Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej do 1.4 16V


Michal98

Rekomendowane odpowiedzi

a kto z Was używa typowo hydrokrakowanych olejów 5W40 w swoich megankach, typu Elf, Total, Lotos itp.. I jakie są Wasze doświadczenia z pracą silników smarowanych tego typu olejem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kto z Was używa typowo hydrokrakowanych olejów 5W40 w swoich megankach, typu Elf, Total, Lotos itp.. I jakie są Wasze doświadczenia z pracą silników smarowanych tego typu olejem?

Ja od 2 wymian leję Mobil 5W40, wcześniej Petronas 5W30, nie odczujesz specjalnie zmian w jakości na ucho, ful syntetyk po prostu będzie miał trwalszy film olejowy szczególnie po jakimś tam przebiegu.

Podepnę się pod temat - co polecicie do mojego silnika?

Obecnie mam Mobil półsyntetyczny - zostawić ten sam czy dać coś innego?

Jak w temacie, zmiana na 5W40 HC lub PAO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytowanie

Ale przejście z pół na pełny syntetyk jest chyba jednak trochę ryzykownym zabiegiem w nie nowym już silniku prawda?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lewy który Total 5W40, zwykły czy z dopiskiem Energy? Przeglądałem ostatnio ceny i to chyba jeden z najtańszych syntetycznych, sam się dziwię czemu tak tanio nawet za 70-80 zł za bańkę.

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość BlackRaven

 

Ale przejście z pół na pełny syntetyk jest chyba jednak trochę ryzykownym zabiegiem w nie nowym już silniku prawda?

Oleje półsyntetyczne są mniej stabilne od syntetyków to raz dwa jak silnik nie bierze oleju to czego się bać chyba że jakiś motodoktor był zalany i jego syntetyk wypłucze.

Jeśli silnik zużywa olej to się naprawia a nie leje gęstszy bo producent zaprojektował go tak by chodził na takich a nie innych parametrach,bo idąc drogą zmian oleju to skończyć trzeba na hipolu....

Wystarczy popatrzeć na parametry

półsyntetyk 10W40

syntetyk 5W40

pierwsza cyfra to parametr zimowy i tu olej półsyntetyczny jest gęstszy tylko po co by trudniej było zimą odpalać ?

druga cyfra jest to parametr letni (odporność na wysokie temperatury) i jest taki sam więc o co chodzi ?

Silniki notują spadki ciśnienia oleju i większe jego zużycie podczas pracy na gorąco !

Wiem że mechanicy doradzają przejścia na coraz gorsze oleje ale to mit ludzi którzy nie wiedzą o co w tym wszystkim chodzi.

Jeśli już ktoś chce ograniczyć spalanie oleju (bo mu szkoda kasy na zmianę np. uszczelniaczy zaworowych) to trzeba zalać półsyntetyk tego typu:

http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-61.html i powtarzam to jest półsyntetyk !

Mo,że być też taki: http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/vr1_racing/cid%281846%29/vr1_racing_10w-60?category=cars

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lewy który Total 5W40, zwykły czy z dopiskiem Energy? Przeglądałem ostatnio ceny i to chyba jeden z najtańszych syntetycznych, sam się dziwię czemu tak tanio nawet za 70-80 zł za bańkę.

Jeśli jest to kupuję ten zwykły. Ale miałem też energy. Nie pamiętam czym się różnią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przejście z pół na pełny syntetyk jest chyba jednak trochę ryzykownym zabiegiem w nie nowym już silniku prawda?

Napisałem żebys przeczytał temat. Nie ma przeciwwskazań! Możesz sobie tylko dużo polepszyć, a nic pogorszyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna kwestia. Właśnie dowiedziałem się, że poprzedni właściciel przez kilka ostatnich lat stosował cały czas Castrol Magnatec 5W40 który ma niski TBN chyba 6,3 z tego co pamiętam. Ja przed rokiem zastosowałem Lotos Traffic Pro 5W40, który też ma dość niewyoski TBN bo 7,7. Teraz mnie czeka wymiana, przebieg 87000km, silnik suchy bez wycieków, oleju praktycznie nie bierze, natomiast mam obawy co do zalania syntetyka o TBN w okolicach 10 (a większość jest właśnie o takim parametrze), czy nagle nie wypłucze nagarów i nie roszczelni silnika po kilkuletnim stosowaniu jednak olejów o niskim TBN. Co o tym sądzicie?

Edytowane przez onifer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!