FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Nowy silnik od Renault 1.6 dci Twin Turbo - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości


Zasady nazewnictwa tematów

[Model faza] Tytuł tematu, przykład: [Megane I phI] Gdzie znajdę numer VIN?
  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ogólne
Nowy silnik od Renault 1.6 dci Twin Turbo

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   ciki 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 11-wrzesień 12
  • Skąd:Siedlce/Warszawa
  • Auto:Laguna II ph II 2005
  • Silnik:2.0 dci M9R 740
  • Przebieg (tys.km):226 741

Napisano 21 luty 2014 - 13:22

Nowy silnik

160 KM i 380Nm bardzo ładny wynik przy pojemności tylko 1.6 ciekawe jak będzie wyglądać realne zużycie paliwa oraz jak z awaryjnością, dwie turbiny na jeden silnik ładnie ciekawe co na ten temat będą mówiły portfele klientów
0

Sprawdź:

Części samochodowe


Samochody używane


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Megan92 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 05-grudzień 10
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Auto:Scenic I PhI
  • Silnik:1,6 8V
  • Przebieg (tys.km):330

Napisano 21 luty 2014 - 14:10

Plus jest taki, że rozrząd już jest na łańcuchu. Czas okaże. Może do miasta będzie dobry.
Jeśli wierzysz,że pomiędzy autem a człowiekiem jest przyjaźń, to szanuj ją.
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   kataryniarz 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 10-czerwiec 07
  • Skąd:łódzkie
  • Auto:MIII ph2 GrandTour
  • Silnik:1.5 dCi 110
  • Przebieg (tys.km):GT Line

Napisano 21 luty 2014 - 14:17

Jeden minus, ma zastąpić wyjątkowo udany 2.0 dCi.
Wykres nie jest zbyt ciekawy:

Dołączona grafika
Megane III ph2 1.5 dCi 110 Grandtour GT Line < zobacz >
Megane II  ph2 1.5 dCi 105 Grandtour < zobacz >
1

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   ciki 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 11-wrzesień 12
  • Skąd:Siedlce/Warszawa
  • Auto:Laguna II ph II 2005
  • Silnik:2.0 dci M9R 740
  • Przebieg (tys.km):226 741

Napisano 21 luty 2014 - 18:13

380Nm przy 1800 obr/min szybko bardzo szybko w mieście super sprawa w trasie już chyba gorzej ciekawe jaka skrzynia do tego będzie.
Szkoda 2.0 dci ale w dzisiejszych czasach ten silnik nie spełni żadnych norm spalinowych i emisyjnych więc wycofanie tego silnika to raczej przymus niż świadome psunięcie bo ludzie z Renault wiedzieli, że to jest jeden z najbardziej udanych motorów które opuściły ich fabryki.
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   fourier 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 10-luty 13
  • Skąd:Silesia
  • Auto:Megane
  • Silnik:1.4e, 1.4 TCe, 1.4 TCe
  • Przebieg (tys.km):250,45,25

Napisano 21 luty 2014 - 19:17

O tym silniku dostałem informacje przy okazji premiery Captur'a- wiadć że go dosyć długo testują.

Użytkownik fourier edytował ten post 21 luty 2014 - 19:23

0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   lukwisz 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 18-kwiecień 13
  • Skąd:Trójmiasto
  • Auto:Megane Grandtour III ph II Style Edition
  • Silnik:1.6 110KM
  • Przebieg (tys.km):37

Napisano 21 luty 2014 - 23:02

100 km KM z litra - nieźle. Ciekawe kiedy zrobią diesla 1.2 z trzema sprężarkami. Jakoś mi się nie chce wierzyć że 2.0dci nie da się przerobić by spełniał euro 6 . Myślę że przy pełnej mocy ten nowy silniczek będzie kopcił jak 2.0. Myślę że przyczyna jest inna. W dobie downsizingu miejsca pod maskami przyszłych modeli potrzeba będzie coraz mniej dwa litry się tam po prostu nie da rady upchnąć.

km - kilometr (jednostka długości),
KM - koń mechaniczny (jednostka mocy),

Użytkownik damiar edytował ten post 22 luty 2014 - 07:15

0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Marek_07 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 30-czerwiec 10
  • Skąd:Mysłowice
  • Auto:Megane [IIphI] 5d
  • Silnik:2.0 16v f4r
  • Przebieg (tys.km):180

Napisano 22 luty 2014 - 10:33

Megan92 jaki jest plus, że rozrząd jest na łańcuchu, bo ja różnicy względem paska nie widzę, nawet w okresach wymiany, bujdy o wyższości łańcucha nad paskiem- podziękuję.
Cóż 100 koni z litra fajny wynik, faktycznie trwałością grzeszył nie będzie, ale z 2 strony wszystkie auta w tej chwili są tak robione, jak już mamy w mustangach silniki 4 cylindrowe turbo (o zgrozo!). 2 turbiny to całkiem fajne rozwiązanie i powinno zostać zastosowane chociażby w RS
Strojenie LPG na AFR + Diagnostyka Clip Mysłowice 518-554-220
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   Obiboc 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 15-kwiecień 09
  • Skąd:Gdańsk
  • Auto:Megane II Ph I GrandTour
  • Silnik:1,5 dci 74 kW
  • Przebieg (tys.km):198

Napisano 25 luty 2014 - 09:13

Wyświetl postUżytkownik Marek_07 dnia 22 luty 2014 - 10:33 napisał

bujdy o wyższości łańcucha nad paskiem- podziękuję.

Wyższość była ale się skończyła, nie jest to wina rozwiązania tylko projektantów ( według nich zaleta). Miałem Forda Sierrę rozrząd na łańcuchu przejechał pewnikiem z 500 tys. ( ojciec zrobił nim 300tys) ale licznik po 100 się kasował. Więc mozna było w latach 80 teraz tez by można ale producent tego nie chce. Musi sie zużyć i generowac koszta przy wymianie.

Sam silnik ciekawy ale czy popracuja nad wtryskami.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   sew1981 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 16-luty 14
  • Skąd:Gdynia
  • Auto:Megane II ph I
  • Silnik:1.6 16v K4M
  • Przebieg (tys.km):185

Napisano 25 luty 2014 - 21:49

przecież ewidentnie chodzi o zarabianie kasy. Te wszystkie normy spalin itp, dwie turbiny - więcej do psucia itp. Nie wierzcie, że tym wszystkim ustawodawcom i producentom chodzi dziś o bezawaryjność. Chodzi o to by jak najwięcej zarobić. W downsizingu nie chodzi o miejsce pod maską, bo nawet np. do corsy b upchasz silnik 3.0 z omegi - takie swapy są znane, tylko o to, żeby silnik miał coraz więcej psującego się osprzętu i elektroniki = napędzanie rynku części zamiennych itp. Generalnie dziś można zapomnieć o jednostkach, które przeżyją 500tkm, to nie te czasy.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   PatiEK 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 15-luty 11
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:Scenic II
  • Silnik:F9Q
  • Przebieg (tys.km):204

Napisano 04 marzec 2014 - 10:24

Patrząc na aktualną sytuację Renault w F1, chwalenie się że silnik czerpie technologię z F1 nie wróży nic dobrego ;-)
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   Prezes 

  • Grupa: Junior Administrator
  • Rejestracja: 10-listopad 06
  • Skąd:okolice Wrocka
  • Auto:Renault
  • Silnik:2,0 dCi
  • Przebieg (tys.km):172

Napisano 04 marzec 2014 - 11:13

Wyświetl postUżytkownik PatiEK dnia 04 marzec 2014 - 10:24 napisał

Patrząc na aktualną sytuację Renault w F1

Ta, zważywszy, że najlepszy zespół z ostatnich sezonów był napędzany silnikiem Renault.
Dodam, że prawie połowa stawki z ich silników korzystała :P
Toś teraz dowalił ;)
Renault ma jedne z lepszych silników na rynku.
Dołączona grafika
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Goferjw 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 24-maj 14
  • Skąd:Jarosław
  • Auto:Scenic III phI Grand Privillege
  • Silnik:2.0 DCI FAP M9R 118KW - 160 KM
  • Przebieg (tys.km):155

Napisano 06 wrzesień 2014 - 21:02

Akuratnie uważam, że downsizing nie sprawdza się w mieście to raz, dwa to to, że motory są bardziej wyżyłowane i przypuszczalnie będą bardziej awaryjne.
2 turbiny = 2 razy większy kłopot, przykładowo po osiągnięciu 200kkm 2 razy większy koszt regeneracji, do tego niech się zacznie elektronika sterująca turbinami krzaczyć to będzie cholerny problem ogarnąć żeby auto jeździło jak należy.
Na dodatek, wcale nie jestem przekonany, że ten moto będzie mniej palił niż 2.0.
Już bodaj Volvo testowało tradycyjny motor o dość dużej pojemności i motor z turbiną o małej pojemności, w zasadzie różnice w spalaniu pomiędzy nimi były niezbyt duże, a teoretycznie określono, że wolnossący motor wytrzyma około 1,5 do 2 razy większy przebieg od mniejszej odmiany.

Użytkownik Goferjw edytował ten post 06 wrzesień 2014 - 21:04

0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   daniel500 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 04-lipiec 07
  • Skąd:Dolny Slask
  • Auto:Inne
  • Silnik:V6
  • Przebieg (tys.km):---

Napisano 21 październik 2014 - 15:11

Pytanie podstawowe: czy ten silnik ma zamki na panewkach? Bo jeśli nie, to ok 350 Nm przy 1500 obr/min zabije go szybko po gwarancji.
I nie pomoże pompa oleju o zmiennym wydatku ( jeśli tu jest)
Co ile ma wymianę oleju? 30.000 km :D ?
Turbiny tak ale do sportowych aut a nie do 1.6 w Espace 5....

Użytkownik aston76 edytował ten post 21 październik 2014 - 15:32

0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   karpiczek 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 08-wrzesień 14
  • Skąd:Poznań
  • Auto:Scenic III
  • Silnik:1,6 Dci
  • Przebieg (tys.km):40000

Napisano 17 grudzień 2014 - 01:46

Witam. Pierwszy raz piszę. Mam Scenika z tym silnikiem przebieg 41200 km od sierpnia 2014 i tak :
w mieście pali 9,5 , na trasie 250 km = 5,2, faktycznie kopa na światłach MA !
Co dalej - zobaczymy.
Na razie walczę z nawigacją - kupiłem od dilera bez karty ( toom toom carminat live ? - i - "kicha" na razie nie daję rady. Może ktoś podda mi jakiś pomysł ?
Z góry DZIĘKI

Użytkownik aston76 edytował ten post 17 grudzień 2014 - 18:11

0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   daniel500 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 04-lipiec 07
  • Skąd:Dolny Slask
  • Auto:Inne
  • Silnik:V6
  • Przebieg (tys.km):---

Napisano 17 grudzień 2014 - 12:14

41200 km wiec wymieniales juz olej w silniku. Dowiedzmy sie u zrodla co ile ma ten silnik przewidziana wymiane oleju.
0


Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi Mistrzowskie Renault w F 1 !!! Forum Ogólne Rysiek_W 
  • 7 Odpowiedzi
  • 5468 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Nowy dział Ogólne Krzychu 
  • 3 Odpowiedzi
  • 3328 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Traktorek w silniku 1.6 benz. Pil 
  • 2 Odpowiedzi
  • 9466 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: [email protected]. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting www :: Symfony2 developer :: Blog mechatronika :: Książka pojazdu (beta)