Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycie silnika. Megane II 1,9 dci


aszenty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem użytkownikiem Maegane II 1,9dci. Mój problem polega na wyciu silnika. Zaczęło się jak oddałem auto do naprawy ponieważ wysiadł wyprzęgnik co spowodowało brak sprzęgła. Mechanik (dobry znajomy) aby wymienić zużyty wyprzęgnik wyjął silnik. Po jego wyjęciu okazało się że turbina ma luzy góra dół a jeszcze gorszy wzdłużny czyli taki ------- bo około 3 milimetry. Dodam iż wcześniej turbina ta gwizdała na wolnych obrotach i na podwyższonych, szczególnie na zimnym silniku. Auto jak dotąd nie brało oleju i nie źle przyspieszało. Mechanik stwierdził że turbina jest na wykończeniu i nie mam ryzykować bo w każdej chwili może paść i zaciągną olej z silnika co może spowodować poważne koszty w naprawie, więc zaproponował wymianę na inną używaną ale w dużo lepszym stanie to znaczy z mniejszymi luzami. Wzdłużny luz ---- prawie nie wyczuwalny natomiast góra dół delikatny (sam sprawdzałem).

Mechanik również zauważył zbyt duży luz na pasku rozrządu więc naciągnął go za pomocą napinacza.

Po odpaleniu silnika okazało się że silnik nie gwiżdże tylko wyje, jak dodaje mu się gazu. Dodam że na wolnych obrotach nie słychać tego wycia, (może bardzo cicho jak się dobrze wsłucham). Zastanawiam się co powoduje takie wycie silnika na obrotach???? Bardzo proszę o jakie kol wiek (???) sugestie za które z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

 

Dodano: 06 lut 2014 - 17:07

Bardzo proszę o podpowiedzi na powyższy post za które z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik również zauważył zbyt duży luz na pasku rozrządu więc naciągnął go za pomocą napinacza.

To ten twój mechanik to partacz jakiś chyba. Raz założonego paska nie stosuje się drugi raz. Jak pasek miał luz to trzeba było wymienić na nowy wraz z pompą i napinaczem. Silnik wyje bo za mocno jest napięty pasek, a co za tym idzie może doprowadzić do kosztownego remontu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Aston za odpowiedź mam również nadzieję że to winna napinacza paska rozrządu. Mechanik partaczem nie jest tylko ja na razie jestem ograniczony finansowo po ostatniej naprawie i innych wydatkach. Rozrząd zostanie wkrótce wymieniony, tylko tak sobie myślę gdybym delikatnie popuścił napinacz paska rozrządu to wycie by wtedy trochę ustało i czy ów rozrząd by wytrzymał jeszcze jakieś 2 - 3 tygodnie??

Jeśli chodzi o turbo sprężarkę to mam nadzieje że ona chyba nie powoduje takiego wycia skoro nie ma dużego luzu na wirniku??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!