Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak odłączyć zawór EGR 1.9 dTi


tomekkw

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam taki egr jak na zdjeciu kolegi Tomekkw - powyżej.

Czyli zupełnie inny jak w dci...

Chodzi mi o to ja sobie poradzic z ta rurą doprowadzającą spaliny...boje się odkrecać żeby nie urwać tej rury, może da się tylko odgiąć po odkręceniu zaworu od kolektora...

Bardzo prosze o odpowiedź kogoś kto juz czyścił, albo zaślepiał zawór w takim silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam, czytam cały dzień o czyszczeniu egr-a zabrałem się do demontowania go i utknąłem, odkręciłem te dwie śrubki ale nie mogę go wyciągnąć z tej rurki. Jest on do niej jakoś przymocowany czy jest aż tak bardzo zapieczony że nie chce wyjść? Może mi ktoś opisać jak go wyciągnąć? Zawór taki sam jak na zdjęciu na 1 stronie tematu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A bawił się ktoś tym zaworkiem który jest zaznaczony na zielono? Z tego co wyczytałem i co mówił mi mechanik to on steruje egr'em i swego czasu u mnie wydawał dźwięki (takie bzyczenie) a od jakiegoś czasu go nie słyszę :-? Nie wiem czy przejmować się tym, czy coś mu się stało. Dodam że autko ostatnio zaczęło trochę kopcić (widzę po zderzaku) i jakby troszkę mocy mu ubyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ostatnio zabrałem się z wyczyszczenie EGRa, poszło gładko tyle że autko zaczęło teraz palić więcej klekotać jak traktor i trząść się jak galareta :shock: czy przyczyną może być jakaś drobinka syfu która spadła do środka czy coś innego np. wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włocławianin, a dobrze dokręciłeś egr? Założyłeś tą blaszaną podkładkę? Niemożliwe że takie rzeczy się stały po czyszczeniu, ja czyściłem już swój ze trzy razy i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, wszystko złożyłem dobrze Egr był zasyfiony tak że wolnego miejsca nie było, tyle że silnik już wcześniej nie chodził tak jak powinien, prawdopodobnie któryś wtrysk do zrobienia ale tym już się zajmie fachura od diesela :-x zobaczymy ile mnie to będzie kosztować :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włocławianin, jestem we Włocławku od poniedziałku do piątku od rana do wieczora, jakby co to możesz podjechać i obsłuchamy/porównamy zachowanie silników <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A bawił się ktoś tym zaworkiem który jest zaznaczony na zielono? Z tego co wyczytałem i co mówił mi mechanik to on steruje egr'em i swego czasu u mnie wydawał dźwięki (takie bzyczenie) a od jakiegoś czasu go nie słyszę :-?

 

Ktoś rozwiązał tą zagadkę ? U mnie też ten zaworek czasem bzyczy zwłaszcza jak temperatura jest w okolicach 0. Jak silnik się zagrzeje to przestaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

niejeden z panów powyżej napisał że wyjął zawór i przeczyścił..

nikt nie napisał jak się do jego dostał i jak tego dokonał.. również zamierzam dostać się do erg i dołączam się do zapytania jak to zrobić

 

no własnie, ja tez psikam WD40 i nic, sruby odkrecone i lipa... pomózcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Przeniesiono i scalono z tym tematem.

Witam

Czy mogę prosić o radę czy da się zaślepić EGR w moim przypadku? Zakupiłem blaszkę zaślepiającą, ale widzę, że konieczne jest odłączenie części mechanicznej EGR i pozostawienie elektrycznej.

Niestety próbowałem bez użycia narzędzi, ale nie da się go 'przepołowić'. Czy mam użyć młotka ew. gumowego? :) Nie chciałbym czegoś uszkodzić, w związku z czym proszę o jakieś wskazówki co i jak.

Renault Megane 1.9 DTI 80KM silnik F9Q 744

post-52592-0-63950800-1417914162_thumb.jpg

post-52592-0-30975500-1417914171_thumb.jpg

post-52592-0-65386400-1417914334_thumb.jpg

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy dobrze pamiętam ale gdzieś na forum było podane, że ten typ EGR wystarczy po odkręceniu odwrotnie wcisnąć (odwrócić około 180 stopni) i przykręcić tylko na 2 śrubach.

Musiałbyś poszukać w starszych postach.

http://megane.com.pl/topic/5123-renault-scenic-19-dti-2000-jak-odlaczyc-zawor-egr/page__p__45763#entry45763

Samego odłączenia wtyczki też można spróbować:

http://megane.com.pl/topic/17043-czyszczenie-zaworu-egr/

ten temat też może być pomocny:

http://megane.com.pl/topic/34517-19-dti-98-km-problem-egr/

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!