Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

xenon 4300 a 6000


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie wybaczcie jeśli temat jest zbyt prosty, ale dla mnie drażniący.

 

Miałem założone żarniki o barwie 4300 K. Żeby mieć bielszą barwę żałożyłem żarniki o barwie 6000 K ( zamienniki polecane przez dobrego elektryka samoch). Od momentu ich założenia ilość światła jest mniejsza niż na starych żarnikach. Elektryk powiedział mi że nowy żarnik potrzebuje ok 30 godz pracy, aby osiągnąć pełną moc świetlną. To prawda? Pomóżcie, bo już nie wiem gdzie szukać odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większa barwa światła tym jest go "mniej" ilościowo- fizyki nie oszukasz, 6000K są bardzo słabym wyborem- przekonasz się w deszczową szarugę.

Faktycznie, żarniki trochę się rozświecają (i to nawet do 70h pracy).

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ile kelwinów to najlepszy wybór. Nie chcę mieć żołtego strumienia, jaki miałem w przypadku barwy 4300. Przy 6000 jestem zadowolony z koloru, a przejechałem na razie na tych żarnikach kilka godz, więc muszę dalej jeździć i zobaczę czy się zmieni. Dzięi za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4300K z Phillipsa (tylko oryginał!) świeci światłem białym po swoim żółtawym "rozbiegu". Możesz celować w 4700K one mają najlepszy stosunek barwy/ilości światła.

Możesz równie dobrze jeździć na 6000K- to jest indywidualna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest indywidualna sprawa.

Nie tak do końca :(

Jeśli chcesz się lansować lub jeździsz tylko po mieście gdzie drogi są dobrze oświetlone to faktycznie nie ma znaczenia i wtedy to indywidualna sprawa. :)

Najgorsze warunki są tuż przed zmrokiem, w terenie gdzie nie ma oświetlenia, jak nie jest jeszcze do końca ciemno oraz w deszczu i po deszczu w nocy.

Kto sporo jeździ w terenie to wie ;)

Wydaje mi się, że 4700 byłoby OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co koledzy wyżej napisali to prawda - żarnik musi trochę poświecić aby osiągnąć swoją nominalną barwę światła. W Megance miałem 4300k w lampach Angel Eyes (soczewka) i nie narzekałem ani na barwę ani zasięg świecenia. Wg mnie najlepsze barwy 4300, 4700, 6000 - jasno i wyraźnie świecą, dobrze oświetlają drogę, mają nie męczącą barwę. Następne nie dość, że słabiej oświetlają, ich barwa dużo szybciej męczy oczy to strasznie rzucają się w oczy.

Edytowane przez eMBe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam, przyznam że temat xenonów to dla mnie czarna magia, dlatego prosiłbym o konkretną poradę.

 

Poszukuję żarników o barwie białej, ale emitujące mocne światło, wiem że im barwa bielsza tym gorzej oświetla, zwłaszcza mokrą drogę, ale spotykam samochody z białymi, mocnymi światłami. Co sądzicie, na temat takich żarników:

http://allegro.pl/os...4565835374.html

http://allegro.pl/ph...4516234595.html

 

mam jeszcze pytanie, czy jest różnica w oświetlaniu drogi pomiędzy żarnikiem za 40 zł, a za 250 zł, czy ilość emitowanego światła jest taka sama?

 

Dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica jest taka że te tańsze żarniki pochodzą z kraju kwitnącego ryżu i nie mają takiej trwałości jak oryginały - przynajmniej w teorii ja tam jeżdżę na żarnikach za 15 zł szt i jakoś nic im nie jest w moim osobistym odczuciu barwa 6000 kelwinów jest idealna bo świeci na biało a światło jest naprawdę mocne 4300 k to światło prawie żółte zbliżone do światła halogenowego które np bardzo przypadło do gustu mojej mamie niestety nie mam zdjęć porównawczych 4300 i 6000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlpeszą barwą jest 4300k nie ma w niej nic żółtego jest białe neutralne światło, 6000k dla niektórych postrzegane jest jako niebieskawe.

Czym większa temperatura barwowa tym mniej światła.

 

Różnicy nie ma chyba że trafisz na źle dobraną temperature i nie będizesz miał równej barwy w obu.

Pamiętej że jest mnustwo podróbek na allegro i kupno za 250PLN nie gwarantuje ci że kupisz oryginał...

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko 4300, białe ! 6000 to już są niebieskawe.

 

Na swoim doświadczeniu powiem że nie bawiłbym się w żarniki za 200PLN. Miałem żarniki PHILIPSA za 190PLN sztuka, jeden wybuchł w reflektorze, drugi wypalił się po roku, oba zakłądane w dobrym warsztacie specjalizującym się tylko w ksenonach.

Gdy przyszła kolejna wymiana...a cena ża żarniki PHILIPS nie zmalała, pojechałem do sklepu z żarnikami, kupiłem po 28PLN za sztukę, sam założyłem przestrzegając zasad, jeździłem z nimi 2 lata. Oczywiście wziąłem 4300. Auto sprzedałem więc nie wiem ile jeszcze wytrzymały. Ale 2x dłużej, 5x taniej, jakość ta sama. TO był chyba odpowiednik H1. Ale to nie była Meganka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4300 k to światło prawie żółte zbliżone do światła halogenowego

Halogen ma ok. 3200, no może w nowszych samochodach ze świeżutkimi odbłyśnikami i żarówkami typu Super White dochodzą do 4000k.

Więc nie przesadzajmy. 4300k jest "prawie" białe. (teoretycznie jest białe, dla oka lekko żółte)

 

Artykuł na autokult.pl :

Kompromis w tym przypadku stanowi światło biało-niebieskie, którego temperatura barwowa definiowana jest na poziomie 6500 K i odpowiada światłu dziennemu.

Tutaj chyba się walnęli coś bo światło dzienne to około 5000-5500k (WIKI). Poza tym jeśli się nie mylę to im bardziej w niebieski od białego, tym będzie gorszy kontrast, a przecież o to głównie chodzi w xenonach..

Ja u siebie mam chyba coś około ~5000k (nie wiem, nie zmieniałem jeszcze) i jest elo, chodzi o światło zbliżone do dziennego, a nie idealnie białe. Nie zamieniłbym na 4300k, bo to jest barwa lekko żółta. I nie chce mi się wierzyć, że fabrycznie są montowane 4300k, bo jeździłem nowymi autami z fabrycznymi żarnikami i one świeciły biało-niebiesko, a nie biało-zółto. :-)

Edytowane przez cookie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!