały rozrząd z pompą wody włącznie. Znów nowy płyn, znów odpowietrzanie i znów bez zmian - w aucie zimno. Co jeszcze może być nie tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic na to nie wskazuje, węże wlotu i wylotu jednakowo się nagrzewają, była czyszczona chemicznie, płukana wodą i powietrzem trochę na wyrost, bo ani przed czyszczeniem ani po czyszczeniu nie ma żadnych śladów mułu, kamienia etc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój dawny pryncypał, tak by to określił - wykonane zostało dużo dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty.

Wszystkie węże gorące - zarówno od chłodnicy, jak i oba od nagrzewnicy.

Wg mnie, jeżeli nie ma wyrażnej różnicy w temperaturze węży do i z nagrzewnicy, to problem może być z przepływem powietrza przez samą nagrzewnicę - mogą być jakieś paprochy na żeberkach (ale wtedy byłby słaby nawiew, ale ciepły) lub bardziej prawdopodobne, że część powietrza mimo wszystko omija nagrzewnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!