Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pali się kontrolka temp płynu i ciśnienia oleju


Rekomendowane odpowiedzi

To na wstępie napisze parametry mojego samochodu. Posiadam Renault megane classic z 1998r 1,6e. Ostatnio włączają się jednocześnie dwie lampki jedna od temperatury płynu chłodzenia a druga od ciśnienia oleju. Nie było by to nic dziwnego ale na początku kontrolki migały na wybojach, czyli nie paliły się a jak najechałem na jakiś wybój to zapalały się i gasły. Teraz na starcie samochodu nie palą się ale po pewnym czasie obie się zapalają. Sprawdzałem deske czy może wtyczki się poluzowała, ale wszystko wygląda normalnie. Macie może jakiś pomysł co to może być?? Jeśli to czujniki to gdzie czujnik o temp płynu jest to wiem ale gdzie jest czujnik ciśnienia oleju. Dziękuje za wszelką pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej też w normie. Zauważyłem, że palące się dwie lampki uniemożliwiają zapalenie lampki od nawiewu na przednią szybę. Podam przykład, gdzy odpalam samochód i lampki ciśnienia oleju i temp się nie palą mogę włączyć lampkę nawiewu na przednią szybę ale po pewnym czasie jak zaczynam jazdę i lampki się włączą to lampka nawiewu na przednią szybę się wyłącza i nie mogę jej włączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak dobrze pamiętam to czujnik od temp. cieczy chłodzącej jest na chłodnicy, a jak nie to przy termostacie. Nie mogę jak sprawdzić bo nie mam przy sobie swojego auta. Czujnik od ciśnienia oleju jest z tyłu bloku silnika, nie pamiętam który bo jeden jest od poziomu oleju a drugi to ten od ciśnienia. A więc, przechodzimy do sedna sprawy jak zapala Ci się kontrolka od temperatury cieczy chłodzącej, to może masz czujnik zepsuty no i do tego nie określiłeś czy wskaźnik też jest na najwyższym poziomie. A i jeszcze ciśnienie oleju. Masz stan oleju silnikowego, ok to już wiemy. Jak masz możliwość podłącz się pod komputer, może być czujnik zepsuty, ale to rzadko się zdarza. Widzę, że masz 350 000 km zrobione. Z opinią te silniki 1.6e 90 KM są mniej trwałe co do zwykłej 1.6 75 KM. Według mnie to twój silnik jest na ostatnim odcinku życia. A dlaczego. Łożyska ślizgowe tzw.(panewki)już siadły. I dlatego nie masz dobrego ciśnienia oleju, który juz nie dociera do wszystkich elementów.

 

Silnik do remontu lub kupienie nowego, a opłacalnie kupno nowego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!