Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zakupiłem Scenica w grudniu 2013r. i wymagał on ustawienia zbierzności, ponieważ poprzedni właściciel wymienił końcówki drążków, sworznie wachaczy i tuleje wachaczy. Zbierzność ustawiona luzów zero stuków zero zadowolony pojechałem do sklepu i przy maksymalnym skręcie w lewo koło ocierało o nadkole, (opony mam oryginalne 185X65x15). Okazało się że w lewo zrobię ponad pół obrotu kierownicą więcej niż w prawą stronę, wszedłem pod samochód i końcówki drążków były nierównomiernie wkręcone z jednej strony gwint się kończył z drugiej jeszcze spory zapas. Wygląda na to że mechanik coś źle ustawił zbierzność, pojechałem jescze raz i stwierdził o faktycznie trze i on to wyrówna ale bedzie trzeba przełożyć koło kierownicy. Ustwił jeszcze raz drążki, koła skręcają równo ale kierownicy nie można przestawić ponieważ są tam frezy i pasuje ona tylko w jednym położeniu.

Co można w tej sytuacji zrobić? Myślałem o przestawieniu całej kolumny kierowniczej o jedną pozycję tylko nie wiem czy bez odkręcenia magla jestem wstanie to zrobić unosząc tylko kolumnę kierowniczą.

 

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich użytkowników renówek :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia !!!

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem czy da się przestawić kolumnę względem magla. Zobacz może na jakichś zdjęciach czy tam też nie ma jakiegoś zabezpieczenia jak na wielowypuscie kierownicy. Logika jednak wskazuje że masz tam przestawione o 1/4 obrotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. fotek o super jakości z all.. wygląda to jak czworokąt i przestawienie o 90 stopni powinno dać dobrą pozycję przesuniętą o 10 stopni od poziomu i takie ustawienie można końcówkami drążków wyrównać. Mam taką nadzieję i spróbuję to jutro albo w sobotę zrobić.

 

Może ktoś miał podobną przygodę i podzieli się swoimi doświadczeniami??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przestawiajcie nic na wariata póki nie zostanie znaleziona faktyczna przyczyna przestawienia układu kierowniczego do kierownicy.

Przy takiej przekładce samej kierownicy, może zostać wyrwana taśma od poduszki powietrznej ze zwijacza.

Skoro poprzedni właściciel kierownicy nie przestawiał, a tylko ktoś wymieniał końcówki, to tam należy szukać przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel wymienił bo pewnie nie dało się już jechać. Kręciłem ślimakiem od poduchy i wyszło że jak przestawię koło kierownicy o 80 stopni to będzie równo. Zauważyłem że były ruszane nakrętki od maglownicy i ktoś prawdopodobnie spieprzył sprawę przy składaniu. Tego się nie dowiem ale chcę to naprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!