Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
olicja

Scenic I phI Pilot kluczyka , stacyjka czy jeszcze co innego...

Recommended Posts

olicja    0

Witajcie. Jestem tu nowa . Jezeli nie piszę w tym dziale to proszę o przekierowanie.

Czytam forum 3 dzień , są podobne usterki co u mnie jednak to nie to. Zaczynam... Wsiadam do scenica ( 97r) po otworzeniu drzwi z pilota. Immo mruga- naciskam przycisk na kluczyku celem zamknięcia i ponownego otworzenia drzwi ( po takiej operacji powinno nastąpić odblokowanie immo), jednak zero reakcji.Naciskam przyciskiem pod radiem drzwi reagują. Ponownie pilotem- nic. Wkładam kluczyk do stacyjki ( może coś ruszy) a tu cisza, kontrolki nie świecą ,głucho i ciemno.Stacyjka jak martwa. Jedyne co działa to awaryjne, zegarek, zpalniczka i długie światła. Sprawdziłam bezpieczniki w aucie po maską i w podszybiu- ok. Akumulator nowy, ale dla pewności sprawdzony też ok. Nie wiem co jeszcze mogę brać po uwagę. Rozprogramował się pilot ? Kluczyk mam jeden dlatego kłopot z porównaniem. Kostka stacyjki? Może jakieś sugestie...Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

po takiej operacji powinno nastąpić odblokowanie immo

Nie, immobilizer zostaje odblokowany po włożeniu kluczyka w stacyjkę. W kluczyku jest specjalny układa, który jest odczytywany przez komputer samochodu i jeżeli jest zgodny można uruchomić silnik. Tak to mniej więcej działa.

Mając kluczyk, pasujący do stacyjki, ale nie powiadający tego czipa, po przekręceniu stacyjki wszystkie kontrolki powinny się normalnie zapalić, da się nawet uruchomić rozrusznik, tyle że silnik nie zostanie uruchomiony.

Moim zdaniem problem jest ze stacyjką, W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy nie została wypięta wtyczka stacyjki, jeżeli nie to coś się upaliło wewnątrz stacyjki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
olicja    0

Sprawdzona stacyjka i kostka. Prawidłowe. Gdzie jeszcze można uderzyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

Wychodzi mi jedynie, że UHC nie ma zasilania, albo jest uszkodzone.

Jeszcze raz sprawdź wszystkie bezpieczniki, szczególnie te pod maską w skrzynce zasilającej z lewej strony, nad rozrządem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
audikom    1

Możesz tymczasem dla sprawdzenia ominąć stacyjkę , czyli wypiąć jej złącze z wiązki , próbować uruchomić auto na "krótko". Jeżeli wtedy kontrolki i reszta będzie działać potwierdzi się uszkodzenie w kostce w stacyjce . Przy okazji można wtedy sprawdzić czy są przejścia w kostce stacyjki.

Sprawdziłam bezpieczniki w aucie po maską i w podszybiu- ok

rozumie że bezpieczniki w środku w skrzynce bezpieczników też .

Share this post


Link to post
Share on other sites
olicja    0

Bezpieczniki sprawdzone we wszystkich trzech możliwych punktach pojazdu. Przy próbie uruchomienia na krótko ani drgnął, kontrolki nie zaświeciły. Jak mogę sprawdzić UHC- jeżeli jest taka możliwość we własnym garażu?. Jeszcze chwilę i to zacznie mnie przerastać...

Ps. W dniu kiedy to się stało wymieniałam baterię w kluczyku-pilocie. Może to ma coś wspólnego( nie było awarii wymieniłam bo mam ją dwa lata i bałam się że sama padnie i może być kicha).

Share this post


Link to post
Share on other sites
audikom    1

Jeżeli sprawdziłeś na prawde umiejętnie na złączu do stacyjki , to by mówiło że to nie wina stacyjki.

Spróbuj jeszcze raz wyjąć bezpiecznik clip (czy jakoś tak), włóż nowy.

Jeżeli nie pomoże to poszukaj na forum tematu o uzyskiwaniu kodu awaryjnego do uruchomienia auta w razie awarii kluczyka.

Robiłem to kiedyś rozkręca się kluczyk i po numerze wewnątrz obudowy uzyskuje się kod awaryjny , przy okazji loguje/przyucza od nowa kluczyk. Możliwe że wymiana baterii była temu winna, przy okazji sprawdź czy ta bateria dobra i czy kluczyk nadaje.

Dodam że bezpieczniki sprawdzaj dokładnie z czyszczeniem styków/nóżek , szczególnie te zewnętrzne.

Sorry bezpiecznik nie clip tylko alim nr f39

Edited by audikom

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

:P To nic nie da, tak jak napisałem, nie ma zasilania UHC, albo po włożeniu kluczyka w stacyjkę nie ma styku w stacyjce.

Po przekręceniu stacyjki kontrolki powinny się zapalić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
audikom    1

Trochę opisu elektryki. Może coś pomoże.

Jak się dopatrzysz to podają że w wersji Scenic bezpiecznik zasilania skrzynki bezpieczników znajduje się gdzieś obok akumulatora

megane 258-290.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites
olicja    0

Dzięki za podpowiedzi. Stacyjka na pewno dobrze sprawdzona, bezpieczniki również. Ale oki- jutro to powtórze z uwzględnieniem F39. Właśnie boję się tego przyuczania kluczyka żeby czegoś nie spartolić bo może jest z nim wszystko ok. Tylko jak mam to zrobić jak nie ma zasilania, chyba że jestem w błędzie. Kurcze - błędne koło!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

Skrzynkę UHC można jedynie sprawdzić wzrokowo, no chyba, że chce Ci się analizować co i jak w niej się "przestawia".

Z kluczykiem nic nie rób, to nie ma sensu. Nie przyuczysz kluczyka, skoro nie możesz włączyć zapłonu.

Trzeba zacząć od schematów elektrycznych i szukać zasilania UHC, potem lecieć po kablach i sprawdzać.

Takie pytanie bo nie napisałaś, to się stało ot tak, czy były jakieś wcześniej nieprzyjemności?

Nie zalało Ci skrzynki UHC?

 

PS

Sorki, że się upieram, ale mnie to wygląda, jakby nie było zasilania. Sprawdź dobrze przewód + od akumulatora do tej czarnej skrzynki obok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
olicja    0

No więc zacznę od początku. Zbliża się zima i postanowiłam naprawić ogrzewanie. Grzało ale bardzo słabo. Wymiana termostatu, przeczyszczone kable, odpowietrzony . Przy okazji tego samego dnia wymiana czujnika temp silnika ( na pulpicie koło zegarka zawsze pokazuje mi 80 st.) Usterka nie ustąpiła. Pojechałam na komp. w celu wykasowania usterki. Nic nie wykazało. Odłączył komp bez gaszenia autka, wsiadłam i pojechałam. Dojechałam do domu. Za godzinę miałam wyjazd. Poszłam do samochodu , otworzyłam drzwi z pilota i na tym koniec. Co było dalej ....napisane w pierwszym poście.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

( na pulpicie koło zegarka zawsze pokazuje mi 80 st.) Usterka nie ustąpiła

Bo czujnik od tego jest w prawym lusterku, od dołu wystaje taki czarny dzyndzel :P

Ta wartość wskazuje na zwarcie, Temat jest dokładnie opisany na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
olicja    0

Problem rozwiązany. Spalił ię kabelek za kostką stacyjki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×