Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka usterki elektronicznej. Zółta kontolka z zygzakiem


celt11

Rekomendowane odpowiedzi

Połączyłem

Witam !

Mam problem z kontrolką wtrysku która zamieszczam w załączniku .

Gdy włączę auto pochodzi chwile aż załączy się wentylator i kontrolka także po chwili się załącza , a gdy wentylator zgaśnie to kontrolka po chwili także zgaśnie .

Pomóżcie o co w tym biega.

Mechanik wykrył to przez komputer i to się nazywa ten błąd : " Obwód zaworu regulacji początku wtrysku".

Dzięki z góry !!!

post-49186-0-67582500-1344535763_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

odświeżam post bo niestety ostatnio znów "dopadła" mojego scenica kontrolka z zygzakiem :!:

We środę po pracy auto zaczęło mieć takie objawy jak opisane wyżej i do dnia dzisiejszego (sobota) tak się dzieje.

Moze ktoś ma jakieś nowe doświadczenia i mógłby mi pomoc. Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam taki sam problem wydaję mi się że jest to ten słynny wężyk ciśnienia tylko że niewiem gdzie on się znajduje mam silnik 2.0 16v rok 2006 jeżeli ma ktoś taki sam prosiłbym o przesłanie mi zdjęć z połorzeniem tego wężyka lub czujnika ciśnienia .pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

No to i ja się"pochwalę".Dopadło i mnie :) .

Objawy:kontrolka zapala się podczas jazdy,auto słabnie,zero przyspieszenia.

Taki sam objaw po odpaleniu nawet na postoju.

Sprawdzenie wężyków-wszystko :) ,czyszczenie przepływki-nadal to samo.

Myślę,czas na podpięcie pod kompa.Idę do znajomego mechanika zapytać czy przypadkiem nie posiada.Niestety nie,ale pyta co i jak.Opowiadam co się dzieje.Idziemy do autka.Demonstracja.Po minucie osłuchiwania pada stwierdzenie"odłączaj wtryski po jednym,jak na którymś nie zgaśnie to masz winowajcę.Ale przed zakupem padniętego,sprawdź wtyczki,kable".

Diagnoza trafiona w "10". :) Na jednym wtryskiwaczu brak prądów.Poprawiłem styk.

Mała jazda próbna na osiedlowym parkingu.Wszystko ;)

 

Ps.trochę się rozpisałem,ale może komuś pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć miałam też problem z kontrolką zygzakiem wymieniłam czujnik ciśnienia powietrza kupiony używany jeszcze od opla nie jestem dokładnie pewna jakiego miły Pan mi dopasował na szrocie kontrolka zginęła od ręki bez podłączania pod komputer :) mam nadzieję, że komuś pomogę pozdrawiam.

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi - damiar

Koleżanko, wstaw w ten słowotok znaki interpunkcyjne. W obecnej formie nie da się tego normalnie przeczytać. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam. Mam pewien problem. Autko stało dłuży czas, popsuł się centralny, stary właściciel poszedł na łatwiznę i odłączył IMO, od tego momentu zapaliła się kontrolka EKG i świeci nieprzerwanie. Dodatkowo automatyczna skrzynia biegów nie zmienia mi biegów co opisałem już w temacie na temat silnika 1.6. Czy przyczyną tej awarii skrzyni może być jakaś blokada przez tą kontrolkę? No i co w moim przypadku może pomóc. Dodam że przeczytałem kilka stron no i jutro zobaczę kable które są na zdjęciach ze strony drugiej.

 

Kable sprawdzone, wydają się być całe.

 

Może ktoś pomóc?

Edytowane przez HassanG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Mój problem polega na tym, że :

- auto nie reagowało na otwieranie z klucza

- ponowne przyuczanie kluczyka nie dawało rezultatów

- po sprawdzeniu bezpiecznika [(alim uch] wyjęciu go i ponownym włożeniu) nie działała dioda immo

- auta nie da się odpalić, i w dalszym ciagu nie działa immo tylko migającą EKG

- otwieranie z klucza działa zarówno jednego i drugiego

Poniższy filmik przedstawia taka sama sytuację :

http://www.youtube.com/watch?v=vxv4fu4VK9M

Edytowane przez jadzior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrzałem a na forum znowu ten nieszczęsny zygzak. :) Powiem wam, że to dziadostwo to nic dobrego. Przekonałem się o tym niedawno. Jak się świeci to coś pada na ryj. U mnie wywaliła uszczelka pod głowicą, ale żeby było ciekawiej auto do końca szło na maxa.

Ciekawe czy od tego zapalała się czasem kontrolka? Możliwe, że tak skoro spaliny mieszały się w różnych konfiguracjach. Zobaczymy co będzie po wymianie. Wtedy zostanie tylko przepływomierz lub EGR :P

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

Ja również mam problem z "zygzakiem". Tylko objawy troszkę inne. Jakieś dwa tygodnie temu samochód zaczął gasnąć. Nie było jakichś konkretnych objawów gaśnięcia. Zazwyczaj przy zwalnianiu lub przyśpieszaniu. Z tym, że przy zwalnianiu po prostu silnik gasł, a przy przyśpieszaniu tak jakby odcinało dopływ paliwa (biały dym i gasł) Po regulacji dawki paliwa (zwiększeniu) gaśnie rzadziej i głównie w momencie redukcji na niższy bieg podczas hamowania silnikiem lub w momencie jazdy na wyższych obrotach. Podłączenie pod jeden, drugi komputer i nic. Na trzecim (renault) podczas jazdy wykryło błąd czujnika regulacji kąta wtrysku. Dodam jeszcze, że auto potrzebuje chwili czasu na odpalenie i spalanie aktualnie to ok 9l ON więc lekko za duże... A w chwili, kiedy jeżdżę spokojnie i hamuję metodą przedpotopową ( sprzęgło i hamulec) samochód nie gaśnie :/ I teraz pytanie: Czy przy błędzie tegoż czujnika możliwe jest gaśniecie silnika w sytuacjach opisanych powyżej? Gdzie szukać ewentualnej usterki? Ma ktoś pomysł na moją usterkę? Z góry dziękuję za każdy post!!!

Edytowane przez timor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałem tylko poinformować. Po wymianie uszczelki zygzak pojawia się i tak. Nie zawsze, ale jednak. Czyli to nie miało wpływu. Teoretycznie przepływomierz sprawny. Mierzony przez jednego gościa i niby spełnia wartości. Nie wiem, nie znam się. Chyba podjadę podłączyć pod kompa. Wyglada to tak. Jadę , jadę. Auto przekracza 80 km na godzinę i mrugnie zygzak, czasem trzyma tak z 10-15 s(mniej więcej). Potem spokój, czasem znowu zapali się przy powiedzmy 100, ale to różnie. Zauważyłem, że jak daję te 80 na godzinę a potem jadę stabilnie albo popuszczam i spada prędkość, to od razu znika zygzak. Auto śmiga normalnie. Przyspieszenie raczej w normie. Takie cyrki to najczęściej przy wysiłku czyli jak mówie ponad 80 km albo jazda pod górkę(tzn dawanie na gaz w granicach tych 80 km) Normalnie do 70 kmto w zasadzie nie ma zygzaka.

Spalanie w normie, inne parametry także. Cóż pora na profesjonalne pomiary.

 

Dodano: 30 mar 2014 - 19:39

W końcu podjechałem na kompa. Mechanik spytał czy coś wcześniej kasowałem. Przyznałem, że nigdy nie podpinałem pod kompa ani nie kasowałem błędów. Zygzak pojawiał się sporadycznie więc "jakoś było". Przypomniałem o wymianie uszczelki i bajzlu jaki z tym miałem.

Podpieliśmy pod kompa. Wyskoczyły jakieś drobne błędy. Nawet nie pamiętam. Ponoć to nic szczególnego. Coś tam od masy(możliwe że ostatnie problemy z masą w tylnej lewej lampie-po drobnej naprawie na razie spokój), zapalania(pytał czy były problemy z odpalaniem auta) W zasadzie nie było, nie licząc sytuacji gdy padł akumulator albo konsekwencji związanych z awarią uszczelki. Wyskoczył też błąd zaworu recyrkulacji spalin czyli EGR. Wykasował "drobiazgi" i zaprosił jak znowu coś wyskoczy.

Po przejechaniu kilometra znowu to samo, ale przy wyższej prędkości(najczęściej w okolicach 90-100)Przejechałem naście kilometrów. Zapaliło się 3 razy. Wróciłem do mechanika. Jeszcze raz pod kompa. Tym razem wyskoczył tylko EGR. Gość spytał czy kiedyś czyściłem, ale nie to co widać tylko to co jest w środku, po odkręceniu tych trzech śrub. Byłem zdziwiony, ale przyznaje że to mi umknęło :( W domu odkręciłem, wyciągnąłem a tam....sadza jak kamień. Śrubokręt, nóż i mycie w benzynie doprowadziły całość do stanu używalności.

Po skręceniu chciałem sprawdzić auto. Ruszyłem i ...praktycznie nie było żadnej reakcji na gaz. Zapalił się nawet zygzak. Na odcinku 4 km rozpędziłem auto do max 80 km. Więcej się nie dało. Dodając gazu na postoju nawet zgasło. W powrotnej drodze było już lepiej. Pojeździłem tak kilka kilometrów i pojawiła się reakcja na pedał gazu oraz większy zryw. Teraz jest dużo lepiej niż przed czyszczeniem. Czuć, że auto reaguje na minimalne muśnięcie pedałem gazu. Co do zygzaka to jutro zobaczę czy w dalszej jeździ nie wyskoczy. Jak na razie nie zauważyłem, ale mam podjechać jakby wyskoczył.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam, mam taki problem, że u mnie kontrolka zygzak w ogóle się nie zapala i auto nie odpala. Nie włącza się też pompa paliwa, co to może być. Immo wycięte mam. Proszę o pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik kręci? Sprawdź czujnik uderzeniowy lub czy przewody do niego są dobre / styki, śniedź itd. Bezpiecznik główny na klemie + (jeśli jest taki w Twoim aucie, bo niektórzy go wycinali i robili zworki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!