Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka usterki elektronicznej. Zółta kontolka z zygzakiem


celt11

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

"Spr. pzrewód gumowy łączący kolektor dolotowy z czujnikiem ciśnienia ATM" -- cytat z pierwszej strony. Jeśli nie to, sprawdź na komputerze sam czujnik ciśnienia. Mam dwie takie renówki. Obie miały ten sam zygzaczek w odstępie miesiąca. Pierwszy padł przez czujnik, drugi przez pęknięty wężyk. Generalnie moja rada po walkach i przejściach z tym samochodem (samochodami). Obadaj na wzrok wężyk, wyjmij go, obadaj dokładniej. (mała i ciasna ta paskuda, ginekologiem nie jesteś? ale zobaczyć możesz). Jeśli nie pęknięty, sprawdź kable do świecy. Jak ktoś mądrze wspomniał, dawaj w nocy z latareczką i patrz czy coś tam nie iskrzy. Kable ok? To lOoknij świece. Może uszczelka pod kapą ma przelot i świece zalane (albo cóś?)? Nie? To zobacz lambdę. -tutaj mam wątpliwości czy lambda może takie objawy dawać, zależy chyba od renówki i 'softu'. U mnie całkowite odłączenie lambdy nie dało efektu świecenia 'cały czas'. W każdym razie odłącz, zobacz, może coś to ruszy(tutaj staramy się spowodować ciągłą usterkę:notacrook:). Jeśli nie, choć to możesz zrobić na początek, odepnij masę, wyjmij silniczek krokowy, przeczyść, wkręć. Po 15 minutach przykręć masę. Może nawet dłużej. Komputer się zrestartuje i może działać (widziałem takie cudo, też od sławetnego /\/\/\/ wampirka). Jeśli tak, wymień silniczek. taki smarowany nie przejedzie 30k. Szkoda powtórki. W każdym razie nie rób czegoś takiego, że: Kupno kabli, świec, kurczak wie, czego jeszcze. Jeśli po oględzinach i tych typowych, nie wymienialnych sprawach nie działa, wal do elektromecha. Skasuje na bank mniej, niż te części kupione na ślepo będą kosztować. Zresztą te części można tak w nieskończoność. W końcu nową Renówke sobie złożysz. Wampirek może oznaczać w sumie wszystko. Od przepięcia na kablach, po bezpiecznik (a też sprawdzić!) i jakąkolwiek usterkę elektryczną gdziekolwiek. To niestety Francuski szajs. Francuska elektronika vide bosch etc.

Jesio jedno. Objawy.

1) Jeśli, tak, jak ktoś to anonsował na tym temacie, jedzie normalnie, a gaśnie czasami, w czasie jazdy i obroty wtedy szaleją, do zobacz ten przeklęty wężyk.

2) Jeśli obroty szaleją jak przy silniczku krokowym, a masz pewność że to nie silniczek ( bo też może być silniczek... uff) to komputer, kasacja błędów, wymiana nieszczęsnego czujnika ATM. (mech to musi potwierdzić i tak, pisze, jak było u mnie) Cena ustrojstwa różna. Nowego do ph1 i tak nie warto zakładać, lepiej allegro i szukać używek. Popatrz na spalanie, to ważne. Przy awarii tego dziadostwa spalanie podskoczy z 7 do jakiś 11 litrów.

3) Teraz coś, co powiedział zaprzyjaźniony elektromech. "Jeśli zapali i gaśnie po zapaleniu, albo troszkę poskacze i padnie, to jeszcze nie jest tragedia. Jak nie pali, to już ogólnie kaplica." Interpretujcie to jak chcecie <piwko>

Und: nie jestem żadne ekspert przemyślenia z doświadczenia i pola walki. Jak komus pomogło, fajnie, jak nie, no trudno, trzeba szukać dalej :)((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Przeszukałem forum i nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi na moj problem z kontrolka systemu blokady rozruchu (zółta kontrolka z zygzakiem). Wczoraj wybralem sie na impreze ze znajomymi. Jechalem ok. 60 km w deszczu i wszystko w moim aucie dzialalo bez zarzutu ( Renault Megane Scenic I 1.9 dTi 1998 r.) jednak gdy wsiadlem do auta w celu powrotu do domu spotkało mnie zaskoczenie. Po zapaleniu Renia wykazywała wyższe obroty niz dotychczas lecz jechała w miare normalnie mimo tych wyzszych orotów. Po przejechaniu ok 5-10 km w samochodzie zapalila sie owa kontrolka i zgasl podczas jazdy. Po ponownym uruchomieniu i przejechaniu niewielkiego dystansu stało sie to samo. W pewnym momencie po odpaleniu i dodaniu gazu wlaczyla sie kontrolka i odcieła gaz. Auto nie mialo mocy mimo naciskania na pedal gazu a obroty utrzymywały sie na poziomie 1500. Zdołałem wrocic do domu (ok. 50 km) powolutku jedynka,dwojka,trojka itd bez gazu z predkoscia 60km/h max. Odłaczalem akumulator jednak bez skutku. Auto zapala normalnie po dodaniu gazu obroty wskakuja na 1500 i wlacza sie kontrolka która swieci cały czas - nie miga. Czy przyczyna mogłbyc fakt ze auto stalo cala noc na dosc intensywnym deszczu ? Moglo cos zalac ? A moze to silniczek krokowy bo i nad tym myslalem? Jezeli ktos mogłby mi pomoc w tej sprawie byłbym wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Podbijam temat

 

mam podobny problem scenic I ph I

dziś mimo - 20 stopni odpalił, pochodził chwilę przejechałem kawałek i zgasł

po odpaleniu na nowo, się trzasł na wolnych obrotach potem automatycznie obroty same podbiły na ponad 10" i zaświeciła się znajoma lampka po chwili obroty spadły na 10" i działa wszystko jak trzeba silnik podczas jazdy nie gaśnie

tylko lampka się świeci cały czas

 

nie sprawdzałem jeszcze wężyka bo jest zimno

moje pytanie jest jedno

czy można z tym jeździć?

 

okazało się że to wężyk pękł przy samym końcu :)

 

wężyk urwał się przy samym połączeniu z tym czujnikiem teraz pytania

1. jak nazywa się ta część? o co pytać w sklepach?

2. czy występuje razem z wężykiem?

Edytowane przez jusko9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, zapalilo sie podczas jazdy. Kontrolka swieci po dodaniu gazu i auto nie wkreca sie na obroty...

 

Od czego zaczac? Czyscic filtr paliwa, bo moze to ono mi zgestnialo? dodam ze samochod kopci jak czolg t-34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie sprawa wyjaśniona, wężyk pękł przy samym końcu tego sprzętu czyli:

Mapsensor (czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym)

więc go wymontowałem i naprawiłem, jednak po zamontowaniu i podłączeniu czujnika

moje auto nie odpaliło, dopiero jak odłączyłem czujnik odpala prawidłowo i bez problemu.

ale wyczytałem że może wzrosnąć spalanie ktoś wie może o ile ?

 

oto ten czujnik

http://allegro.pl/map-sensor-czujnik-cisnienia-opel-daewoo-renault-i2043051461.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wezyk do podcisnienia, koszt w salonie Renault w Lublinie 60 zł na zamowienie. W centrum motoryzacyjnym weżyk z metra cięty, koszt ok. 5zl (zbrojony). Montaż 3 min Samochód pracuje idealnie, nie wariuje już obrotomierz i kontrolka się nie zapala.

Edytowane przez Dagon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

U mnie natomiast występuję taki problem, ze gdy auto jest zimne i chce wkręcić go na wyższe obroty (np ponad 3000) zaczyna mi się krztusić/dławić/lekko szarpać, a jeżeli go tak dłużej przetrzymam to zapali mi się kontrolka EKG, a po jej zapaleniu auto nie reaguje na wciśnięcie gazu, obroty spadają i po chwili kontrolka gaśnie (auto nie zdąży się nawet zatrzymać). Razem z rozgrzaniem silnika tolerancja zwiększa się (czytaj: szarpanie występuje dopiero przy np. 5000 obrotów i jeżeli wtedy przetrzymam auto na obrotach, zapali mi się kontrolka). Jeżeli natomiast auto jest już bardzo dobrze rozgrzane problem występuje wtedy gdy np. jadę na wysokich obrotach na wyższych biegach (np. kiedy chciałem sprawdzić ile to auto pójdzie, to zarówno powyżej 5000 obrotów na 4-tym biegu jak i na 5-tym, gdy chciałem go jeszcze dalej wkręcić zapalała się kontrolka, obroty spadały, auto nie reagowało na wciśnięcie gazu, a po chwili kontrolka gasła i można było jechać dalej). Mam w swojej Megance silnik 2.0 16V IDE.

Jak myślicie: czy w moim przypadku również może to być wężyk podciśnienia?

I czy ktoś mi może chociaż mniej więcej zaznaczyć gdzie ten czujnik się znajduje? Oto zdjęcie mojego silnika:

 

Odnowie kotlecika :mrgreen:

Panowie dolega mi również to co koledze powyżej :mrgreen: Wie ktoś jak pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja mam taki szał z tym zygzakiem,

 

Odpalam auto, jadę np. z 3km, nieraz 100 metrów albo 200km i nic nie ma, a najczęściej wskakuje podczas jazdy, auto wtedy wchodzi w tryb awaryjny i jedzie tylko na 3biegu.Dodam īe to Renault Megane 1.6 Coupe(coach)

 

Błąd pojawia się nadal, nawet po wymianie świec,przewodów,kpl. rozrzadu, Na kompie pojawia się ten czujnik podciśnienia czy jakoś tak. Kupiłem Nowy i dalej jest to samo. Nie wiem co robić. 3 dni temu wyczyściłem przepustnicę, zauważylem przy okazji że sonda lambda jest nie dokręcona, dokręcilem ją. Auto przejechało znowu z 150km i znowu to samo, Aha teī przewód powietrza co idzie do tego czujnika, zamowilem bo widzialem ze jest popękany, narazie go nie mam to zalozylem jakiś inny,ale na 100% szczelny.

 

Nie wiem co robić. dodam że te ustrojstwo do którego wchodzą przewody zapłonowe od świec jest firmy Sagem(od nowości nie ruszane)ale Fura chodzi równo nie ma problemów z obrotami. Ale ten Błąd sie pojawia i auto śmiga na 3 biegu, trochę to uciażliwe podczas ruszania.

 

Co robić Szanowni Użytkownicy?

 

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, mój problem z kontrolką usterki elektornicznej jest taki, że podczas przyspieszania ( np. na 4 biegu ) zapala się ona na krótko jak dojde do 80 km/h i przez ten krótki czas auto traci moc, poczym odzyskuje moc i kontrolka znika, a samochód przyspiesza dalej, jednakże przy 100 km/h historia się powtarza ( cały czas jesteśmy na 4 biegu :) ).Czy ktoś ma pojęcie co dolega temu silnikowi ( 1.9 dTi ) ? Jakiś rok temu miałem ten sam problem, to znajomy mechanik mojego ojca polecił aby przykręcić auto na pierwszych 3 biegach do czerwonego pola, tak zrobiłem i auto na 1 biegu poszło normalnie do końca bez przygód, dwójka i przy pewnych obrotach ( wyższych ) zapaliła się kontrolka, samochód osłab ( gaz cały czas w podłodze ) po chwili zgasła i auto przyspieszyło po czym zaczeło przyspieszać i zwlaniać, przyspieszać i zwlaniać ( szarpało xD ) nagle przestało i wyrwało do przodu jak wściekłe, doszłod do czerwonego i zmiana na 3 i historia z 2 biegu się powtórzyła. Mechanik polecił mi tak zrobić bo stwierdził, że może nagar w zaworze egr się zebrał i trzeba mu dać po zaworach aby usunąć ten nagar. Pierwsza próba nie przyniosła skutku, to na następny dzień znowu tak zrobiłem i dalej nic, za trzecim razem nie spodziewnie kontrolka przestała się zaświecać. Jakieś pół roku temu poczułem, że auto słabnie nie przyspiesza tak jak powinno, jeździłem tak bojąc się wyprzedzać, aż tydzień temu samochód zaczoł wyć po wciśnięciu mocniej gazu, postanowiłem sprawdzić wirnik w turbinie i luz był masakryczny, w środę wymieniłem turbinę, auto odżyło i podczas jazdy próbnej nic się nie działo ale wczoraj zadziało się to co opisałem w pierwszym zdaniu tego postu. I tu kolejne pytanie, czy usterka zaworu egr może doprowadzić do uszkodzenia turbiny i czy usterka egr może wyśfietlać się pod kontrolką usterki elektronicznej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy mechanik mojego ojca polecił aby przykręcić auto na pierwszych 3 biegach do czerwonego pola

Mechanik polecił mi tak zrobić bo stwierdził, że może nagar w zaworze egr się zebrał i trzeba mu dać po zaworach aby usunąć ten nagar.

Zmień mechanika skoro tak twierdzi.

Zawór EGR jest zamykany przymusowo jak ciśniesz gaz i chcesz uzyskać większe obroty, większą moc. EGR otwiera się w zakresie średnich obrotów, obniżając szkodliwość spalin, a robi to tylko wtedy gdy silnik pracuje bez większych obciążeń, a i to jeszcze jest obwarowane innymi zależnościami.

Z pdf-a dla silnika F8Q dT

UKŁAD RECYRKULACJI SPALIN - EGR.

W czasie spalania paliwa w silniku wysokoprężnym powstaje dużo tlenków azotu (NOx) oraz

cząstek stałych. Przy wysokich temperaturach spalania ilość tlenków azotu bardzo wzrasta,

ponieważ silniki wysokoprężne pracują przy nadmiarze powietrza.

Układ EGR pozwala ograniczyć emisję NOx przez podanie spalin do kolektora ssącego. Powoduje

to obniżenie temperatury spalania (miejsce tlenu zajmują gazy spalinowe).

Blok elektroniczny steruje elektrozaworem EGR (typu Borg-Warner) impulsowo (RCO), jego

otwarcie jest zależne od kartografii w pamięci sterownika elektronicznego i informacji z czujników:

- potencjometru dźwigni gazu: jest to informacja o obciążeniu silnika. EGR działa przy

częściowym obciążeniu, nigdy przy maksymalnym.

- czujnika wysokości n.p.m. : powyżej 1000 m n.p.m. EGR nie działa. Ze wzrostem wysokości

powietrze jest rzadsze, temperatura spalania maleje i nie ma potrzeby działania EGR.

- czujnika prędkości obrotowej silnika: żeby działał EGR obroty silnika muszą być poniżej

3000/min. Przy wysokich obrotach EGR nie działa by nie powodować zmniejszenia osiągów

silnika. Na biegu jałowym EGR nie działa, powodowałby zarzucanie zaworów sadzą.

- czujnika temperatury płynu chłodzącego: EGR nie działa jeżeli temperatura płynu chłodzącego

jest poniżej 40°C. Przy zimnym silniku emisja NOx jest w normie, ponieważ temperatura spalania

jest niższa.

- czujnika temperatury powietrza: jeżeli temperatura powietrza jest poniżej 10°C EGR nie działa.

Gdy silnik jest gorący, a zasysane powietrze zbyt zimne, EGR powodowałby dymienie (czarny

dym).

Przy prędkości zerowej pojazdu, gdy silnik pracuje na biegu jałowym (np. w korkach ulicznych),

EGR przestaje działać po 35 s. EGR znowu zaczyna działać dopiero po przekroczeniu prędkości 40

km/godz.

 

I dla F9Q dTi

Elektrozawór EGR (recyrkulacji spalin).

Znajduje się w przedziale silnikowym, obok przekaźnika świec żarowych.

Elektrozawór EGR jest sterowany impulsowo (RCO) przez sterownik.

Poprzez pilotowanie elektrozaworem EGR sterownik zmienia podciśnienie otwierające zawór EGR

i wprowadza spaliny do kolektora ssącego, zmniejszając emisję tlenków azotu (NOx).

Sterownik zna ilość spalin doprowadzaną do kolektora ssącego, ponieważ ta informacja działa w

pętli zamkniętej z przepływomierzem powietrza.

1) narzuca dane o ilości świeżego powietrza potrzebnej do prawidłowego działania silnika.

2) porównuje wartość pożądaną powietrza z wartością zmierzoną przez przepływomierz i określa ile

spalin można podać do kolektora ssącego bez wpływu na osiągi silnika.

3) sprawdza otwarcie zaworu EGR przy pomocy przepływomierza (im więcej spalin dostaje silnik,

tym mniej zasysa świeżego powietrza).

Działanie EGR zależy od :

- obciążenia silnika (w czasie hamowania silnikiem EGR nie działa),

- obrotów silnika (muszą być poniżej 3000 obr/min. i powyżej 650 obr/min.),

- temperatury płynu chłodzącego. Jeśli silnik jest zimny EGR nie działa po rozruchu:

- przez 60 s. w temperaturze -20°C;

- przez 20 s. w temperaturze 0°C;

- przez 10 s. w temperaturze 20°C.

- temperatury powietrza (jeśli jest zimno, EGR nie działa),

- ciśnienia atmosferycznego (powyżej 1000 m. n.p.m. EGR nie działa).

Po każdym powrocie silnika na obroty biegu jałowego EGR jest sterowany tylko przez 40 s..

W przypadku usterki elektrozaworu, zawór EGR pozostaje zamknięty.

Możesz skopiować, wydrukować i panu "mechanikowi" w warsztacie nad stołem powiesić.

A co do zaobserwowanych objawów, sprawdź połączenie elektryczne wtryskiwacza kontrolnego 1 cylindra, (ten od skrzyni biegów)(wyczyść podoginaj styki, mogą być zaniki przy drganiach silnika na wyższych obrotach)

Wtryskiwacz kontrolny (czujnik początku wtrysku).

Umieszczony we wtryskiwaczu pierwszego cylindra, czujnik typu indukcyjnego (musi być

zasilany).

Informuje sterownik o początku wtrysku na 1 - szym cylindrze, jest to konieczne do sterowania

elektrozaworem kąta wtrysku.

W przypadku usterki tego czujnika kąt wtrysku jest ustalany w "trybie awaryjnym" i obroty silnika

ograniczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego mechanika to ja już raczej nie pojadę ;D Sprawdziłem to co sugerowałeś i wszystko jest ok, kontrolka dalej się zaświecała, jednakże zobaczyłem, że pęcherzyki powietrza idą z filtra paliwa do pompy, rozebrałem, wymieniłem filtr i przed montażem spróbowałem pompnąć gruszką i ku mojemu zdziwieniu paliwo ledwo co leciało i ciężko chodziła ta gruszka chyba ten zworek się zdupcył, wymieniłem gruszkę i bach samochód idzie jak wściekły, nie zapala już się ta nieszczęsna kontrolka i nie ma żadnych chwilowych spadków mocy, pompa musiała za mało paliwa dostawać czy coś i komputer głupiał :). Takie gówienko, a tyle zachodzenia w głowę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!