FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Renault Scenic 1,9 dti 2000 : Jak odłączyć zawór EGR - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Renault Scenic 1,9 dti 2000 : Jak odłączyć zawór EGR

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   tomekkw 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 19-listopad 07
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1,9 DTI
  • Przebieg (tys.km):120

Napisano 30 grudzień 2007 - 12:05

Witam !
Po gruntownym przeszukaniu forum odnalazłem sporo dywagacji nt egr-u tzn, wiadomo co to , do czego słuzy,czy odłączać czy nie itd, nie znalazłem natomiast konkretnej informacji jak wyczyścić - albo jeszcze lepiej odłaczyć to ustrojstwo w silniczku 1,9 dti. (chyba że cos przeoczyłem ...) Stąd moja prośba do bardziej doświadczonych forumowiczów o konkretne info jak tego dokonać...
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
R19/
Peugeot Partner/
Peugeot 307/
Renault Scenic
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   topol 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 26-wrzesień 07
  • Skąd:Sierpc, Warszawa
  • Silnik:1,9DTI
  • Przebieg (tys.km):169

Napisano 30 grudzień 2007 - 13:42

tomekkw, ja mam zawór EGR na sprzedaż bo kupiłem nowy i się okazało ze stary jest dobry bo zmian nie zauważyłem , tak mnie pokierował mechanik :mrgreen:
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   snap 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 25-marzec 07
  • Skąd:DW
  • Silnik:2.0T
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 30 grudzień 2007 - 13:53

jak wyczyscic - najlepiej srodkiem do czyszczenia gaznikow albo nitro
jak odlaczyc - po wyjeciu zaspalac otwor w krotym byl zamontowany pozniej najlepiej podpiac sie pod komputer i "wylaczyc" go
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   tomekkw 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 19-listopad 07
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1,9 DTI
  • Przebieg (tys.km):120

Napisano 30 grudzień 2007 - 14:17

Dzięki Snap za podopwiedź, ale chodziło by mi o bardziej "łopatologiczne" podejście do sprawy np. zastanawiam się co z ustrojstwem które połączone jest gumowym wężykiem z w/w zaworem, czy je także należy wypiąć, co zrobić z przewodami które do niego wchodzą i wychodzą i...co to kurka właściwie jest i do czego służy?
A tak odnośnie zaspawania otworu po egrze to wydaje mi sie to dość radykalne (z różnych przyczyn np.odsprzedaży mogę zapragnąć powrotu egr-u) co sądzisz o pomyśle przykręcenia w tym miejscu czegoś w rodzaju zaślepki (metalowa blacha) lub (jak gdzieś zaczytałem na forum) wstawienie takiej blachy między kolektor a (nieczynny już) zawór egr?
Dla jasności tematu załączam foto..

Załączone pliki

  • Załączony plik  egr.jpg (73,99 KB)
    Ilość pobrań: 1126

R19/
Peugeot Partner/
Peugeot 307/
Renault Scenic
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   iceq 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 27-listopad 07
  • Skąd:SIERADZ
  • Silnik:1,9 DTi F9Q744
  • Przebieg (tys.km):170000

Napisano 31 grudzień 2007 - 18:14

topol napisał:

zawór EGR na sprzedaż
Kolego topol a do jakiego silnika dti masz ten zawór?? Taki jak na fotce poniżej czy ten do silników F9Q744 ??
Pozdrawiam
iceq
Nie ważne co, ważne by frajde sprawiało, sc38 cb1300 x4
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   tomekkw 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 19-listopad 07
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1,9 DTI
  • Przebieg (tys.km):120

Napisano 31 grudzień 2007 - 19:11

Istotnie Kolego Iceq to co na zdjęciu to ze silnika F9QA7, ale co sprzedaje Topol to nie wiem...
Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku Tobie i wszystkim Forumowiczom życzę! Tomekkw
R19/
Peugeot Partner/
Peugeot 307/
Renault Scenic
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   iceq 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 27-listopad 07
  • Skąd:SIERADZ
  • Silnik:1,9 DTi F9Q744
  • Przebieg (tys.km):170000

Napisano 02 styczeń 2008 - 16:39

tomekkw napisał:

albo jeszcze lepiej odłączyć to ustrojstwo w silniczku 1,9 dti.
Potrzeba matką wynalazków!!!!! Ostatnio zabrałem się za czyszczenie zaworu EGR i super. Wyczyściłem. Wymyłem w nafcie. Wysuszyłem. Założyłem i przejechałem jeszcze 30 km. Auto straciło moc, zaczęło kopcić. Myślę sobie że chyba coś popsułem. Rozebrałem, sprawę zbadałem i cóż? Czyszczeniem chyba popsułem zawór EGR bo nafta pewnie dostała sie do komory z elektromagnesem etc etc etc. Nie wnikam już. Nowy zawór EGR na allegro to koszt 680 PLN, regenerowany ok 190 PLN. A ja odwróciłem go tak że druga komora zaślepia wylot kolektora wylotowego. Wadą tego rozwiązania (w moim przypadku chwilowego bo zamówiony mam juz następny) jest to że zawór EGR nie jest dokręcony na trzy a jedynie na dwie śruby. Auto lepiej zapalało. Kontrolka się żadna się nie świeci więc gra muzyka i gaz do dechy. Nie jestem tylko pewien czy tym zaworem nadmiar powietrza z turbiny nie jest też upuszczany. W passacie miałem to g.. EGR zaślepione i było ok. Może ktoś ma inne doświadczenia. Eksperyment przeprowadziłem sam na własne ryzyko. I działa. Silnik to F9Q744 więc zawór EGR wygląda inaczej niż ten na foto.
Pozdro
Nie ważne co, ważne by frajde sprawiało, sc38 cb1300 x4
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   kisand 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-lipiec 07
  • Skąd:Lublin
  • Auto:Megane Iph II grandtur AIR
  • Silnik:1.9 dTi F9Q744
  • Przebieg (tys.km):112

Napisano 02 styczeń 2008 - 20:57

iceq napisał:

Silnik to F9Q744 więc zawór EGR wygląda inaczej niż ten na foto.


Kolego gdzie odczytać jaki jest symbol mojego silnika ?
F9Q-to napewno ,dalej nie wiem .
Autko to Megane I ph II 1.9 dTi 80 KM ,2003 rok,wersja AIR -kombi .
Jeśli ktoś wie to prosze o pomoc .
CB-President George+Sirtel Helikal 165 cm.na relingu
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   tomekkw 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 19-listopad 07
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1,9 DTI
  • Przebieg (tys.km):120

Napisano 02 styczeń 2008 - 23:23

Najprościej...z tabliczki znamionowej...czasem warto przejrzeć instrukcję...:mrgreen:
pozdr.

Załączone pliki

  • Załączony plik  6.03.jpg (181,85 KB)
    Ilość pobrań: 1001

R19/
Peugeot Partner/
Peugeot 307/
Renault Scenic
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   __Marcin__ 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 12-listopad 06
  • Skąd:Pruszków
  • Silnik:1.9 dTi F9Q736
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 03 styczeń 2008 - 06:37

kisand napisał:

Autko to Megane I ph II 1.9 dTi 80 KM ,2003 rok,wersja AIR -kombi .
Jeśli ktoś wie to prosze o pomoc .


Symbol Twojego silnika to F9Q744 :mrgreen:
Renault Scenic I phII 1.9 dTi F9Q736
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   HeniuF1 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 15-grudzień 07
  • Skąd:lubuskie Z. G.
  • Silnik:1.9dti
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 03 styczeń 2008 - 16:37

co to jest za urzadzenie plastikowe z dwoma wezykami wyzej pokazane na zdjeciu zakreslone w zielone kulko umie w aucie to brzeczy co to oznacza??
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   kisand 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 02-lipiec 07
  • Skąd:Lublin
  • Auto:Megane Iph II grandtur AIR
  • Silnik:1.9 dTi F9Q744
  • Przebieg (tys.km):112

Napisano 03 styczeń 2008 - 17:56

__Marcin__ napisał:

Symbol Twojego silnika


Dzięki kolego Marcin.
CB-President George+Sirtel Helikal 165 cm.na relingu
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   tomekkw 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 19-listopad 07
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:1,9 DTI
  • Przebieg (tys.km):120

Napisano 03 styczeń 2008 - 22:03

Heniu jak mniemam to elektrozawór sterujący pracą EGR ale to tylko dywagacje-pytanie pozostawiam do wyjaśnienia dla kogoś b.zaawansowanego w tym temacie :mrgreen:, u mnie również czasem jest słyszalny...
Heniu a jak tam bagnet- znalazłeś?
R19/
Peugeot Partner/
Peugeot 307/
Renault Scenic
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   HeniuF1 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 15-grudzień 07
  • Skąd:lubuskie Z. G.
  • Silnik:1.9dti
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 04 styczeń 2008 - 15:14

tomekkw no pewnie ze bagnet znalazlem jest tam gdzie sie wlewa sie olej takie proste ale nie spotkalem sie z tym wczesniej .
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   topol 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 26-wrzesień 07
  • Skąd:Sierpc, Warszawa
  • Silnik:1,9DTI
  • Przebieg (tys.km):169

Napisano 06 styczeń 2008 - 09:34

no ja mam taki jak na pierwszej fotce tak samo wyglada, numery ci moge podać tego zaworu, a pochodzi od 1,9Dti rok 2000, silnik 72kW, zamierzam dzis lub jutro wystawic go na allegro :mrgreen:
0

Udostępnij ten temat:


  • 3 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer