Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Alternator - napięcie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam w jakim miejscu sprawdzić jaką moc daje alternator? chciałbym zmierzyć jakie napięcie daje. Mam problem bo jak odpalam auto to wszytkie śmiatła mrugają pzrez sek zanim nie odpali. Tak samo jest jak włączam dmuchawę na 6 to delikatnie przednie światła przygasają. Aku nówka funkiel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jakim miejscu sprawdzić jaką moc daje alternator?

chciałbym zmierzyć jakie napięcie daje

To dwie różne rzeczy :notacrook: Do mocy potrzebujesz jeszcze zrobić pomiar prądu.

Zdajcie sobie sprawę, że pomiar nie daje dokładnego obrazu na sprawność akumulatora.

Można to traktować orientacyjnie.

Najlepsze są specjalne mierniki do pomiarów akumulatora/ów.

Co z tego, że będzie odpowiednie napięcie jak nie będzie odpowiedniej wartości prądu przy obciążeniu :!: :!:

Mierząc samo napięcie sprawdzisz czy jest naładowany a po odpaleniu auta, czy jest ładowanie, czyli przy okazji alternator. ;)

Woltomierz podłączamy równolegle, amperomierz natomiast w szereg i najlepiej przez jakieś drobne obciążenie, choćby żarówkę.

Choć i tak sama żarówka w porównaniu z tym co potrzebuje rozrusznik przy rozruchu to mały procent zapotrzebowania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moc alternatora zapewne jest podana na tabliczce na nim . Nie ma jej tak dużo , 400, 500W ( tyle miały te co ja oglądałem). Dokładniej dowiesz się w jakiejś książce napraw , a może w instrukcji jest .

Napięcie ładowania zmierzysz na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika .

Uruchamiasz silnik , lekka przegazówka i mierzysz miernikiem na klemach, wg. mojej wiedzy powinno być około 14,5 volta bez obciążenia .

Jak będziesz dodawał obciążenie ( światła , dmuchawy itp.) zacznie maleć do poniżej 14 volt , max minimum to gdzieś 13,5.

Zdejmiesz obciążenie ładowanie powinno wracać do góry . Stąd przygasanie świateł po włączeniu obciążeń na maksa .

Kontrolki mogą przygasać z podobnej przyczyny , lub jest odłącznik odbiorników na czas uruchamiania auta .

Rozrusznik pobiera dużo mocy , jak zużyty może pobierać więcej stąd takie obciążenie na starcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzić prąd rozrusznika to musisz mieć miernik klamrowy.(takie szczypce) Broń Boże podłączenia szeregowo zwykłego miernika. Spalisz sobie go.

A to, że przygasają światła w czasie załączenia innego urządzenia to normalne. Wszędzie tak jest. Nawet jak Twój sąsiad załączy betoniarkę w nocy to widzisz u siebie jak Ci światła przygasają. :P Według I prawa Kirchoffa, oraz połączenia równoległego napięcie nie powinno maleć gdy pobór prądu się zwiększa. Ale praktyka się różni od teorii i zawsze będą jakieś spadki napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!