Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana amotryzatorów i sprężyn


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

jako że sprawność przednich amortyzatorów mam w granicy 60-65% i słychać jak stukają przymierzam się do wymiany i w grę wchodzą cenowo podobne KYB Exel-G (?) albo BILSTEIN (nr kat. VNE-D239).

Żeby mieć spokój na dłuższą chwilę rozważam wymianę wszystkich 4 amorów na nowe, i przy tej opcji w grę wchodzą sprężyny MTS Technik -30/35, żeby usztywnić troszkę Megi.

I pojawia się problem, brać KYB czy Bilstein.. ? Czy ktoś z Was jeździ może na takim zestawie i mógłby opisać swoje wrażenia- czy faktycznie plomby w zębach czuć na każdej nierówności?

Proszę jeszcze o opinie o sprężynach MTS Technik. Pozdrawiam :P)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych modelach Renault stosowało amortyzatory KYB na pierwszy montaż, co do sprężyn to nie jestem w stanie doradzić ja wymieniłem również na KYB i jak narazie wszystko OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odświeżę trochę temat, mam zamiar wymienić amortyzatory z przodu w megane II 1.6 3D, zdecydowałem sie na KYB wg mnie są dobre tylko pojawił się problem bo wg katalogu są gazowe i olejowe. Które były montowane na pierwszy montaż i które są lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja w swojej meganie mam zestaw 4x sachs i od niedawna MTSy. Auto jest wyczuwalnie sztywniejsze ale u mnie to odczucie potęguje niski profil przy kołach 18" ;) renówka pewniej prowadzi się w zakrętach, nie przechyla się tak jak na seryjnym zawiasie. Co do MTSów mimo jeszcze małego przebiegu śmiało polecam bo w miałem całe zawieszenie (amory + sprężyny) tej firmy w BMW i spisywały się rewelacyjnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Noszę się z zakupem nowych amorków, myślę nad KYB lub B4.

 

W katalogu Kayaba dla mojego modelu występują dwa rodzaje gazowo/olejowych :

- 333718 dla pojazdów bez wyposażenia na trudne warunki drogowe

- 338712 dla pojazdów z wyposażeniem na trudne warunki drogowe

Teraz bądź tu mądry, które wybrać?

Przy okazji wymienię poduszki i tu też dylemat: KYB,SNR czy OEM ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzatory polecę Ci Monroe, takie szły na pierwszy montaż i mają dobrą cenę.

Wyposażenie na trudne warunki, to zdaje się były inne sprężyny i chyba szło to na wschód od nas.

Można to sprawdzić po VINie w ASO.

Poduszki rozumiem, że wymieniasz razem z łożyskami.

Jeżeli tak, to najlepiej cenowo wychodzą chyba SNRy i oryginały, wytrzymałość wszystkie mają taką samą.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega Paweł pisze. Jeśli chodzi o przód w kategorii jakość/cena wygrywają olejowo-gazowe Monroe za 136zł. Sam na takie się skusiłem i są ok.

LINK ALLEGRO

Dodatkowo wymieniłem amortyzatory tylne na oryginalne ze scenika III. Tył znacząco się utwardził i samochód wydaje się być bardziej przewidywalny. Jeśli kogoś interesuje utwardzenie to polecam ten patent.

Edytowane przez goago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane II kombi z pełną butlą i kołem ma obniżony tył.

Jak się dopakuje do tego trochę bagaży i komplet pasażerów, to wtedy zrywa się do startu, a na dokładkę kiepsko trzyma się drogi.

Po zmianie sprężyn na takie z GSII tył nawet po załadowaniu jest na normalnej wysokości, a auto się lepiej prowadzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekonaliście mnie :)

Już miałem kupić B4 ale może faktycznie nie ma co poprawiać fabryki.

Kupiłem Monroe gazowo/olejowe + osłony i odboje KYB na allegro - koszt 309,00 + 15,00 KP

Spostrzeżeniami podzielę się po założeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Właśnie jestem po wymianie sprężyn i amorów KYB z przodu. No i mam Paweł właśnie problem o którym piszesz. Przód zdecydowanie wyżej niż tył. Kiczowato to wygląda.

Czy jest na to jakaś rada? Czy jakbym wymienił sprężyny z tyłu to by zniwelowało te różnice wysokości?

Z góry dzięki za pomoc. :unsure:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!