Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mikropęknięcie paska wielorowkowego


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu dzisiejszym przy okazji innych czynności pod maska, rzuciło mi się w oczy, że na pasku alternatora na długości 1,5-2cm jest z wierzchu takie mikropęknięcie w jednym miejscu, mniej więcej na środku szerokości paska.

Dziwne jest to mikropęknięcie tym bardziej, że nie jest to stary pasek, był wymieniany w Maju tego roku. Niestety dopiero dziś sprawdziłem i jest to pasek

Bosch 6 PK1100 250 czyli pasek który wcale nie jest dedykowany do Meganki a do Vel Satisa i Espace (tak mechanicy dobieraja paski). Czym może być spowodowane to peknięcie? Zbyt duzym naciągiem, czy może po prostu wadą fabryczną? Co prawda pasek jest gruby a peknięcie powierzchowne, ale zastanawiam się czy kwalifikuje się to odrazu do wymiany czy można jeszcze chwilę pojeździć oczywiście nie żyłując na wysokich obrotach?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pasek ugina się 0.5-1cm na środku między rolkami to jest ok. Też mam pasek Boscha i póki co od 7 lat nie ma z nim problemu, nie wiem tylko czy zdołam odczytać symbol. Pasek taki nie musi byc dedykowany tylko do jednego modelu. Z małymi mikropęknięciami można jechać ale trzeba sprawdzać stan i nie odwlekać wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Patrzyłem jeszcze dziś dokładnie na ten pasek i koło pasowe alternatora, z którym słyszałem, że często w stanie rozkładu bije i wprawia w drgania pasek. Koło alternatora wydaje się w porządku, nie drga na boki, nie wprawia paska w drgania. Za to zauważyłem niepokojący objaw. A mianowicie to szerokie koło z rowkami po którym przechodzi pasek- na samym dole- to koło połączone z silnikiem (nie wiem jak się ono fachowo nazywa)- tam wydaje mi się, że wpada ono w drgania a przez to i pasek w tamtym miejscu. Niby ręką sprawdzałem i nie czuć tam żadnych luzów na tym kole przy zgaszonym silniku. Albo jest to złudzenie i po prostu koło drga razem z drgającym silnikiem. Czy to koło się wymienia?

 

Dodano: 09 gru 2013 - 23:37

W dniu dzisiejszym pasek wymieniony już na właściwy Gates 5PK1113, mam nadzieję, że lepiej się spisze niż poprzedni Boscha. Temat do zamknięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!