Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault - gwarancja na karoserię, a książka serwisowa.


Arturek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

TEMAT PODAJĘ KU PRZESTRODZE INNYCH UŻYTKOWNIKÓW TEJ MARKI. PROSZĘ NIE KOMENTOWAĆ. JEŻELI SĄ OSOBY, KTÓRE RÓWNIEŻ NIE MAJĄ WPISÓW PROSZĘ O DOPISANIE SIĘ DO WĄTKU.

Jestem pierwszym posiadaczem Megane I, z roku 2003 /kupiony w salonie/.

I objętym 12 letnią gwarancję na "karoserię" /lakier, blacha/.

 

Samochód był serwisowany w sieci Renault w okresie gwarancji i pogwarancyjnym.

Każda naprawa, przegląd był odnotowywany w systemie serwisowym oraz wystawiana była faktura.

Jednak nie była uzupełniana książka serwisowa /żaden salon tego nierobił/ zarówno w okresie gwarancji oraz pogwarancyjnym. Twierdząc, że wszystko jest w systemie komputerowym.

 

Opis problemu:

Obecnie zauważyłem drobny kawałek rdzy a przednim lewym nadkolu.

Poprosiłem więc o naprawę w ramach gwarancji /na blachę/ i tutaj spotkało mnie ogromne zdziwienie.

Renault Polska zarządał wypełnionej i podpisanej i podstęplowanej książki serwisowej.

Na moją odpowiedź, że nie posiadam wpisów w książce serwisowej tylko faktury za wszytkie czynności serwisowe.

Odesłaono mnie do regulaminu i odmówiono wykonania naprawy.

 

Treść otrzymanej odpowiedzi:

Szanowny Panie,

Nawiązując do przesłanej wiadomości, uprzejmie informujemy, że zgodnie z Ogólnymi Warunkami Gwarancji w celu skorzystania z Gwarancji Producenta Klient powinien „ okazać należycie wypełnioną Książkę Przeglądów i Książkę Gwarancyjną, z potwierdzeniem praw gwarancyjnych i dokonania przeglądów zalecanych przez Producenta”. Jeśli Autoryzowany Serwis Renault nie wpisał informacji o przeglądzie to Klient podczas wizyty serwisowej powinien zwrócić uwagę na to pracownikowi serwisu i zażądać wypełnienia, aby inny serwis w przypadku naprawy gwarancyjnej mógł zweryfikować czy przeglądy były dokonane zgodnie z zaleceniami Producenta, co jest warunkiem naprawy gwarancyjnej. Informujemy ponownie, że w celu uzupełnienia niezbędnych wpisów serwisowych przeprowadzonych przeglądów i kontroli należy skontaktować się z serwisem, który wystawił fakturę za daną usługę, gdyż tylko serwis dokonujący przegląd może potwierdzić ten fakt w książce przeglądowej.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z nami pod numerem telefonu (+48 22) 575 99 99 – jesteśmy do dyspozycji Klientów od poniedziałku do soboty w godzinach od 08.00 do 18.00.

 

Z poważaniem,

PODPIS (...) W ramach ochrony danych osobowych.

Dział Kontaktów z Klientami

Tel : +48 22 575 99 99

Fax : +48 22 541 10 75

 

Renault Polska Sp.z o.o.

ul. Marynarska 13

02-674 Warszawa

NIP 526-020-59-83

Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy XIII Wydz. Gospodarczy

KRS 0000121892 kapitał zakładowy 4 773 000 PLN

www.renault.pl

 

WNIOSKI:

1. Moja wina, że nie dopilnowałem wpisów. Po 10 latach nie jestem w stanie ich odtworzyć.

2. Należy wymagać dokonywania wpisów przez Serwis.

 

lapka2.gif

Regulamin

Kolor czerony zastrzeżony jest dla administracji forum - poprawiłem.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz możliwości żeby z fakturami podjechać do ASO i niech ci pouzupełniają brakujące wpisy? Mają je też w bazie komputerowej. Może mogą uzupełnić wpisy wstecz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak, ale...

1. Faktury są przechowywane przez max. 5lat /nie mają już obowiązku ich trzymania dłużej/ - wiec 10 letnie są poza możliwym okresem weryfikacji.

2. Pracownicy mają "amnezję" a po drugie personel zmienił się już kilka razy.

3. Przez kres 10lat kilka razy zmieniałem miejsce zamieszkanie /rodzaj wykonywanej pracy/ i musiałbym odwiedzić salony: Bydgoszcz, Poznan, Zielona Góra. Obenie najbliższy mam w Łodzi :(.

 

POST POWSTAŁ W CELU OSTREŻENIA INNYCH PRZED TAKĄ NIESPODZIANKĄ.

ORAZ ABY POKAZAĆ "ŻYCZLIWOŚĆ i OTWARTOŚĆ (...)"

lapka2.gif

Jesteś na forum praktycznie od początku jego istnienia, należałoby już znać regulamin.

Kolor czerwony jest zarezerwowany dla administracji forum.

Niniejszym przydzielam pasek.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spodziewaj się życzliwości i otwartości po żadnym ASO. Jak sobie nie przypilnujesz to nie licz, że potem Ci cokolwiek pomogą.

Niestety, ale wszystko trzeba sobie przypilnować samemu.

Fakt, faktury powinny być przechowywane max 5 lat, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby wszystko zbierać w jednym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Faktycznie, samochód musi mieć udokumentowaną historię - tak mi powiedzieli w ASO, gdy składałem reklamację na lakier tylnej klapy. Jednak miałem wykonany przegląd w ASO (w innym ASO niż składałem reklamację) i nie chcieli ode mnie żadnych dokumentów, ani książki serwisowej.

Ale potwierdzam fakt, że auto musi być serwisowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arturek - ale czy Ty na czymś tutaj straciłeś? Spojrzałem do aktualnych zasad gwarancji na lakier i wynosi ona tylko 3 lata.

Wątpię bys miał na lat 12na lakier - wklej skan swojej pisemnej gwarancji.

Co innego gwarancja na perforację blach tzw. antykorozyjna - tu jest 12 lat, ale... 99% ludzi nie ma świadomości, iż perforancja blach to dziura ze rdzy na wylot, a nie jak piszesz "(...)drobny kawałek rdzy a przednim lewym nadkolu." Takie coś nie podlega gwarancji antykorozyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!