Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana tulei tylnej belki


subratri

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy jest jakiś przyrząd który pozwoli mi wyjąć i włożyć tuleje belki tylnej bez wyjmowania jej i kładzenia na prasie?

Prasę mam, jednak perspektywa rozpinania przewodów hamulcowych po to, żeby belkę położyć na prasie trochę mnie przeraża. Bo guma za 50 zł a pracy na 5 dni... Z tego co widziałem powinno się dać opuścić przód belki na tyle, żeby tam zapiąć jakiś ściągacz. Tylko jaki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem bez wyjmowania belki.Po wyjęciu śrub ,co przechodzą przez tuleje po obu stronach ,opuściłem przód belki w dół przecinakiem wybiłem stare ,bo były zniszczone wyszły bez problemu bo są plastikowe.Nowe wciskałem przy pomocy długiej śruby i kawałka rury odpowiedniej średnicy oraz pobijając młotkiem.Należy zwrócić uwagę jak są zamontowane stare i sobie zaznaczyć, bo montuje się tylko w odpowiedniej pozycji.Operacja trwała 1,5 godz.na kanale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plastikowe powiadasz... No to faktycznie powinno dać się to zrobić "po staremu". Czyli wybijam byleczym, później prowizoryczny ściągacz ze śruby i podkładki i powinno się udać tak?

Trochę mnie uspokoiłeś :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wyjmować belki. Zabieg jest dość prosty w zasadzie. Jak Nel pisał, tuleje są plastikowe. Ja dobrałem odpowiedni klucz nasadowy ciężki młot i poszło. Wkładałem za pomocą "ściągacza" do tulei belek tylnych. Chyba był od vectry. Zabieg jednak wykonywałem u bardzo porządnego i wyjątkowo ludzkiego mechanika. Sam nie miał czasu ale wpuścił mnie na podnośnik i służył doświadczeniem oraz pomocną dłonią :D Mi pewnie by zajęło dużo więcej czasu rozgryzienie jak to ugryźć. No ale nie rodzimy się z tym. Trzeba najpierw coś zrobić, żeby wiedzieć jak to zrobić :D Problematyczna była prawa strona bo tam kocioł przy śrubie ale poza tym to młot i śruba. Aż strach na głos powiedzieć ale jest wreszcie jeden mechanik którego mógłbym z czystym sumieniem polecać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

odświeżę troszkę temat,

 

również mam do wymiany tuleje, i w związku z tym mam kilka pytań

czy samochód trzeba podnieść oba koła do góry, czy może stać na kołach??

czy wykręcasz od razu dwie śruby (lewa i prawa) żeby przód belki się opuścił?? czy da radę po kolei najpierw jedna strona potem druga??

 

może jest jakiś z manual wymiany

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpięciu amortyzatorów można robić strona po stronie. Prawa strona jest trudniejsza i trzeba walczyć z linkami od ręcznego i przewodami hamulcowymi. Ja wypiąłem linkę od ręcznego i odczepiłem przewody hamulcowe od belki. Prawa strona jest łatwa i nie ma tam zagadek. Auto jednak musi wisieć i koła muszą być zdjęte. Jeden z zabiegów który najłatwiej wykonać na podnośniku. Na plecach to koszmar i nie wiem czy udało by się wybić tuleje, z kanału też ból.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawa strona jest trudniejsza

Prawa strona jest łatwa i nie ma tam zagadek.

Teraz tylko wyjaśnij czy to faktycznie prawa, czy ta "druga prawa"....

"druga prawa" zazwyczaj nazywana jest LEWĄ

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien pamiętaj, żę punk widzenia zależy zawsze od punktu patrzenia więc prawa podana przez kolegę jest prawaą stroną stojąc tyłem do samochodu. Nom ale jak to nasz Boguś lina powiedział "młody jak nie można przodem to trzeba tyłem do przodu" :D:)

 

P.S. Przepraszam za OT ale jakoś nie mogłem się powstrzymać

 

A wracając do tematu przewody hamulcowe są po lewej stronie a nie po prawej i żeby nie było wątpliwości po tej właściwej lewej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to powodzenia ja jod jutra startuje z regeneracjo przedniego zawieszenia tzn:

-wymiana sworznia wahacza oraz obu tulei wahacza strona prawa i lewa

-wymiana łożyska piasty przód obie strony

-regeneracja przednich sanek silnika

*wymiana obu tulei

*wymiana gum stabilizatora

*wymiana przednich wsporników sanek silnika

 

Czas na wykonanie zadania do poniedziałku do zachodu słońca nie wiem czy podołam.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!