Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Oznaczenie 1.9 dci (i) niebieskie?


miskun

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

spotkał się ktoś z Was może z taką maszyną? 1.9 dci, ale ostatnie "i" jest niebieskie

Mam na myśli oznaczenia, na listwach bocznych. Poprzedni właściciel twierdzi, że to jakaś limitowana wersja z 115-toma kucykami.

 

Dziękuję za jakikolwiek trop...

Pozdrawiam!

Edytowane przez miskun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ściema 1.9dCi jak najbardziej wychodziły miały od 105 do 115KM posiadający inne wtryski, pompę i turbinę jest znacznie bardziej wytrzymalszą jednostką. Wychodziły również w Megane ph II. Najczęściej auta z tymi silnikami są bardzo bogato wyposażone.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taki silnik w megance coupe I phII. Te silniki miały tylko 102KM (niektóre katalogi pokazują 105KM. Ten sam silnik chyba występował też w volvo v/s40 i miał ze 115KM. Bardzo fajna jednostka, byłem z niej super zadowolony - zero problemów przez jakieś 6 lat użytkowania. Na części (osprzęt) wydałem przez 6 lat niecałe 200zł (przepływka była uszkodzona już przy zakupie - 150zł, elektrozawór podciśnienia - 40zł, gumowy wężyk od czujnika ciśnienia - 10cm, 1zł). Gdybym miał kupić drugi raz to bym brał własnie z niebieską literką "i".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potkał się ktoś z Was może z taką maszyną? 1.9 dci, ale ostatnie "i" jest niebieskie

Mam na myśli oznaczenia, na listwach bocznych. Poprzedni właściciel twierdzi, że to jakaś limitowana wersja z 115-toma kucykami.

Ja mam niebieskie ''i'', myślałem że to sobie po przedni właściciel pomalował dla bajeru, ale jak się dobrze przyjrzałem, to własnie zastanawiałem się czy to nie jest oryginalne, bo precyzyjnie pomalowane. Teraz już nie jestem sam, dodam że mój motor ma chyba te 102KM, co do wyposażenia wersja expresion, szyby lekko przydymione, przednia chyba powinna być fioletowa, lecz rocznik się nie zgadza chyba ktoś zmieniał. Esp mam, ale klima manual, jak to taka lepsza wersja, to powinny być białe zegary, półskóra, klimatronik i dwa dachy, wtedy byłaby to lepsza wersja. Silnik odpukać łądnie pracuje, oliwy nie pobiera, nie leje się nigdzie. Tylko to spalanie, poniżej 5.4L nie zejdę, a innym pali 4L przy 120km/h.

 

Pozdro dla niebieskich ''i''

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

białe tarcze zegarów w scenicach były tylko i wyłącznie w 2.0 16V 140KM po lifcie. Wszystkie diesle miały szare, albo czarne zegary (wersja mer du nord).

Spalanie 4l przy 120km/h to jakaś bajka, ja mniejszą meganą nie byłbym w stanie takiego spalania uzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie Dzięki :(

 

Dodano: 17 wrz 2013 - 15:40

Niestety nie ściema 1.9dCi jak najbardziej wychodziły miały od 105 do 115KM posiadający inne wtryski, pompę i turbinę jest znacznie bardziej wytrzymalszą jednostką. Wychodziły również w Megane ph II. Najczęściej auta z tymi silnikami są bardzo bogato wyposażone.

Inne wtryski, pompe i turbinę? ;) yyyyy, ma ktoś może dokładny opis tego silnika, tak jak np. w książkach sam naprawiam?

Turbibnę mam regenerowaną, ale co jak padną wtryski, jakie mam w tedy szukać? Nie ma czasem problemów z destępem do nich? ;)

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Zaciekawiło mnie to niebieskie "i" i trochę poszukałem. Na angielskim forum znalazłem dokładny opis ale dla silnika 1,5dci.

LINK->NIEBIESKIE I

Różnic jest rzeczywiście sporo :D .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie diesle miały szare, albo czarne zegary (wersja mer du nord).

mi się podobają te właśnie z pomarańczowymi cyframi, oraz te fotele i przełączniki bajka..

białe tarcze zegarów w scenicach były tylko i wyłącznie w 2.0 16V 140KM po lifcie

miałem kiedyś RX4 2.0 16V to prawda miałem białe zegary, ale i w dieslach można spotkać, więc pewnie ktoś wymieniał.

Spalanie 4l przy 120km/h to jakaś bajka, ja mniejszą meganą nie byłbym w stanie takiego spalania uzyskać.

no w internecie pełno tego typu wypowiedzi, ja jakbym zszedł do tych 5.0 to już by było bardzo dobrze, ale to zapewne gdzieś w trasie dalej, może i ktoś schodzi do 4.0, ale komp okłamuje i w rzeczywistości pali 5L, ja tak miałem w passacie,tyko że w drugą stronę pokazywał 5.5, a palił 6.7L, scenic pokazuje co do setki, no może jest różnica 0,1L i może dlatego pokazuje realną średnią.

 

Panowie, co do turbo to ze zmienną geometrią posiada ten elektrozawór sterowania ( w pasku się mówi N75, nie wiem jak w renault),a bez zmiennej, ze zwykłymi łopatkami też posiada ten zawór? Bo w Lagunie 120KM miałem taki zawór i się tym bolcem na śrubokręt regulowało, żeby wcześniej wstawała, w scenicu też mam taki sam zawór z regulacją, czy to znaczy że posiadam wersję 102KM ze zmienną geometrią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

jest, ale jak poknocisz to potem ciężko dojść z tym ładu z powrotem. Jak weźmiesz załóżmy dwa obroty w którąś stronę i będzie źle, to potem jak wróćisz dwa obroty, to wraz będzie błąd i będziesz musiał jeździć i ustawiać aż ugadniesz. Słyszałem, że czasami to pomaga, samochód lepiej się zbiera, w Lagunie ze zmienną trochę dało, tutaj jak jest zwykła jak piszą koledzy, nie wiem czy by coś to dało. W prawo podobno się zwiększa ciśnienie, ja u siebie kręciłem pół obrotu, ale żadnej różnicy nie zauważyłem.

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, u siebie w taki sposób poknociłem. Rozbierałem zawór do przeczyszczenia, a że wcześniej tego nie robiłem to myślałem że wykręca się tą śrubę aby go rozebrać. W efekcie auto w zakresie 2500-3000 obr. przy gwałtownym przyspieszaniu delikatnie szarpie, jak by turbina dostawała czkawki. Szukam więc teraz sposobu aby śrubę regulacyjną przywrucić do pierwotnego stanu, między innymi metodą prób i błędów. Szukałem w sieci zdjęć rozebranego zaworu aby mniej więcej wykręcić śrubę mniej więcej na taką samą wysokość ale bez reultatu. Musiał bym kogoś znależć z takim samochodem i zobaczyć jak jest wkręcona na nie ruszanym zaworku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!