Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence
Sign in to follow this  
owcza_bee

Megane I phI Wymiana pompy wtryskowej

Recommended Posts

owcza_bee    0

Witam.

 

Jak dobrze wrócić na to forum. Niestety teraz nie Meganką tylko Volvem V40 1.9 TD 90 KM, silnik Renault. Panowie z forum Volva są niezbyt mili, a tu zawsze otrzymywałem dużo informacji od doświadczonych użytkowników. Mój problem wygląda następująco:

Mam u siebie w aucie pompę Lucasa ;) , jest nie szczelna i lekko przytarta. Szukając innej dostałem za darmo od znajomego pompę pochodzącą z Renault 19 1.9 DT. Pompa jest po regeneracji. Stan praktycznie idealny. Jako że uszczelnienie czy też cała regeneracja albo kupno innej wiąże się z dużymi kosztami postanowiłem tą wstawić do siebie. Po wstępnych oględzinach jestem w stanie stwierdzić że kadłub jak i ogólna budowa tych dwóch pomp jest taka sama (tzn. rozkład elementów, gniazda itp.).

Potrzebuję wszelkich informacji dotyczących pomp. A może ktoś już robił taki myk ;) ?

Dorzucam zdjęcie poglądowe pomp które mam.

 

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi

post-54845-0-08729500-1392311687_thumb.jpg

post-54845-0-65597200-1392311700_thumb.jpg

Edited by aston76

Share this post


Link to post
Share on other sites
zawisza1980    24

Przekładałem taką pompę w Clio ;) sprawa bardzo łatwa. Jedyne co to immo trzeba zaślepić (kontrolkę)

Share this post


Link to post
Share on other sites
owcza_bee    0

A jeżeli przerzucę czujnik od immo ze starej do tej "nowej" pompy to będzie chodzić ?

Bo ogólnie to mój wstępny plan jest taki by całe oprzyrządowanie pompy tzn. czujniki i elektrozawory przełożyć ze starej.

A co jeżeli chodzi o instalacje elektryczną ?

Najlepiej było by jak byś mi napisał w kolejności co robić i na co zwracać uwagę. Byłbym bardzo wdzięczny.

 

Pozdrawiam

 

Dodano: 16 lut 2014 - 15:24

Witam. Muszę się pochwalić ;) wstawiłem tą pompe iiii... DZIAŁA ;)

 

Ale wiadomo coś zawsze jest do dopracowania ;) a mianowicie :

1. Kopci na czarno przy dodawaniu gazu, stara nie kopciła wogóle. Czym może to byś spowodowane ?

2. Jest stosunkowo słabszy..

3. Te 2 zaznaczone na obrazku elementy są odpowiedzialne za kąt wtrysku ?

post-54845-0-68032200-1392560676_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
zawisza1980    24

Tak ten element za to odpowiada. Ustawiałeś kąt statyczny na zegarze? Na pewno jest źle ustawione dlatego takie obiawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
owcza_bee    0

Właśnie że nie. Dopiero jutro pojadę do gościa który mi to ustawi :)

jak wszystko będzie latać zrobię dokładny opis ;)

 

Dodano: 17 lut 2014 - 17:18

Witam.

Mam ptyanie odnośnie elektroniki. Jak podłączyć te kable co wychodzą z przestawiacza kąta wtrysku czerwony i czarny do kostki z oryginalnego przestawiacza (zdj.2)

Jak wyregulować LDA ?

Jak to jest jeżeli silnik głośno "klekota" to zapłon jest za wczesny czy za późny ?

post-54845-0-43627200-1392653809_thumb.jpg

post-54845-0-73026500-1392653836_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
zawisza1980    24

Jak klekocze to raczej za wczesny. Ten element to raczej ustawia komp. Trzeba ustawić tylko kąt statyczny. Za dynamiczny odpowiada komputer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
owcza_bee    0

Niestety nie ma u mnie w okolicy kogoś kto mi to ustawi więc mam na razie ustawione na słuch i auto chodzi. Tylko chciałbym jeszcze wiedzieć jakie są objawy za wczesnego i za późnego zapłony :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zawisza1980    24

Jak ustawiłem na słuch i metodę kropelkową to Clio też chodziło. Trochę ciężko odpalało i wydawało mi się, że brakuje mocy. Po wkręceniu czujnika okazało się, że wtrysk przestawiony o 180 stopni. Po ustawieniu na zegar auto pali od pół obrotu i teraz to dopiero ma moc :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
zawisza1980    24

Nie wiem ale jeździło :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×