Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odgrzybianie klimatyzacji preparatem Wurth


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałem u siebie odgrzybić klimę w Megi II 1,9Dci, 120km preparatem Wurth :

http://www.klimanovum.pl/1081,wurth-preparat-do-dezynfekcji-klimatyzacji.html

Sposób użycia:

Wyłączyć klimatyzację i wentylator.

Wsunąć sondę do przewodu (nr 6 na schemacie) odprowadzającego wilgoć z parownika.

Rozpylić około połowy zawartości puszki (ok. 30 sekund). Jedno opakowanie wystarczy do dwukrotnego zastosowania.

Rozpuszczone zanieczyszczenia wydostają się na zewnątrz przez przewód odprowadzający wilgoć.

Odczekać przynajmniej 10 minut przed ponownym włączeniem klimatyzacji

Mam pytanie do osób, które stosują ten preparat : demontuję schowek pasażera, wyjmuję filtr PP wtykam wężyk najgłębiej jak się da i psikam na parownik (ewentualnie można jeszcze psiknąć w rurkę odpływu), następnie odczekuję 10 minut i zakładam nowy filtr i to wszystko? nie trzeba stosować takiej procedury że przez jakiś czas ma działać klima na obiegu wewnętrznym przy zamkniętym aucie i uchylonych szybach i wyjętym lub włożonym nowym PP? - jak Wy to robicie?

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja robię tak jak nakazuje instrukcja Renault. Oni psikają preparat do odgrzybiania klimy po wprowadzeniu rurki przez otwór do schłodzenia schowka przed pasażerem. Ja trochę to zmieniłem i demontuję schowek (bo i tak wymieniam filtr klimy przy tej okazji), demontuje rurkę od schowka oraz zdejmuję rurę plastikową od nawiewu na nogi pasażera z przodu i z tyłu. Ustawiam sobie pokrętło sterujące nawiewem na nogi i mam w miarę dobry podgląd na parownik. Najpierw czyszczę miejsce na filtr klimy, a potem przez otwór od rurki schowka wtryskuję dokładnie preparat na parownik. Po tej operacji składam wszystko do kupy wraz z nowym filtrem klimy. Montuję schowek i po tym czasie odpalam silnik i klimę i czekam około 15 minut. I po sprawie. I ewentualnie pożyczam od siostry ozonator i ozonuje sobie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston76 + dzięki za informację (też używasz tego Wurtha?), widzę że masz inny motor, ciekawe czy przy 1,9DCi 120km FQ9 będzie tez tak dobry wgląd na parownik, czy trzeba będzie zapuszczać po omacku :)

ps. rzeczywiście tego preparatu styknie na dwa razy? bo piszą w instrukcji że 30 sek. piskania do połowa opakowania.

Edytowane przez robertokot25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, wiem :notacrook:, doczytałem już o tym żeby tego nie robić :!:, tylko bezpośrednio na parownik + można jeszcze od dołu przez wężyk spustowy.

 

Dodano: 18 lis 2013 - 10:08

To ja już nie wiem jak to ma być, bo z tego co czytam w necie na różnych forach (odnośnie preparatu Wurth) to robią to tak :

1.Spryskanie preparatem parownika, następnie zatykają otwór po filtrze kawałkiem kartonu (nie wkładają jeszcze nowego filtra) i załączają na maxa klimę lub na maxa ogrzewanie na obiegu otwartym lub zamkniętym (szyby ciut uchylone) i tak sobie działa przez 15 minut - ale czy wtedy jak nie ma włożonego jeszcze filtra, to czy nie wleci jakiś przyczajony syf...

2.Spryskanie preparatem parownika, następnie zakładają od razu nowy filtr i załączają na maxa klimę lub na maxa ogrzewanie na obiegu otwartym lub zamkniętym (szyby ciut uchylone) i tak sobie działa przez 15 minut.

Który sposób w przypadku preparatu Wurth, będzie najbardziej optymalny? oczywiście przed zastosowaniem preparatu, miejsce po filtrze zostanie dokładnie odkurzone liści i innych syfów.

Proszę jeszcze o wypowiedzi osób, który używały tego Wurtha lub podobnego w megance 1,9Dci FQ9, bo tam gdzie będzie psikane na parownik to chyba jest wentylator i żeby nie zrobić zwarcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Małe zainteresowanie tematem bo ludzie nie wiedzą albo nie chcą dokładać złotówki do auta bo jak jeździ to po co pieniądze ładować. Sam znam wielu takich. "Jak się zepsuje to będziem naprawiać żekł chłop z tych co to panie jeździłem 5 lat i złotówki nie dołożyłem", a szkoda bo wszystkie dokładki czekają tego kto kupi od chłopa:bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!