Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Demontaż przedniego zderzaka Scenic I ph II


Rekomendowane odpowiedzi

Po niewielkiej stłuczce przodem postanowiłem dokonać napraw sam, niestety utknąłem przy zdejmowaniu zderzaka (lampa mi wyleciałą gdyż została rozbita w drobny mak) odkręciłem śrubę przy zamku maski i przy nadkolach

thumb_hosting_zdjec_1386148059__sruby_zderzak_przod.jpgthumb_hosting_zdjec_1386148078__sruby_zderzak_nadkole.jpg

Niestety na tym punkcie utknąłem, zderzak co prawda zluzował sięw miejscach odkręcenia, od spodu także go nic nie trzyma, ale ciągle się trzyma, na wysokości belki, jak przyklejony. Nie chcę zbyt mocno ciągną aby go do końca nie zniszczyć (i tak nieźle pikiereszowałem już miejsce gdzie jest środkowa śruba pod zamkiem, gdyż przy próbie odkręcania objechałs sięotwór na torx i musiałem śrubę zjechać szlifierką) mimo że bedzie on naprawiany. Poniżej prezentuję stan, w jakim go zostawiłem, nie wiedząc co dalej. Będę wdzięczny za podpowiedź.

thumb_hosting_zdjec_1386148201__20131203520.jpgthumb_hosting_zdjec_1386148218__20131203519.jpg

Edytowane przez trajano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo prozaiczne pytanie, jak odłączyć bczny kierunkowskaz w błotniku od kostki? Po wyciagnięciu widać, że kostak jest wciskana lub wkręcana, nie chcę tego zniszczyc i nie wiem, przekręcić czy podważyc i pociagnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się ściągnąć zderzak i błotnik. Pomyślałem, że zostawię "dla potomnych" zdjęcia z zaznaczonymi miejscami, gdzie są śruby do zamocowania przedniego zderzaka. Po ich odkręceniu wystarczy pociągnąć zderzak do siebie. Jednak radzę położyć coś wcześniej na ziemię, żeby sobie nie zniszczyć lakieru jak opadnie na glebę.

Przy przednich kołach należy odkręcić dwie śruby znajdujące się na górze nadkola oraz na jego spodzie, potem wystarczy odchylić nadkole i tuż przy brzegu zderzaka jest śruba 10 (od wewnętrznej strony błotnika) skierowana łbem w dół. Dobrze jest mieć klucz nasadowy z długą przedłużką.

thumb_hosting_zdjec_1386243640__sruby_zderzak_nadkole.jpg

 

Następnie odkręcamy jedną śrubę przy zamku maski silnika oraz dwie, znajdujące się pod spodem, na osłonie silnika. Są to Torxy bodajże 20.

thumb_hosting_zdjec_1386243832__20131204524copy.jpg

 

Postaram się jeszcze zrobić fotki, gdzie odkręcać, aby zdjąć błotnik przedni :) ale to jutro. W sobotę mam zamiar pożyczyć pasy od kolegi i będę próbował wyprostować ten przedni pas. Dużo roboty przy nim na szczęście nie ma. Niestety, został zniszczony podczas kolizji ten plastikowy wspornik, wsuwany do belki przedniego zderzaka(zaznaczone na fotce). Czy można go gdzieś kupić? Jaką to ma dokładnie nazwę?

 

thumb_hosting_zdjec_1386244096__20131204525copy.jpg

Edytowane przez trajano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak radzę położyć coś wcześniej na ziemię, żeby sobie nie zniszczyć lakieru jak opadnie na glebę

Jeżeli jako ostatnią całkowicie odkręcisz śrubę środkową, przy chłodnicy to zderzak nie spadnie. ;)

Oczywiście wcześniej trzeba ją trochę wykręcić, żeby była możliwość manewrowania zderzakiem.

Pomyślałem że zostawię "dla potomnych" zdjęcia,

Fajnie tylko nie tak :)

Z tego co już masz stwórz manual w pdf-ie i wrzuć na Download. W ten sposób jak ktoś będzie miał podobny problem może być odesłany do konkretnego pliku, który ewentualnie może sobie wydrukować. Ma gotowca :D

Postaram isęjeszcze zrobić fotki, gdzie odkręcać aby zdjąć błotnika przedni :-) ale to jutro.

No to się na kręcisz tych śrubek :D

1) zaznacz sobie w jakiś sposób dokładne miejsce jak był ustawiony błotnik, potem łatwiej będzie ustawić na powrót.

2) Uważaj jak będziesz odkręcał śrubę na dole błotnika przy progu. Zwykle jest polakierowana i łatwo ją zerwać. Polecam klucz nasadkowy i delikatnie odkręcać i dokręcać.

3) uważaj jak będziesz zdejmował plastikową osłonę przy słupku A, jest na jedną śrubkę TORX, druga strona trzyma się na zaczepie.

4) Nie wiem jak w PH II ale u mnie bez zdjęcia plastikowego podszybia i wycieraczek nie na się odkręcić błotnika. Pewny nie jestem ale tam chyba też jest 1-2 śrubki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) zaznacz sobie w jakiś sposób dokładne miejsce jak był ustawiony błotnik, potem łatwiej będzie ustawić na powrót.

2) Uważaj jak będziesz odkręcał śrubę na dole błotnika przy progu. Zwykle jest polakierowana i łatwo ją zerwać. Polecam klucz nasadkowy i delikatnie odkręcać i dokręcać.

3) uważaj jak będziesz zdejmował plastikową osłonę przy słupku A, jest na jedną śrubkę TORX, druga strona trzyma się na zaczepie.

1. Za późno, już odkręciłem, czyli będzie mnie czekać strasznie dziadowska sprawa z ustawianiem błotnika.

2. Za późno po raz drugi, zerwana przy pierwszym kontakcie. Teraz muszę kombinować aby wstawić nową.

3. udało mi się bez całkowitego zdejmowania, bo niestety ramiona wycieraczek za cholerę nie chciały ustąpić.

 

Co do manuala to tak zrobię. W pdf-a dziada i do downloadu :DD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!