Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

błąd sondy lambda i czujników wałka rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem program MaxiECU do doraźnej diagnostyki z którego wynika że jest kilka błędów nie istotnych / bo nie zapala się jeszcze check /....m.innymi grzałki sond lambda , czujnik położenia wałka rozrządu itd. Wszystkie te czujniki są na jednym przewodzie zasilającym i tym samym sprawnym bezpieczniku F14. Przeczyściłem skrzynkę bezpieczników / wszystkie złączki , gniazda i same bezpieczniki kontaktem /.Największą jednak trudnością jest demontaż samych wtyczek aby ich nie połamać :notacrook:.Mimo największej ostrożności .... w tym aucie nie wychodzi :!:.Auto chodzi równo , na wolnym biegu i w czasie eksploatacji.W przypadku wypięcia bezpiecznika F14 zasilającego ten obwód wywala check i awarię silnika...nie można odpalić auta.Co do spalania trudno powiedzieć bo cały czas miasto / ok. 12 l /.Pytanie :

czy jest jakaś zależność w przypadku przepalenia lub zwarcia obwodu grzałki sondy lambda do zachowania się pozostałych dwóch czujników , jaka powinna być oporność grzałki sondy , jakie zrobić pomiary aby zdiagnozować konkretnie uszkodzenie a nie wymieniać czujników na oślep.Proszę o sugestie :!:

 

Ps. Po odpinałem wtyczki..zasilanie 11.95 V na wejściach czujników. Oporność grzałki sondy lambda / górnej / 10 ohm , podpinając poszczególne czujniki nie ma znaczącego spadku napięcia ...no działającym silniku wpinając się szpilką w kabel 11,93 V.

Coś mi się wydaje ze ten programik można posmarować musztardą i dać psu ;)

post-1723-0-85361200-1384761056_thumb.jpg

post-1723-0-89331100-1384761074_thumb.jpg

Edytowane przez andrzejm36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam!

W jaki sposób bada się sprawność sondy lambda ?

Czy pomiar polega na sprawdzeniu oporu (ohm) po nagrzaniu silnika i odłączeniu kostki od sondy i wpięciu się miernikiem w odłączoną kostkę i sprawdzeniu zmieniających się parametrów przy dodawaniu gazu ?

 

Dodano: 05 gru 2016 - 12:31

Muszę ponowić moje pytanie bo nie mogę się umówić z auto-elektrykiem już drugi tydzień z powodów niezależnych od niego, a ja muszę mieć pewność prawidłowego funkcjonowania sondy z powodu dłuższego wyjazdu autem.

Zrobiłem fotki jak wygląda u mnie instalacja podłączona do sondy, pomoże ktoś w które kabelki się wpiąć i zmierzyć napięcie/opór ?

post-55469-0-36727400-1480937418_thumb.jpg

post-55469-0-32621000-1480937549_thumb.jpg

Edytowane przez Nft
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tak białe to grzałka, szary to masa, czarny to wyjście sygnału napięciowego z sądy.

Jak chcesz sprawdzić grzałkę to odpinasz wtyczkę i na tej od sądy mierzysz jaka jest rezystancja pomiędzy tymi dwoma białymi przewodami (na zimnej ok.10Ω ; na ciepłej <30Ω).

Następnie należy sprawdzić działanie ogniwa sondy i do tego najlepszy jest oscyloskop lub program diagnostyczny (może też być szybki woltomierz) aby móc sprawdzić amplitudę i częstotliwość sygnału napięciowego generowanego przez sondę. Orientacyjne aby stwierdzić czy sonda "żyje" wystarczy porządny multimetrem. Pomiar napięcia sygnału wyjściowego wykonujesz pomiędzy czarnym a szarym przewodem (wtyczka podpięta), uruchamiasz silnik (rozgrzewasz) i parzysz jak się zmienia napięcie w zakresie [0-1]V. Wartość napięcia powinna się szybko zmieniać a im wyższe różnice pomiędzy wartościami min i max tym tym dokładniej działa sonda. Szybkość zmian powinna być większa np. przy 3000obr/min w stosunku do zmian na biegu jałowym. Zakresy: (100-450)mV - mieszanka uboga; (450-900)mV - mieszanka bogata, i tak gdy depniesz na gaz to na woltomierzu powinieneś zobaczyć wartość odpowiadająca mieszance bogatej (podczas zwiększania się obrotów sinika), natomiast gdy puścisz gaz podczas schodzenia z obrotów (np. z 5000 obr/min) wartość odpowiadającą mieszance ubogiej.

Edytowane przez qwe789m
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!