Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem przy minus 12C


Rekomendowane odpowiedzi

od dwóch tygodni posiadam scenica 1,9 dci 2004 r dzisiaj rano odmówił współpracy. Po uruchomieniu startera słychać tylko zgrzyt podanie prądu z innego aku nic nie dało. podejrzewam aku ale czemu centralny okna itp. działają bez zarzutu. Aku wygląda na nie wymieniany od nowości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem (a w zasadzie nie ja tylko szwagier i jego Zafira) świeżo po takiej lekcji. Będąc na sylwestrowym wypadzie w Pieniny autka garażowaliśmy pod chmurką tuż obok siebie. Po którejś nocy, gdy temperatura spadało do ok. -18° C, Zafira szwagra zachowała się bardzo podobnie, tzn. prąd był, rozrusznik kręcił (do pewnego czasu oczywiście) ale bez efektu. Mój Scenic zakręcił i zapalił za pierwszym razem. Pożyczanie prądu nic nie dało, doładowanie akumulatora – również. Pozostał tylko „telefon do przyjaciela”, który poradził dolewkę niewielkiej ilości benzyny lub jakiegoś „uszlachetniacza” do ON i po kilku godzinach ponowną próbę odpalenia auta. Sposób ten okazał się trafiony! Diagnoza: Przed wyjazdem tankowałem na BP w Śremie ten droższy ON (z szaliczkiem, że niby na zimę), szwagier natomiast „zaoszczędził” i nalał „zwykły” ON ze stacji przy TESCO w Poznaniu. W niskiej temperaturze parafina raczyła pozatykać filtr paliwa i tyle. Góral-benzyniarz ze stacji „no-name” w Niedzicy przy Hotelu „Pieniny” twierdził, że „Panie, te w miastach nie majom oleju na zimę!”. Potem tankowaliśmy u niego i sytuacja więcej się nie powtórzyła. Nie wiem, być może to jest to, choć nie jestem pewien, bo Zafira kręciła ale bez rezultatu, ale tam nie ma tyle elektronicznych bajerów co w Scenicu II, może stąd ten zgrzyt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale rozrusznik kręci po podaniu prądu z innego aku? jak nie to sprawdź przewody do rozrusznika i sam rozrusznik jak nie kręci. jeżeli kręci i nie zapala to zobacz czy dochodzi paliwo, i czy jest podawane. Jak z paskiem rozrządu? mógł przeskoczyć i dlatego nie zapala. zgrzyt od zaworu po kolizji. ale w to wątpię. raczej stawiam na wyrobiony rozrusznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wojwod, wnioskuję po objawach, że to aku. do wymiany. Niektóre baterie po 3 latach z dnia na dzień padają. (Bosch tak ma) Podjedź do elektryka w celu przemierzenia prądu rozruchu. Tam dowiesz się reszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

„zaoszczędził” i nalał „zwykły” ON ze stacji przy TESCO w Poznaniu. W niskiej temperaturze parafina raczyła pozatykać filtr paliwa i tyle.

 

Ja stawiam, że to była główna przyczyna tego stanu. Jak sam piszesz potem już nie było problemacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!