Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Za niskie wolne obroty - wibracje silnika


Rad

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem niedawno megankę. Wszystko ok, oprócz tego, że na wolnych obrotach silnik wpada czasem w wibracje, co powoduje, że przenosi się to na wnętrze i dźwignię zmiany biegów, która drży i mnie drażni :mrgreen: Mechanik stwierdził, że powodem jest to, że poprzedni właściciel założył jakiegoś czipa, który powoduje, że auto mniej pali, ale są niższe wolne obroty (choć mieszczą się w dopuszczalnym zakresie). Pewnie będę zmuszony wrócić do standardowego czipa, ale nim to zrobię to pytanie - czy macie może pomysł czy to jedyny powód takiego zachowania silnika, czy może być też inna przyczyna?

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik stwierdził, że powodem jest to, że poprzedni właściciel założył jakiegoś czipa, który powoduje, że auto mniej pali

szczerze nie wiedzialem ze do benzyn tez sa eco-box'y :/ myslalem ze to tylko domena diesli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest około 650 obrotów

 

Sa to prawidłowe obroty, wiec przyczyn wibracji należy szukać raczej gdzie indzie. Może coś z zawieszeniem silnika? Sprawdz w jakim stanie są poduszki gumowe. Może "gubi" iskre na świecach lub przewodach? / Ale wtedy to by raczej szarpało silnikiem..../

Spróbuj w momencie kiedy ta wibracja wystąpi delikatnie podnieść obroty gdzieś do 700 i obserwuj co sie bedzie działo. Czy wibracja bedzie wzrastać, czy też ustąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojemu kumplowi telepała się laguna na niskich obrotach i okazało się, że poprzedni właściciel źle założył gumę od łapy silnika, tzn. była przekręcona o 90 stopni. Jak poprawił, przestało telepać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do komputera podpiąłem ją w dniu zakupu i nie wskazał na jakiekolwiek problemy. Świece, cewka też są ok. Znając życie to pewnie jakaś głupota, która wyjdzie przy okazji innej naprawy... Jak w serwisie tego nie poprawią to może wyślę zapytanie bezpośrednio do Renault :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J ten łącznik druciany (nie pamietam jak to się nazywa), może ktoś zastąpił go rurką, wtedy są wibracje na wolnych obrotach.

 

"Tłumikarze" nazywają to plecionka lub złączka elastyczna. W ASO dostępne tylko jako jedna całość z katalizatorem. Mi wymieniono w wakacje plecionkę (wycięcie starej i wspawanie nowej) i faktycznie był kłopot z ponownym wyregulowaniem układu wydechowego (telepało przy większych obciążeniach silnika). Po dwóch regulacjach wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!