Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka usterki elektronicznej. Zółta kontolka z zygzakiem


celt11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie Moj pierwszy poscik ?

Celt11 sprawdziles ten werzyk czujnika?

Ja mialem identyczny problem jak zakupilem moja scenie 1.6 16e ALE po przewertowaniu forum zrobilem jak proponuje tokra i dave na 2str. i teraz cyka jak marzenie heh

Ten problem sie pojawia bardzo czesto w scenic-u.Sprawdzalem nawet na szrotach jak czukalem przewodu 2 z 2 sprawdzonych scenic-ow mialo popekany przewod, wiec postanowilem cos wykombinowac i pojechalem do sklepu z czesciami samochodowymi, nie znalezli podobnego weza wiec kupilem zwykly przewod, zbrojony nicia i i teraz mam problem z glowy :oops:

 

Ps. Myslalem ze nic nie da sie zrobic z tym problemem koles spuscil mi na samochodzie £100 a ja zreperowalem to za £1.40 heheh angole nic i nie grzebia w samochodach tylko wymieniaja na nowe czesci jezeli oplaca im sie cos wymienic? heh dlatego czasem mozna potargowac hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukne ten węzyk, dzisiaj jak odpalałem to mi znowu kaszlał i ciemne opary z wydehu szły jak przygazowałem lekko to nowu wyrównał,ale wciąz głosniej klekocze zastanawiam sie czy takie małe gówienko jak węzyk moze byc tego sprawdza,Dajcie znac,Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam!

konrados zrob tak jak mowil wieniek_poznan tylko ze wydaje mi sie ze nie musisz niczym psikac kabli. Poprostu odpal go jak bedzie ciemno o obejzyj dokladnie kable, jak maja przebicie to bedziesz widzial jak iskra skacze. U mnie np. powodem zapalnia sie tej kontrolki EKG bylo to ze spadl mi wezyk z czujnika cisnienia turbiny i przez to wchodzila w tryb awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam panów

przeczytałem wszystko co piszecie w tym temacie ale nie znalazłem odpowiedzi na moje zmartwienie

mam scenię 2002 1.9 dci

problem z kontrolką polega na tym ,że wszystko jest ok do chwili kiedy się rozpędzam

czyli cisnę na gaz i po chwili zapala się nasza ulubienica

świeci stale do chwili gdy odpuszczę przyśpieszanie i ustabilizuję prędkość wtedy zgaśnie

nie ma znaczenia na jakim biegu

wymieniłem filtry i rozrząd,

turbina jest po regeneracji gdyż padła podczas sprowadzenia z niemiec

myślę że pracuje prawidłowo

proszę o pomoc bo boję się wyjeżdzać gdzieś dalej(lawety kosztują) <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to teraz ja "odświeżę" temat...

Pisałam już wcześniej o czymś innym , ale widzę tutaj chyba więcej info na ten temat.

Też mam problem z kontrolką EKG jak to już została nazwana tutaj wcześniej...

Ale od początku i po kolei

Mój problem w tej chwili nie polega już tylko na tym, że auto mi szarpie i obroty w aucie wariują, ale na tym, że przy próbie odpalenia auta dziwnie się zachowuje... Co prawda nie zawsze, ale...

Ostatnio ze znajomym zaglądnęliśmy pod maskę mojej Megi i sprawdzaliśmy świece, ale wyglądają na nie dawno wymienione, więc świece wykluczam.

A więc tak: czasami megi odpala się bez najmniejszego problemu i nawet kawałek da się nią przejechać (długość parkingu kilka razy poszła bez niczego) więc uradowana tym, że auto jednak działa wybrałam się na troszkę dłuższą trasę i po wyjeździe z parkingu po aucie <ok> kilkakrotne próby odpalenia auta skończyły się fiaskiem i niestety trzeba było pchać ją z powrotem na parking... w między czasie próbowałam ją odpalić... niestety... na luzie i pedale gazu wciśniętym do samej podłogi auto jak by się dławiło... i zaczęło strzelać...

Oczywiście kontrolka się EKG się zaświeciła, ale przy kolejnej próbie zgasła standardowo z wszystkimi kontrolkami, którymi powinna...

Auto było na komputerze i panowie stwierdzili, że do wymiany sonda Lambda, ale niestety 250zł wyrzucone w błoto bo poprawy żadnej nie ma :mrgreen:

terminy do mechaników w tej chwili są okropnie długie (początek maja w tej chwili to u mnie minimum) więc za wszelką cenę próbuję znaleźć jakieś inne rozwiązanie, może da się to naprawić samemu ;)

 

Coś mi ktoś napomniał, że to właśnie może być przewód paliwowy zapchany po wlaniu np jakiegoś lewego paliwa, bądź cofnięty zapłon, ale czy takie "cuda" działy by się przy cofniętym zapłonie?

 

Bardzo proszę o jakąś radę zanim oddam auto do mechanika i narażę się na niebagatelne koszty naprawy... dojazd do pracy autobusem to jakaś katorga ;)

 

Dodam jeszcze, że mam Megane 1,6 z 97 roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do gosia69.Twój problem nie jest łatwy do rozwiązania.Zwłaszcza na odległość.Osobiście nie wierzę ,że nie można znaleźć w okolicy Tych(Tychów?) "kumatego "mechanika.Wymiana sondy lambda przy podanych przez Ciebie objawach to zwykłe naciaganie na kasę przez niefachowego serwisanta.Jeżeli piszesz posta z prośba o pomoc to podaj proszę max danych a chociaż właściwy typ silnika,przebieg i co było robione.Tu nie ma jasnowidzów! U Ciebie objawy wskazują na :

1.wadliwe świece-nie ma znaczenia ,że ładnie wyglądają.

2.wadliwe przewody zapłonowe.Trzeba kupić porzadnej firmy anie tanie bo tanie mięsko zjedli psi .

3.wadliwa cewka lu cewki zapłonowe.Jezeli masz Sagem to jak najszybciej wymienić na Beru.Cewki zapłonowe to jest problem w Megankach.

4.Jezeli masz koło zmiennych faz rozrzadu to tez może być źródłem problemów.KZFR to juz jest dość poważny wydatek

 

Z Twego postu wnioskuje ,że auto to nowy nabytek.Jeżeli nie masz pewności co było robione to w pierwszej kolejnosci należy:

a.wymienić to o czym pisałem w pktach1-4.

b.płyny eksploatacyjne.

c.rozrząd wraz z pompą wody.

To są spore koszty ale pozwolą Ci na w miarę bezproblemową jazdę przez kilkanaście tys km.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mechaników znalazło się dwóch... jeden twierdzi, że to silniczek krokowy, który nie podaje wystarczającej ilości powietrza, a drugi z nich twierdzi, że to na bank 2 świeca bo zamiast na 4 to pali tylko na 3 gary...

 

Auto było serwisie aut francuskich i tam stwierdzili, że to właśnie sonda lambda <ok> w sumie koszt nie aż tak, wielki ale jakiś zawsze... no nic nie zaszkodzi wymienić na nowy.

 

Silnik to na pewno 1,6 ale czy 8V to już pewna nie jestem

przejechane ma 170 tys.

wszelkie płyny (olej, płyn układu hamulcowego, wspomagania kierownicy) były wymieniane zaraz po zakupie auta.

 

Jakie są w nim cewki zapłonowe nie mam zielonego pojęcia, ale całe szczęście znalazłam mechanika, który zholuje mnie jutro na warsztat i zobaczy co gryzie moją megi :mrgreen:

Oby się okazało, że to tylko silniczek i, że wystarczy go wyczyścić...

 

Dam znać co gryzło moje autko, aby kolejni użytkownicy z takim problemem wiedzieli co ewentualnie podejrzewać ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Jestem nowy na forum i mam mały problem. Więc tak mam megane clasic 96r. silnik 1.6. Pare dni temu zaczęła mi się zapalać pomarańczowa lampka z zygzakiem gdy wyłacze silnik lampka gaśnie. Zauważyłem też że przy obrotach 1500 samochód traci moc na chwile i zaraz idzie pełną parą. Ściągnąłem klemy i problem z mocą odszedł ale powoli znów wraca. Wszystko zaczęło się po zatankowaniu paliwa na pewnej stacji... i teraz nie wiem czy może to być sonda czy też jeszcze coś innego... PROSZĘ O POMOC <ok>

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!! Jestem "świeży" na forum...jak poprzednicy mam problem z ową kontrolka EKG <ok> opisuje co się dzieje: na większym biegu gdy przeżucam z 4 na 5 i obroty przekraczają 2700(najcześciej pod górkę ale nie zawsze także na prostej) czasami zapala mi sie w/w kontrolka,nie miga lecz sie świeci i gaśnie po wyłączeniu silnika.Nie odczuwam żadnego spadku mocy po zapaleniu sie kontrolki...jest to wkurzające i chce zapobiedz poważniejszemu problemowi.Pomocy :roll: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 tygodnie później...

Witam ja też mam problem z tą kontrolką u mnie zapala się czasem przy odpalaniu a czsem na wolnych obrotach.Podpinałem swoja "renie" do kompa i pokazało błąd przekaźnika podgrzewacza paliwa tylko,że nic to zabardzo nie mówi nie mam pojęcia gdzie szukać tego przekaźnika -proszę o pomoc :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!