Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przekładka kierownicy Megane/Scenic III do Megane/Scenic II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, od dłuższego czasu nurtuje mnie sprawa wymiany kierownicy na dopasowanej do tempomatu (doszukałem się części instalacji więc w sumie na co czekać).

Wertując fora natknąłem się na relacje w "renaultforum", z której wynika że operacja ta jest możliwa.

Wydaje mi się że najtrudniejszym fragmentem jest wymiana poduszki która należałoby mieć kompletną z wersji megane III.

 

Tutaj mamy pająka z Megane II

thumb_hosting_zdjec_1385845243__airbag2.jpg

 

1 - wtyczka od klaksonu

2 - wtyczka od tempomatu

3,4 - wtyczka od poduszki powietrznej

5 - masa

 

Pozwole sobie dokleić zdjęcia "osprzętu kierowniczego" megane III :

thumb_hosting_zdjec_1385854482__kiera1.jpg thumb_hosting_zdjec_1385920839__kiera2.jpg thumb_hosting_zdjec_1385854579__kiera3.jpg

 

Z powyższych 3 fotek wynika że:

1) W kierownicy mamy jedną kostke dla klaksonu i przycisków tempomatu. (zamiast dwóch kostek).

2,3) Widać dwie kostki różne troche kolorem ale wyglądające tożsamo z kostkami z Megane II.

 

Czy ktoś orientuje się w połączeniu poduszki i byłby w stanie coś powiedzieć na ten temat?

Bo na moje oko ta sytuacja może nawet być prawdopodobna. Ale nie chce mi się wierzyć że

nowa poduszka zwyczajnie podepnie się pod okablowanie poprzedniej wersji auta ;)

Edytowane przez Bzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki uprzejmości Chłopaków ze szrotu z Zagnańska (użytkownik CarPol allegro, od razu z czystym sercem polecam),

okazało się że poduszka powietrzna pasuje jak znalazł do pająka z Megane/Scenic II. Zamawiam więc i kierownicę i poduchę, spróbuje zrobić tutorial z montażu jeśli sprzęt będzie skory do spasowania :-)

 

Tutaj do wglądu połączenie Pająk Megane II + poducha Megane/Scenic/Laguna III (wszystkie mają tak samo)

thumb_hosting_zdjec_1386417859__pc060850.jpg

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Walka trwa, narazie w celu upewnienia się czy cała operacja ma szansę powodzenia zamontowałem poduszkę z III, wygląda to tak:

thumb_hosting_zdjec_1393682401__poducha1.jpg thumb_hosting_zdjec_1393682472__poducha2.jpg

 

Złączki poduszki pasują idealnie, na zapłonie nic nie strzeliło więc normalnie odpaliłem auto na dobre 15 minut i nie było żadnych komplikacji i nie wyskoczył żaden błąd airbag :P

Będę teraz zamawiać kierownicę, może uda mi się obejrzeć jakąś osobiście przed zakupem,

byłoby wiadomo czy ząbki się spasują.

 

Dodano: 10 mar 2014 - 16:24

Czy ktoś orientuję się co nastąpi jeśli nie podłącze masy wychodzącej z taśmy? Jest ona niezbędna czy obsługuje np. tylko klakson?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest kierownica, będę zakładał jak tylko znajdzie się chwila wolnego czasu ;) Mam tylko dylemat z kostkami bo nie chce ucinać oryginałów w taśmie więc chyba spróbuję jakoś je dolutować albo użyć szybkozłączki. Na moje oko wydaje się że wyciętę ząbki mają takie same rozmieszczenie jak w kierownicy z megane II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[cięcie]

Jak widać przekładka jest osiągalna. Myślę, że bez większych problemów można zrobić swap kierownicy z MIII.

Pozdrawiam!

 

Regulamin forum jasno mówi o zasadach zamieszczania zdjęć na forum. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Wstępnie mogę powiedzieć że przekładka kierownicy jest jak najbardziej możliwa ^^ Wygląda to tak:

thumb_hosting_zdjec_1397344141__przekladka.jpg

Pozwolę sobie opisać tutaj proces przeróbki i stopniowo go uzupełniać:

 

TUTORIAL przekładki kierownicy Megane III do Megane III z dolutowaniem tempomatu:

Potrzebujemy:

- poduszkę powietrzną Megane/Scenic/Laguna III cena ~ 400zł

- kierownicę Megane/Scenic/Laguna III cena ~ 100zł-300zł

- oporniki 100 Ohm , 900Ohm

- lutownica, cyna, kalafonia, termokurczki, torx 20/25, torx 40, podkładki pod meble grube, taśmę dwustronną, 'trytytkę', taśmę do pakowania (ciemno żółtego koloru), biały smar(polecam w spray'u), 50cm kabla 0,3mm

Tutaj pokazane podkładki pod meble oraz taśma dwustronna.

thumb_hosting_zdjec_1397831379__kiera_naklejki.jpg

 

Kilka słów odemnie:

Nie daje żadnej gwarancji że taka przeróbka 100% współgra z poduszką powietrzną, to że nie pali się kontrolka airbag nie znaczy że wszystko zadziała tak jak powinno. Każdy wykonuję tą przeróbkę na własną odpowiedzialność. Odradzam też ingerencję w samą poduszkę, rozmontowywanie jej, składanie i wszelkie machinacje związane z zerwaniem pląby fabrycznej.

Dla bezpieczeństwa każde majstrowanie przy poduszkach sugeruję wykonywać na odłączonym akumulatorze.

 

1) Dolutowanie pinów pod tempomat:

- stajemy autem na równej powierzchni, koła skręcamy z pozycji "0" o 180 stopni.

- odłączamy akumulator(czekamy 15 minut)

- kluczem imbusowym lub śrubokrętem wciskamy blaszkę trzymającą poduszkę w jarzmie kierownicy, poprzez włożenie 'wciskacza' do okrągłej dziury znajdującej się naprzeciwko naszych zegarów, w kierownicy. Samo kliknięcie blaszki i szarpanie się z poduszką nic nie da, jeśli po naciśnięciu blaszki i delikatnym pociągnięciu poduszki w dół nie wyskoczyła należy ponowić próbę.

- płaskim śrubokrętem delikatnie podważamy żółte zaciski kostek poduszki, następnie delikatnie podważamy kostki poprzez manipulację śrubokrętem między kostką a poduszką.

- obkręcamy kierownicę o 180 stopni do pozycji "0", upewniamy się że koła są prosto.

- odkręcamy kierownicę torx'em, przed zupełnym zdjęciem sugeruję delikatnie ją odchylić i upewnić się w jakiej pozycji jest kółeczko bezpieczeństwa

thumb_hosting_zdjec_1397832090__dziura.jpg

polecam też przyjrzeć się dokładnie i po zdjęciu kierownicy zakleić plastiki żółtą taśmą żeby nic nam się nie przekręcało i dodatkowo zrobić zdjęcie z położenia kółka przy demontażu.

- odkręcamy osłony kierownicy 2x obudowa zwijacza 1x pod maglownicą

- demontujemy daszek zegarów żeby było nam wygodniej (wszystko na zatrzaskach, wystarczy delikatnie wyczepiać "wypychać" w stronę fotela.

- odkręcamy torx trzymający zwijacz(od góry jest pierścień zaciskowy)

- delikatnie manipulując zdejmujemy zwijacz (specyficzne zaczepy są od góry i u dołu, sugeruję rozszerzać pierścień zaciskowy dużym płaskim śrubokrętem i próbować zdjąć z tych zaczepów)

- wypinamy 3 wtyczki

- dolutowujemy przewody według opisu Drivera z naszego forum, post #251(od razu duże podziękowania za te wskazówki!)

http://megane.com.pl/topic/9473-montujemy-tempomat-w-mii/page__st__240

Po tej operacji pryskamy taśmę białym smarem.

- zakładamy zwijacz na miejsce (sugeruję ostrożnie wpinać pomarańczową kostkę bo ja wpinałem na siłę i pogiąłem wszystkie blaszki co spowodowało brak połączenia poduszki)

 

2) Dopasowujemy tempomat:

thumb_hosting_zdjec_1397832871__kier1.jpg

Całą zamianę zrobiłem tak żeby w każdej chwili możliwy był powrót do starych ustawień, dopasowałem więc wtyczki z naszego zwijacza do nowych z Meg III. I klakson i tempomat połączone są w jednej kostce ale czerwonym kółkiem zaznaczyłem miejsce w którym ukryta jest dodatkowa kostka tylko od tempomatu. Przyciski mają 2 zaczepy(bliżej środka) oraz jeden bolec wtykany-trzymający na zewnątrz. Ja w obu połamałem ^^ Musicie sami wymyśleć jak je wyjąć, ale gdyby robił to ponownie to wyczepiłbym najpierw dwa bliżej środka podważając płaskim a potem próbował jakoś podważać ten bolec.

- wykręcamy i demontujemy blaszki klaksona.

- demontujemy przyciski tempomatu.

- ucinamy kable tempomatu przy wspólnej kostce (fragment z uciętymi kablami i kostką tempomatową dolutowujemy do kabli przygotowanych w poprzednim zadaniu)

- rozbieramy oba przyciski tempomatu:

thumb_hosting_zdjec_1397833320__wiazka_tempomatu.jpg

Nie chciałem się bawić w mini oporniki i układanie oporności równolegle więc opiszę jak zrobić to metodą łatwą i nie do pomylenia. Oczywiście żadne oporności nie pasują nam do Megane II: R23 - 413 Ohm, R34 - 823 Ohm, R45 -2500 Ohm, R12 -260 Ohm.

- wylutowujemy wszystkie mini-oporniki pozostawiając ścieżki rozłączone, w miejscu opornika R34 wlutowujemy opornik R12 - 260 Ohm.

thumb_hosting_zdjec_1397833871__temp_-.jpg

thumb_hosting_zdjec_1397834125__temp_or.jpg

- rozcinamy fragment izolacji z przycisków OR , tniemy żółty kabel i wlutowujemy oporność 900Ohm. Ucinamy zielony kabel w miejscu zlutowania z płytką.

thumb_hosting_zdjec_1397834587__temp_lut3.jpg

- rozcinamy fragment izolacji z przycisków +- , tniemy zielony kabel i wlutowujemy oporność 100 Ohm.

thumb_hosting_zdjec_1397834778__temp_lut4.jpg

- rozcinamy fragment izolacji od strony kostki idąc do płytki OR. Tniemy niebieski kabel (wyciągamy fragment odcięty od płytki OR), odizolowujemy kawałek kabla czerwonego i kabla żółtego, owijamy je wspólnie odizolowanym kablem zielonym i lutujemy.

thumb_hosting_zdjec_1397835036__temp_lut2.jpg

- opcjonalnie sklejamy rozcięte czarne izolację kropelką albo chociaż łączymy je na końcach żeby kable się nie rozchodziły

- zakładamy części przycisków na płytki i miernikiem sprawdzamy czy oporności przycisków się zgadzają!

O -> 0 Ohm,

R -> 900 Ohm,

+ -> 270 Ohm,

- -> 100 Ohm.

 

3) Klakson.

To jedyna zmora odnośnie kostki. Jeśli chcecie mieć możliwość powrotu "na stare" poszukajcie na szrocie kostki damskiej od klaksonu, jeśli jest Wam to niepotrzebne, załóżcie własną kostkę albo zastosujcie inne połączenie :)

 

4) Montaż kierownicy.

Składamy klakson oraz kierownicę razem i przystępujemy do dopasowania wszystkiego do taśmy.

- zakładamy kierownicę na maglownicę:

thumb_hosting_zdjec_1397835702__kiera_dziura_tasma.jpg

- nic nie trzyma naszej taśmy więc należy wpasować coś między kierownicę a taśmę, ja zastosowałem taśmę dwustronną x3 plus podkładki pod meble, ale to zależy od własnej innewncji, nie uważam żeby było to najlepsze rozwiązanie ^^ Dodatkowo pokroiłem jedną podkładkę na trzy i ścisnąłem 'trytytką' na jednym boku co zapewnia dobre trzymanie taśmy z jednej strony, z drugiej blokuje naklejona podkładka. W końcowym rozrachunku całość działa dosyć sprawnie:

thumb_hosting_zdjec_1397836004__kiera_poduszki1.jpg

thumb_hosting_zdjec_1397836040__kiera_poduszki.jpg

thumb_hosting_zdjec_1397836069__kiera_trzymanie.jpg

- dokręcamy kierownicę.

- pozostaje już tylko dopasować masę. Początkowo próbowałem wkręcić samowiertem śrubę w taki sposób jak jest w Megane II ale okazało się że zwyczajnie nie ma na to miejsca. Poduszka się nie zapnie. Proponuję wyjąć samą blaszkę od masy, dolutować do niej 20cm kabla, odizolować koło 8 cm, zakręcić, złożyć na pół i skręcić ze sobą żeby powstało takie kółeczko które potem należy podłożyć pod podkładkę śruby. Potem włożyć blaszkę do wtyczki masy i obkleić żółtą taśmą żeby się nie wypięła. Działa idealnie :)

- unieruchamiamy kostki(kostka masy i kostka klaksonu) trzeba je przymocować bo inaczej będą latać podczas jazdy. Myślę że taśma dwustronna dobrze położona przyklejona kropelką do obudowy kierownicy + żółta taśma oblepiająca kostkę i sklejona z dwustronną mają szansę zdać egzamin.

- wpinamy poduszkę

- podpinamy akumulator

 

Na tą chwilę nie mam więcej materiału bo sam nie założyłem jeszcze klaksonu i przycisków tempomatu bo czeka mnie renowacja skóry kierownicy i będzie mi łatwiej bez nich. Jak tylko będę mieć chwilę to wrzucę kolejne fotki.

Edytowane przez Bzyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

Witam, podepnę się bo nie znalazłem nic podobnego a mam pytanie o kable do poduchy, ostatnio zwaliłem poduchę u siebie w megance (wiem że jest po dzwonie ) i bardziej myślałem że jest zaślepka.

Zdejmuje a tu brak kabli od poduchy, tylko od klaksonu, czy one zostały urwane od zwijacza? jutro jeszcze raz rozbiorę i się przyjrzę, bo w sumie robiłem to pierwszy raz. A zastanawiam się nad usunięciem tej usterki.

Dodam że kontrolka się nie palii od poduch ale to pewnie w CLIP-ie wyłączone.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kierownicy o ile dobrze pamiętam powinny być przewody od tempomatu (jeżeli masz) i klaksonu. Je podłącza się do przewodów wychodzących ze zwijacza, z zwijacza powinny wychodzić jeszcze 2 kostki zielona i niebieska do airbagu bezpośrednio.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie brak tempomatu, a kabel wychodzi od klaksonu i nic więcej, jutro zrobię zdjęcie może wtedy ktoś będzie w stanie mi wyjaśnić co tam jakiś magik zrobił.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!