Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niestabilne obroty


matiani

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio zauważyłem dziwny problem w aucie. Kiedy np. staram się utrzymać gaz na jednostajnych obrotach np. 1500 obrotów to auto wkręca się na te obroty chwilę pochodzi ok i obroty spadają gdzieś do 1250 i znów wzrastają do 1500. Próbowałem na zimnym i ciepłym silniku, na benzynie i na gazie auto zachowuje się identycznie. Np. gdy wkręcę auto na 2200 obrotów to efekt jest ciut mniejszy lecz też obroty spadają i znów wracają do normy i tak w kółko. OBD nie wywala żadnych błędów, żadnych check engine. W czasie jazdy czuć gdy się jedzie np. na 3 biegu i utrzymuje równo obroty np. 2000 to w kabinie czuć lekkie poszarpywania (poduszki silnika wszystkie są OK), to jest właśnie mi się wydaje związanie z tym falowaniem dziwnym obrotów. Co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację. Gdy chciałem ruszyć spokojnie z 1200 obr. to potrafiły one spaść do 0, gdy momentalnie nie wysprzęgliłem. Problem ten wiązał się z gaśnięciem zimnego silnika po ok 10 sek od odpalenia do momentu złapania min. temperatury. Udało mi się to naprawić poprzez wykasowanie clipem błędu czujnika położenia wałka rozrządu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem trochę forum i nie wiem czy przypadkiem to nie jest wina przepustnicy. Ostatnio czyszczona była jakieś 40 - 50 tyś temu. Może to powodować takie objawy ?

Edytowane przez matiani
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie, skoro trzymasz na "gazie" np. 2000 rpm, a one Ci mimo wszystko spadają, to nie będzie wina przepustnicy.

Problemem może być np. czujnik pedału gazu. Może ECU odczytuje jakieś błędne wskazania z jakiegoś czujnika i głupieje.

OBD nie wywala żadnych błędów,

Podpinałeś pod CLIP-a?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podpinałem pod CLIPA. U mnie w okolicy to ciężko o kogoś kto jest zorientowany w CLIPIE. Ostatnio kiedyś jak mi podpinali to tylko patrzyli czy błędu nie ma, a nikt nie raczył nawet spojrzeć na parametry pracy silnika czy wogóle mieszczą się w normie. Gdybym miał sondę to sam bym sprawdził a tak to dla jednego auta nie ma sensu kupować CLIPA. Jak zrobi się cieplej to poszukam kogoś w miarę ogarniętego żeby zlokalizował mi tą usterkę. Wydaje mi się że to jest jakaś pierdoła.

Edytowane przez matiani
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie to może mieć coś wspólnego z pedałem gazu. Bo np. przy -15 dziś rano auto weszło na ssanie ok. 1000 - 1100 obrotów i obroty były stabilne cały czas trzymały się równo dopiero jak auto z czasem zaczęło się rozgrzewać to obroty powoli zaczęły spadać do 750. Więc myślę że ze strony czujników na silniku i w obrębie raczej jest ok ,to może coś z pedałem gazu słaby styk albo potencjometr już szlak trafił (niedługo już przecież będę miał ponad 200 tyś tym autem przejechane).

 

Dodano: 27 sty 2014 - 19:14

Tak przyszło mi jeszcze na myśl czy czasami nieszczelności w kolektorze dolotowym nie są przyczyną. Kiedyś już uszczelniłem połączenie kolektor pokrywa zaworów silikonem wysokotemperaturowym. Może to mieć wpływ na powyższe zachowanie auta.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przyszło mi jeszcze na myśl czy czasami nieszczelności w kolektorze dolotowym nie są przyczyną. Kiedyś już uszczelniłem połączenie kolektor pokrywa zaworów silikonem wysokotemperaturowym. Może to mieć wpływ na powyższe zachowanie auta.

Nie, bo miałbyś podwyższone obroty na zimnym silniku nawet w okolicach 2000rpm, które po rozgrzaniu ustawiały by się na ok 750 rpm. Albo wymień w ciemno potencjometr gazu, choć żadnej gwarancji nie ma że to to, albo szukaj CLIP-a.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

nieprawidłowe działanie czujnika położenia wału, czujnika wałka rozrządu, czujnika temp. powietrza dolotowego ? mogło by mieć wpływ na ww. objawy. Zastanawaim się jeszcze nad elektrozaworem KZFR.

 

Dodano: 19 mar 2014 - 09:10

Wymieniłem pedał gazu na nowy. Efekt bez zmian ciągle obroty nie utrzymywały się równo np. na 1500 obr/min tylko falowały o 200 obr góra dół.

Wymieniłem map sensor na nowy. Efekt to co powyżej.

Wkurzyłem się nieszczelności nigdzie nie było. Wypiąłem Elektrozawór oparów paliwa i jak się okazało był cały czas otwarty i tu najprawdopodobniej zaciągał lewe powietrze. Wymieniłem na drugi elektrozawór nie nowy ale przynajmniej bez podania napięcia zamykał przepływ. Co najlepsze po wymianie nic się nie zmieniło obroty tak samo falowały ale po czasie gdzie po ok. 30 minutach zaczęło się to wszystko stabilizować. Cały czas opary paliwa były zasysane do kolektora być moze trochę mapy się pomodyfikowały, i do tego lewe powietrze. Nie wiem jak długo z tym jeździłem.

 

Dodano: 19 mar 2014 - 15:37

Jednak niestety po dłuższej jeździe nie stwierdzam poprawy to musi być coś innego. Proszę o pomoc może ktoś coś jeszcze zasugeruje. Np w zakresie 1000 - 1500 obrotów obroty potrafią zafalować nawet o 400 obr na minutę natomiast powyżej 2000 obr raczej się utrzymują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Może faktycznie mieć to coś wspólnego z tym fazami. Koło wymienione przy ostatniej wymianie rozrządu jakieś 25 tyś temu. Może to elektrozawór nie był wymieniany chyba nigdy auto ma przejechane już ponad 200 tyś.

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie

Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim. damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wyczyściłem wszystkie styki (sprayem do styków) od komputera sprawdziłem instalację oraz bezpieczniki. Wszystko wygląda ok, lecz nadal silnik pracuje jak pracował chwilę popracuje na zadanych obrotach i nagle jakby dostawał jakąś korektę paliwa albo powietrza i obroty w dół i po chwili znów w górę i tak w kółko. Praktycznie w całym zakresie obrotów. Może to problem z ustaleniem składu mieszanki ? LAMBDA ? Przypomninam przejechane już 200 tyś w tym ponad 100 tyś na gazie więc może LAMBDA ? Komputer auta nie wywala żadnych błędów. Dziś przy próbie jednostajnego utrzymywania gazu wywalił błąd komputer gazowy (Landi OMEGAS) z błędu wynika że sonda lambda uszkodzona omegas ma samodiagnostykę. Poradzi ktoś co z tym fantem zrobić?

 

Dodano: 22 mar 2014 - 15:33

Jednak stwierdzam że to nie lambda. Na zimnym silniku objawy są takie same a nawet bardziej nasilone. Auto próbuje utrzymać zadane obroty i po chwili spadają i znów w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

Jednak stwierdzam że to nie lambda. Na zimnym silniku objawy są takie same a nawet bardziej nasilone

No to źle stwierdzasz,na zimnym silniku sonda szybko zaczyna działać a by to robić dobrze ma zamontowaną grzałkę.

Wystarczy woltomierz by to zobaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!