Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ma ktoś doświadczenia z Masterem 2,5 120Km?


subratri

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jako że po drugim holowaniu w ciągu 2 tyg, postanowiłem ostatecznie rozstać się z ducato II, szukam zamiennika.

Co prawda auto było niezniszczalne a obie awarie chyba z mojej winy (czynnej bądź zaniedbania) ale i tak chciałem dokonac zmiany na jeień. Drugie holowanie tylko przyspieszyło bieg.

Jak wiadomo najlepszą opinią cieszy się święta trójca: fiat peugeot citroen ale o renault też słyszy sie dobrze, tylko że tu jest też dużo negatywnych opini. "Żółwia" użytkuje w zasadzie prywatnie i nie mam kontaktu z kurierami i innymi zawodowymi driverami. Jednak zasięgając języka tu i tam słyszy się klasyczne narzekanie na silniki DCI, że pompa, że turbo, że wtryski... trochę jak bym słuchał o Megance. Ale zaraz za tym słyszy się o dobrym zawieszeniu słabym skręcie i dużej pace. Nie powiem, że cena nie ma dla mnie znaczenia :) bo ma i to duże. Renówka jest połowę tańsza od reszty. Tylko, że "bus" to nie osobówka, tu nie ma assistance a laweta kosztuje 3 razy więcej. Ma ktoś doświadczenia z autami z roczników 2006-2008? Czy warto? czy może jednak odjąć sobie od ust chleba i uskładać na coś z rodziny ducato??

Edytowane przez subratri
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas w firmie latają trafic i Master roczniki 03 i 08, oba mają dci z czego ten młodszy na łańcuszku. Są cichutkie i komfortowe, zawieszenie to kompromis pomiędzy bezpieczeństwem a wygodą. Jakiś czas jeździłem T4 i w porównaniu do Reni (jeśli chodzi o komfort) są głośne, toporne i takie sobie.

Wiem, teraz pewnie powiedzą, że jestem miłośnikiem Reno ale zwróć uwagę, że wszystkie busiki, prywatnych linii przewozowych za granicę to właśnie Trafic, Master i Viwaro - nie bez powodu :)

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem do czynienia z Masterem z 2004r. Nie sprawiał problemów, ale był sumiennie serwisowany, zniszczył go kierowca a nie czas. Ale z tego co wiem, to Master w swojej klasie był najdroższym autem, tańsze auta są właśnie u konkurencji i teraz mamy Peugot Boxer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiadomo najlepszą opinią cieszy się święta trójca: fiat peugeot citroen

Coś na temat fiata ducato mogę powiedzieć. Nówka blaszanka w dniu przyprowadzenia na bazę ( po zarejestrowaniu i opłaceniu) od razu popsuł się centralny zamek. Drugie auto przy przebiegu 30 tyś. km wyświetlił się błąd elektroniki, odstawiony do serwisu diagnoza wtryski do naprawy. Do tego ślizgające się sprzęgło przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Ducato nr 3. falujące obroty na biegu jałowym, wymiana przepustnicy na gwarancji. Ducato nr 4 notoryczne problemy z centralnym zamkiem. I wszystkie trapi wada fabryczna wtyczki od nawiewu. Giną prędkości wiatraka od 1 do 3, zostaje tylko 4 bieg. Trzeba się trochę pogimnastykować i poruszać wtyczką to się może pojawią albo nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a jakie silniki tam są?

Co do elektroniki we fiacie to wiadomo, wycieraczki i zamki centralne trzeba wozić w zapasia zamiast koła :) Ale z tym chyba da się żyć...

Po głebszych "analizach rynku" :( skłaniam się coraz berdziej ku 3l, 160 cio konnej jednostce iveco i chyba citroen bo te jakimś sposobem tańsze i mają bogadsze wyposarzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnej mocy (100KM do 130KM) bo firma ma ich sporo (u mnie przeważają silniki 120KM Iveco). I problemy się pojawiają w każdym aucie. Raz częściej, raz rzadziej. Do tego dochodzi loteria z odpaleniem samochodu w zimę jak postoi w weekend. Jeden odpali, drugi już nie. A jeżdzą podobne trasy i mają te sam osprzęt elektryczny założony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę piszesz dziwne rzezy... Pierwszy raz takie słyszę... Straszy to trochę. Dziwne to odpalanie, raczej nowe diesele nie mają już z tym dużych problemów chyba. No nic, renówki nie zkreśliłem ale renówka to iveco z krwi i kości więc może być jeszcze gorzej. Mam trochę czasu ( do czasu aż uskłądam) więc spokojnie szukam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

master 2500 dci to ten sam silnik co laguna 2 2.2 dci

parę detali innych

skrzynia inna o dziwo w masterach przebiegi 750+ żaden problem

u mnie w firmie kierowcy chwalili LT sprintery ...ale kiedyś

teraz wolą dukato mastery iveko narzekają

widywałem 6 letnie mastery po 1mln km

spedycja co dla nas jeździ ale tylko EU to średnie przebiegi 150-200 tyś rocznie to norma

 

mówią tak że buda w matsterze nie gnije

ja czasami zabieram do domy trafika 2.0 dci 115

dla mnie bardziej przyjazny jest no i ma srebrny kolor... a to na autostradach pomaga :(

 

jak kupujesz takie auto to miej świadomość ze średnio to 100tyś na rok robią jak nie lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzisiaj pojeździłem trochę ducato 120 koni i powiem szczerze, że spodziewałem się więcej. Przedewszystkim te 120 koni to dalej autko miejskie jest <piwko> Przy 110 na pusto już pali dychę. Po mieście ogarnąłem się w okolicach 7 litrów. Trochę byłem zawiedziony jednym miejscem na kawę (plus w składanym oparciu ale to dla kierowcy niedostępne) Brakiem popielniczki i tymi... hmmm dziwnymi schowkami... Muszę pojeździć jeszcze masterem. Niby to pierdoły o których piszę ale raczej będzie to samochód na wiele lat a wypluć 10 k euro na coś co będzie krew psuło... Nie myślałem, że to będzie taki ciężki wybór ;) Przedtem miałem starego rupcia i wszystko mi pasowało ;) a jak nie pasowało to zrzucałem na wiek ;)

No nic, jutro mam jeszcze trochę jeżdżenia po górach z ładunkiem, zobaczymy jak to się będzie sprawować. Wentylator jak wyżej ;) tylko 4 bieg. AUto z wyczalni więc luźne prawe koło zrzucę na karb złej eksploatacji chociaż ma tylko 150 tyś ... :/

 

Dodano: 10 kwi 2014 - 13:04

A wie ktoś coś o nissanie nv400? Na jakiejś angielskiej stronie znalazłem ze to ma V max 134km/h czy to jest prawda czy jakieś przekłamanie? Trochę mało mi się wydaje bo wtedy prędkość przelotowa to jakieś 120 :/ może to ktoś potwierdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No chodził po głowie i ten nowy ale że używam dostawczaka tylko czasami po dodaniu pienędzy pieniędzy kasa przestałą mi się zgadzać ;)

Decyzja padła na Transita. Trochę małą ma tą pakę i nabijam sobie guzów ale...

Zdecydowała łatwość z znalezienu znalezieniu auta z wyposarzeniem wyposażeniem jakiego szukałem tj klima i tempomat oraz duży silnik pozwalający na bezstresowe jeżdżenie z prędkościami 130 i więcej. Dużą wadą może być napęd na tył ale kiedyś umiałem takimi jeździć to może sobie przypomnę jak to działa ;) Druga wada to, że kolejna marka i kolejne narzędzia potrzebne jak np kabel diagnostyczny.

W zasadzie nie istnieją samochody z dobrym wyposarzeniem wyposażeniem , dużym silnikiem i takie którymi jeździł właściciel.

Kiedyś jeździłem fordami i mam dobre a nawet bardzo dobre doświadczenia. Może ten nie spowoduje u mnie zmiany zdania ;)

Jedno czego od początku byłem pewny to, że nie kupię VAG, Mercedes. Reszta była otwartą kartą.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużą wadą może być napęd na tył ale kiedyś umiałem takimi jeździć to może sobie przypomnę jak to działa

W sumie jeździ tak samo jak inne dostawczaki. W firmie jeżdżę transitem z 2008r. Jak i Dukato i VW. Najlepiej jeździ mi się z tej trójki Fiatem. Jest najmocniejszy. W Fordzie trochę słabe jest sprzęgło jak ciągnie się lawety (najgorzej wypada jazda z laweta do tyłu) i podjazd pod krawężniki czasem powoduje przypalenie sprzęgła. W firmie w fordach sprzęgła wymieniane były przy przebuegach rzędu 40-50tys. km. Fakt jeżdzą często w bardzo trudnym terenie maksymalnie załadowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

master II - często wybijają się sworznie wahaczy, a ze jest ich az 4 to koszty sa dosyć duże. do tego czeste wycieki z przekładni kierowniczej, miski oleju, z silnikami często problem jest z przekaźnikiem swiec zarowych i uszczelnieniami.

poza tymi drobnymi mankamentami dostawczak spoko.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!